n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: בכירה לשעבר בעירייה תיאלץ להשיב מאות אלפי שקלים

ראשל"צ: בכירה לשעבר בעירייה תיאלץ להשיב מאות אלפי שקלים

לאחרונה דחה בית הדין האזורי לעבודה את דרישתה להורות על ביטול החלטתו של הממונה על השכר במשרד האוצר ואת טענתה להתעמרות מצד העירייה

עיריית ראשון לציון
עיריית ראשון לציון צילום: דוברות העירייה

בכירה לשעבר בעיריית ראשון לציון תיאלץ להשיב מאות אלפי שקלים שקיבלה ביתר במהלך שנות עבודתה. העובדת פנתה לערכאות משפטיות וביקשה מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב להורות על ביטול ההחלטה של הממונה על השכר במשרד האוצר. בנוסף היא ביקשה לקבל מהעירייה כספים נוספים שלטענתה הגיעו לה בגין תוספת "ממלא מקום", הפרת חובת תום הלב והתעמרות בעבודה. לאחרונה, דחה בית הדין את תביעתה וקבע כי עליה להשיב סכום גבוה במיוחד. מפסק הדין עולה כי העובדת החלה את עבודתה בעירייה כמזכירה בשנת 1998 וקיבלה שכר על פי דרגה 4 בדירוג המנהלי. הזינוק בתנאי העסקתה היה מטאורי – כחצי שנה לאחר מכן היא הועברה לתפקיד מזכירת מדור ושכרה שולם לפי דרגה 6 בדירוג המנהלי. שנה לאחר מכן שכרה של העובדת הועלה שוב ועמד על דרגה 7 בדירוג המנהלי. העובדת המשיכה להתקדם בסולם הדרגות ובשנת 2006 היא קיבלה תפקיד חדש ללא מכרז שבו שכרה עמד על דרגה 10 בדירוג המנהלי. ארבעה חודשים בלבד לאחר מכן הגיע קידום נוסף בתנאי העסקתה של העובדת שהועברה לתפקיד מ"מ מנהלת אגף כשהפעם שכרה משולם לפי דרגה 11 בדירוג המנהלי. בחודש מאי 2009 זכתה העובדת במכרז לתפקיד מנהלת אגף ושכרה שולם לפי דרגה 13 בדירוג המנהלי.

מפסק הדין עולה כי בחודש מאי 2012 שכרה של העובדת שולם לפי דרגה 45 בדירוג המח"ר. בחודש יולי 2012 הוחלט בעירייה לנייד את העובדת מתפקידה כשמיד לאחר מכן העובדת נעדרה מעבודתה במשך חודשיים בשל מחלה שהוכרה כתאונת עבודה. בחודש ספטמבר אותה שנה הודיעה העירייה לעובדת כי תשהה בחופשה על חשבון העירייה עד שתזומן לשימוע בנוגע לניודה – תקופה של למעלה מחודשיים שנרשמה בדוח הנוכחות של העובדת כ"עבודה מאושרת".

לאחר שימוע שנערך לעובדת נמסר לה בחודש נובמבר כי הוחלט להעביר אותה מתפקידה אולם עד להתכנסות הועדה הפריטטית היא תמשיך לשהות בחופשה על חשבון העירייה. העובדת התמידה בסירובה לעבור לתפקיד החדש שהוצע לה והמשיכה להיעדר מעבודתה כאשר משכורתה שולמה כרגיל עד לחודש פברואר בעוד הליך בוררות מתקיים בעניינה. בחודש מאי 2013 ניתן פסק בוררות שקבע כי ההחלטה להעביר את העובדת מתפקידה נעשתה משיקולים ענייניים ולכן אין מניעה לאכוף אותה. מנכ"ל העירייה דאז הורה על תחילת עבודתה של העובדת בתפקיד החדש אולם היא המשיכה להיעדר לפרק זמן של ארבעה חודשים נוספים ושהתה בחופשת מחלה. בסופו של יום היא שבה לעבודה והחלה בתפקידה החדש רק בחודש אוקטובר 2013.

קידום בניגוד לכללי המנהל התקין

במסגרת חקירה שביצע הממונה על השכר באוצר בעיריית ראשון לציון נבחנו גם תנאי העסקתה של העובדת ונקבע כי היא קודמה בניגוד לכללי המנהל התקין, כי שולמו לה ביתר שעות גלובליות ותוספות שכר שונות שלא הייתה אמורה לקבל. כאמור, העובדת עתרה לבית הדין וביקשה כי סכום ההשבה שנקבע לה יבוטל וכי היא תקבל פיצוי מהעירייה עבור סעדים המגיעים לה. לאחר ששמע את טענות הצדדים בית הדין דחה את מרבית טענותיה של העובדת לרבות טענה להתעמרות בעבודה מצד העירייה. באשר לבקשתה של העובדת כי בית הדין יורה על ביטול הממונה להחזרת הכספים קבע בית הדין: "החלטות הממונה ניתנו בסבירות ומידתיות, תוך בחינת המקרה הפרטני של התובעת לאשורו, ועל כן אין אנו רואים עילה להתערבות בהחלטותיו, למעט ההחלטה בדבר תוספת תשלום בגין "מילוי מקום", כפי שפורט לעיל. תשלום זה יקוזז מסך תחשיב ההשבה הסופי שייקבע. תביעות התובעת לפיצויים מכוח הפרת חובת תום הלב וחוזה עבודה, וכן בגין התעמרות, ללא הוכחת נזק- דינם להידחות".

על פי אמדן הממונה על השכר באוצר על העובדת להשיב סכום של כ -284,000 ₪. בית הדין קרא לממונה להתחשב במצבה האישי של התובעת, בגילה ושנות העבודה שנותרו לה עד לגיל פרישה, בעת עריכת התחשיב הסופי בעניינה. למרות שתביעתה נדחתה – הוחלט לפנים משורת הדין כי העובדת לא תחויב בתשלום הוצאות ההליך המשפטי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות