n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: האם יוקם הוסטל עירוני שלישי עבור קשישים?

ראשל"צ: האם יוקם הוסטל עירוני שלישי עבור קשישים?

מאות קשישים תושבי העיר ממתינים לפתרון דיור, לאחר שאין עבורם מקום בהוסטלים העירוניים הקיימים. כעת הם מבקשים כי העירייה תפעל להקמת מקבץ נוסף

מקבצי הדיור העירוניים ברחוב פריימן
מקבצי הדיור העירוניים ברחוב פריימן

האם תקודם בניית מקבץ דיור נוסף בראשון לציון בקרוב עבור קשישי העיר? חבר ועדת קליטה עירונית, ולד קפוסטין, פנה בשבוע שעבר לראש העיר, רז קינסטליך, בבקשה כי יפעל לקידום בנייתו של מקבץ דיור נוסף לטובת ציבור הקשישים הממתינים לכך. המדובר בהוסטל המיועד לקשישים הזקוקים לדיור סוציאלי ועונים לקריטריונים אותם קבע משרד הקליטה. נכון להיום ישנם שני מקבצי דיור עירוניים בראשון לציון ברחוב פריימן שנבנו על ידי החברה הכלכלית בשיתוף משרד הקליטה כאשר מאות קשישים תושבי העיר ממתינים לדיור שכזה.

במכתב מציין קפוסטין: "בשנתיים האחרונות יצאו לדרך מספר פרויקטים של דיור ציבורי כמו: בית החייל, מעונות סטודנטים ועוד. לפני מספר חודשים הצגת יוזמה חדשה שלך בעיר והיא, מתקן מיוחד לפחי אשפה בשביל בקבוקים הקטנים. אמרת בין היתר שכך דואגים לאספני הבקבוקים לשמור על כבודם עצם זה שלא יצטרכו לחטט בפחים. ברשותך אני אחדש לך כמה נתונים – רוב העולים החדשים בגילאים 60 פלוס לא זכאים לתשלומי הפנסיה, ההכנסות היחידות שלהם הם קצבת זקנה, דמי שכירות ועוד כמה תשלומים קטנים, כל אחד לגופו. ממוצע למבוגר יחיד סה"כ הכנסות בחודש כ-3000 שקל. ההוצאה העיקרית של מרביתם היא שכר דירה, במקרה הטוב חדר בדירה מחולקת שעלותה בין 2000 ל-2800 שקל לחודש. כפי שאתה כבר מבין, לחיות ב-500 שקל בחודש זה בלתי אפשרי, כתוצאה מכך רבים מהם גם בגיל 80 נאלצים לעבוד ואף לאסוף בקבוקים על מנת לקנות לעצמם את הדברים הבסיסיים כמו לחם, חלב וכדומה".

עוד נאמר בפנייה: "רבים מאותם האנשים ממתינים בתור לדיור הסוציאלי, אותם מקבצי הדיור, אך כפי שכבר הדגשתי את הבנייה שלהם לא מקדמים בעיר. אני אומר חד-משמעי, אם וכאשר ברצונך לשמור על כבודם של אותם אלה שאוספים בקבוקים ותושבים מבוגרים רבים אחרים, חייבים לקדם גם את הפרויקטים של דיור סוציאלי. אני בטוח שעבורך, בדיוק כמו עבורי, דאגה לציבור המבוגר בעיר היא אחת המשימות העליונות בסדר העדיפויות שלך ואני סבור שאתה תפעל בהתאם ותקדם את הנושא של דיור הסוציאלי".

ומה אומרים הקשישים עצמם? קשישה בשנות השמונים לחייו אמרה ל"גל גפן": "אנחנו ממתינים לדיור סוציאלי כבר 20 שנה. אני בת 81 בעלי 82. לאחרונה הציעו לנו יחידת דיור בהוסטל פרטי אך לצערי נאלצנו לסרב מכוון שהיה נדרש שם שיפוץ יסודי. אנחנו מכירים את המקבצים השייכים לעירייה ברחוב פריימן, באחד מהם מתגורר קרוב משפחה שלנו. אם היה עוד מקבץ אחד כזה, אפילו לא הינו חושבים פעמיים אם היו נותנים לנו שם דירה, אבל המקבץ האחרון נבנה בראשון לציון לפני יותר מ-5 שנים". קשיש אחר הוסיף: "אנחנו ממתינים כשש שנים. המספר בתור הוא מאתיים ומשהו. אנחנו מאוד מקווים שהעירייה תמשיך לבנות מקבצי דיור וכמובן שנשמח לקבל שם קורת גג".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון היא מהרשויות הבולטות בישראל בסיוע ומימוש זכויות לעולים חדשים בכלל ועולים חדשים ותיקים בפרט. לראייה, עיריית ראשון לציון הקימה שני מקבצי דיור לעולים חדשים ותיקים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים והשתתפה בהקמת הוסטל בשכונת רמת אליהו. בזמנו פנה לעירייה תורם שהיה מוכן להשתתף ב-50% מעלות הקמת מקבץ שלישי. לצערנו החליט התורם לרדת מהנושא. ובכל זאת, כדי לנצל שטח זה לטובת הציבור, החליט ראש העירייה לבחון במקום זה קידום דיור בר השגה לזכאים".

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות