n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: "רובם נוהגים ללא קסדות, אין להם מושג בנהיגה"

ראשון לציון: "רובם נוהגים ללא קסדות, אין להם מושג בנהיגה"

 מעדויות שהגיעו לידי "גל גפן" עולה כי תופעת נסיעת טרקטורונים מוכרת בעיקר בשכונת במזרח העיר (רקפות, שיכון המזרח) וכן בכמה מהשכונות במערב העיר, התעצמה בימי החופש הגדול

נוסעים בפראות על המדרכה. צילום פרטי
נוסעים בפראות על המדרכה. צילום פרטי

"אם הרשויות לא יתעוררו בהקדם, אנשים ישלמו בחייהם, זו הפכה להיות מכת מדינה", כך אומר השבוע תושב שיכון המזרח לאור התפשטות תופעת רכיבת ילדים ובני נוער על טרקטורונים חשמליים משודרגים בכבישי השכונה.

 מעדויות שהגיעו לידי "גל גפן" עולה כי התופעה של ילדים רוכבים על טרקטורונים (שמהירותם יכולה להגיע עד ל-40 קמ"ש), מוכרת בעיקר בשכונת במזרח העיר (רקפות, שיכון המזרח) וכן בכמה מהשכונות במערב העיר, והיא התעצמה בימי החופש הגדול, ואף כתבנו עליה לפני חודש: https://bit.ly/3CkIVbA

"מה שקורה על הכבישים והמדרכות זה מזעזע", אומרת תושבת שכונת רקפות. "נסעתי עם הרכב ברחוב נחמיה, ופתאום משום מקום הגיחו מולי שני טרקטורונים חשמליים גדולים שעליהם רכבו ילדים לכל היותר בני עשר. הם לא הסתכלו, לא עצרו, נהגו ממש מולי, בתוך הנתיב שלי. עצרתי מיד. בנס לא פגעתי בהם. זו סכנת נפשות".

 

 

 

"הורים שקונים לילדים שלהם את הכלים האלה בעצם דנים אותם למוות או לפציעה קשה", מספר תושב שיכון המזרח. "רובם נוהגים ללא קסדות, אין להם מושג בנהיגה, הם לא מבינים מה משמעות התמרורים, נוהגים בפראות ומסכנים את חייהם ואת חיי הולכי הרגל והנהגים. אני לא מבין איך הורים קונים כזה 'צעצוע' לילדים שלהם. לא פעם ראיתי אותם משתוללים. בחלק מהמקרים ראיתי אבות שמסיעים על הטרקטורונים ילדים שהיו לכל היותר בני 4-5. זה מטורף".

מי שמודאג מאוד מהתופעה הוא חבר מועצת העיר, איציק אבשלומוב, מחזיק תיק התחבורה והתנועה:  "לפני כחודש בסיור באחת השכונות ראיתי במו עיני ילדים משתוללים על טרקטורונים חשמליים. זו בהחלט תופעה מדאיגה ואני קורה להורים לא לקנות לילדיהם את הצעצועים האלה. זו ממש סכנת נפשות".

בימים אלה עומל אבשלומוב על הצעה לסדר שלדבריו: "תסדיר את נושא הנהיגה בטרקטורונים חשמליים לחוק עזר עירוני שישווה אותם לרכיבה על אופניים חשמליים וקורקינטים ואז נוכל לאכוף את זה. אנסה למנוע את הנהיגה שלהם על המדרכות והכבישים ולאפשר נסיעה רק בשטח פתוח".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מאחר ומדובר בילדים הנמצאים מתחת לאחריות הפלילית, המשטרה לא יכולה לבצע אכיפה כנגדם.

עם זאת, שוטרי השיטור הקהילתי בשכונות המדוברות הונחו לקיים פעילות הסברתית בקרב התושבים למניעת הישנות המקרים".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. צריך להחרים כלי רכבים שלא מצריכים רישיון אם הנהג לא ראוי. כמות הילדים והמבוגרים שנוסעים בלי קסדה פשוט מגוכחת גם באופניים ובאופניים חשמליים.

    תגובת המשטרה מגוכחת גם היא. זה שמדובר בילדים מתחת לגיל מסוים לא היתה מונעת מהם לאכוף את החוק מול ההורים לו ילדיהם היו נצפים נוהגים ברכב, המשפחתי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

232

ספורטאי ראשון לציון חזרו מאליפות הטאקוונדו עם 11 מדליות!

תפריט נגישות