n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון שומרת על מקומה הגבוה בדירוג עמותת "ישראל חופשית"

ראשון לציון שומרת על מקומה הגבוה בדירוג עמותת "ישראל חופשית"

בדיוק כמו בשנה שעברה, גם השנה העיר הגיעה למקום הרביעי בדירוג הערים החופשיות של עמותת "ישראל חופשית". בנימוקים לדירוג נכתב: "הובילה רישום זוגות עירוני והיא מצטיינת בשירותיה לקהילה הלהט"בית"

עיריית ראשון. צילום אבי קקון
עיריית ראשון. צילום אבי קקון

ראשון לציון הגיעה למקום הרביעי בדירוג הערים החופשיות של עמותת "ישראל חופשית" (שהיא תנועה אזרחית, לא מפלגתית, הפועלת למען שינוי מערכת היחסים בין הדת והמדינה) זהה לדירוגה בשנה שעברה. אילנית הרוש, חברת מועצת העיר מטעם סיעת מרצ ומחזיקת תיק קהילת הלהט"ב, בתגובה: "רבים מהנושאים שבגינם ראשון לציון זכתה בדירוג הגבוה הם כאלו שקידמתי בשלוש השנים האחרונות".

 מבחינת נתוני הדירוג, עולה כי נדבך משמעותי בציון הגבוה של ראשון לציון, 68%, הוא הודות ל-10 נקודות שקיבלה העיר על מרשם הזוגיות העירוני, שיזמה הרוש בסיועו של ראש העירייה רז קינסטליך. "זו יוזמה שמחזקת את החופש העירוני של התושבים לרשום את הזוגיות שלהם גם בדרכים אזרחיות", אומרת הרוש.

חברת המועצה אילנית הרוש
חברת המועצה אילנית הרוש

 

בנימוקים לדירוג של העיר נכתב: "ראשון לציון הובילה רישום זוגות עירוני והיא מצטיינת בשירותיה לקהילה הלהט"בית, מאפשרת לתושביה להיקבר לפי רצונם בקבורה אזרחית, וכמו ערים אחרות, גם היא דורשת משר הפנים לאשר את שינוי חוק העזר העירוני כך שניתן יהיה לקיים מסחר בשבת".

"אני מודה ל'ישראל חופשית' על המחקר המעמיק בקריטריונים השונים, שמעניק את ההכרה לעיר", מצהירה הרוש ומוסיפה: "גם בנקודות שעוד יש לנו לשפר, שאני עובדת עליהן יום וליל, כדי שלא רק נשמור על מקומנו – אלא גם נשתפר. ראשון לציון תוסיף להיות עיר חופשית – ביחס שוויוני וחופש לכל הקהילות בעיר, בתחבורה ציבורית, בחופש דת ומדת ועוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-22 at 18.44.41_3e347331

ערב פסח: המכתב של ראש עיריית בת ים למשפחות השכולות

תפריט נגישות