n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: ציון 100 לעירייה

ראשון לציון: ציון 100 לעירייה

בפעם השנייה ברציפות, עיריית ראשון לציון קיבלה ציון מושלם מעמותת שקיפות בינלאומית, שבחנה את נגישות המידע באתר האינטרנט של 76 רשויות מקומיות לפי 109 קריטריונים

רז קינסטליך צילום דוברות עיריית ראשון לציון
ראש העירייה רז קינסטליך- צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

ראשון לציון בראש מדד השקיפות עם ציון 100 – כך פרסמה הבוקר (שלישי) עמותת שקיפות בינלאומית ישראל – שבי"ל, המקיימת את מדד השקיפות באתרי הרשויות המקומיות בישראל.

השנה הורחב המדד באופן ניכר ל-109 קריטריונים, תוך מתן דגש מיוחד על מידת השקיפות בתחום איכות הסביבה, מיחזור, ממשק ידידותי למשתמש, מכרזים והיערכות לעת חירום המתפרסמים באתר העירייה.

כזכור, בשנת 2019 זכתה ראשון לציון בציון 100, ובשנתיים האחרונות לא נערך המדד בשלל מגפת הקורונה. מדובר בפעם השנייה ברצף שעיריית ראשון לציון זוכה בציון 100 במדד השקיפות, וזאת על אף הרחבת הקריטריונים.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "כראש עיריית ראשון לציון תמיד אמרתי שחשוב לי להיות גלוי ופתוח מול תושבות ותושבי העיר בכל הפעולות שמבצעת העירייה.

אנחנו דוגלים בשקיפות, בשיתוף הציבור ובטוהר המידות, ואני שמח שקיבלנו את החותמת לכך. המדד שהתפרסם היום הוכיח שוב שגם בתחום הזה אנחנו מצטיינים וראשונים".

מעיין פלח, מחזיקת תיק עיר חכמה וחדשנות, מסרה: "תהליכי שיתוף הציבור ונגישות המידע הם הבסיס להעלאת אמון הציבור במערכת, לייעול תהליכים, מאפשרים לתושבים אף לבקר את המערכת ולהשפיע.

מדובר ברכיב חשוב מאוד בדמוקרטיה, ואני גאה על כך ששוב קיבלנו את הציון מאה. אני רוצה להודות לאגף התקשוב בעיריית ראשון לציון, בראשותו של רועי עזרא, על העבודה הנהדרת שלהם לכל אורך השנה".

תוצאות מדד השקיפות, אשר בראשו עומדת השופטת בדימוס נילי ארד, מעידות על השינוי המהותי במודעות של ראשי הרשויות להחלת סטנדרטים של שקיפות בהתנהלות הרשות ונבחריה, ובהנגשת מידע מפורט באתרי האינטרנט שלהן.

כך, אגף המחשוב בעיריית ראשון לציון פעל לכל אורך שנת 2021 במטרה לשמר את רמת השקיפות הגבוהה ביותר באתר האינטרנט, וכחלק מהמאמצים מונו נאמני מידע לכל נושא באתר אשר תפקידם לדאוג שהמידע יהיה תמיד מעודכן ואיכותי לשימוש ולרווחת התושבים והגולשים.

נציין, כי ראשון לציון היא אחת מ-12 ערים שקיבלו את הציון 100. במדד השקיפות נבחנו 76 רשויות מקומיות, והממוצע הארצי עומד על 81. כמו כן, 48 ערים שיפרו את הציון שלהן לעומת המדד משנת 2017, ו-6 ערים שיפרו את הציון ביותר מ-40%.

מנגד, 19 ערים קיבלו ציון נמוך יותר לעומת המדד משנת 2017. עוד עלה כי 11 ערים זכו לציון נמוך מ-55. תהליך המדידה נמשך, ברובו, במחצית השנייה של שנת 2021.

עמותת שקיפות בינלאומית ישראל – שבי"ל, נוסדה בשנת 1999 על ידי פרופסור דוב יזרעאלי ז"ל, במסגרת הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב. העמותה הינה אחת מ-100 הסניפים של הארגון החברתי גלובלי – International Transparency.

שקיפות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. אין על ראשון לציון !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חגיגות עצמאות

יום העצמאות ברחובות: והתושבים יחליטו מה יהיה אופי החגיגות

תפריט נגישות