n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: פקקים, חנייה עמוסה והרבה עצבים בדרך אל הים

ראשון לציון: פקקים, חנייה עמוסה והרבה עצבים בדרך אל הים

המראות הקבועים בימי שבת בדרך לחוף הים שוב חוזרים על עצמם. הפתרון המסתמן: קורקינטים, שאטלים והכשרת שני מגרשי חנייה להקלת מצוקת החנייה

פקקים בדרך אלי הים. צילום: פרטי
פקקים בדרך אלי הים. צילום: פרטי

 

"מה שקורה בסופי שבוע בחוף הים בראשון, זו קטסטרופה" אומר ד' תושב העיר שניסה להגיע ביום שבת לבילוי בחוף, "החניון הענק הצטמצם בגלל הבנייה בחוף, אלפי מקומות חניה נעלמו, העומסים מטורפים. ביום שבת האחרון חיפשתי חניה (עם תו נכה) במשך 40 דקות ובסופו של דבר חזרתי הביתה. בשעות הצהריים העירייה חסמה את הגישה לים. דרשו מהנהגים לבצע פרסה,  תושבי השכונות שבסמוך לים לא יכולים לצאת או לחזור לבתיהם בגלל העומסים, אומנם העירייה העלתה את מחיר החניה לתושבי חוץ, אבל זה לא פתר את הבעיה, זו  השנה השנייה ברציפות שהעירייה לא מצליחה למצוא פתרון לבעיה".

עונת הרחצה הרשמית נפתחה רשמית ב-20.3, ועם מזג האוויר שרק הולך ומתחמם, רבים מבקשים להגיע לחוף המוכר של ראשון לבילוי מרענן, אבל כשמדובר על עשרות אלפים ברצועת חוף לא גדולה, הבעיה חוזרת על עצמה מדי שבת: עומסי תנועה, פקקים והרבה עצבים של תושבים שלא מצליחים להגיע לים.

נושא עומסי התנועה לכיוון חוף הים בסופי שבוע וחוסר החניה נמצא על שולחן העירייה זו השנה השנייה, כאשר בשנה שעברה הוחלט לעלות את מחיר החניה ל-60 שקלים לתושבים מחוץ לעיר, כדי להמעיט ככל האפשר את כניסתם של תושבי חוץ לחוף ובכך להשאיר מקומות חניה לתושבי העיר, אולם פתרון לא עוזר, ועומסי התנועה חזרו ביתר שאת בסופי שבוע, דבר שמקשה מאוד גם על תושבי השכונות הסמוכות.

מקורבים בעירייה סיפרו כי ראש העיר רז קינסטליך מנסה להרחיב את רצועת החוף שמשתרעת על 8 קילומטרים, כאשר 7 קילומטרים משמשים את כוחות מערכת הביטחון, וכקילומטר אחד פעיל לרחצה, אולם אם וכאשר יורחב החוף זה ייקח מספר שנים ויש לתת פתרונות נוספים.

סגן ראש העיר מקסים בביצקי ומחזיק תיק הביטחון הסביר ל"גל גפן" ראשון לציון כי הוא פועל להכשרת מגרש חניה נוסף בסמיכות לחוף הים עם כ-450 מקומות חניה: "בנוסף התקנו מצלמות בכניסות לעיר, שיהיו מחוברות למערכת המשטרתית ויתריעו אם נכנסים רכבים של עבריינים, דבר זה ישלח ניידת למקום ויעזור במיגור האלימות".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה לדברים:

"עיריית ראשון לציון באמצעות החברה לביטחון ובשיתוף אגף החופים איתרו והכשירו בשבועות האחרונים שני מגרשים נוספים (במתחם חניוני חוף הים) להגדלת מספר כלי הרכב החונים במקום. במקביל, מציבה החברה לביטחון פקחים לאורך ציר הגישה לחוף בכדי לסייע בהכוונת תנועה ומתן עדיפות לתושבי השכונה.

בנוסף, בחודשיים הקרובים יצא לפועל פיילוט מיזמי הקורקינטים בציר הגישה המוביל לחוף הים שיאפשר גישה לחוף גם על דו גלגלי. וגם השנה יוצאת העירייה  (כמו בשנה שעברה) בפיילוט שאטלים לחוף הים בימי שישי".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

בניין העירייה סמל צהוב חטופים 1 צילום דוברות ראשון לציון

ראשון לציון צהובה- למען החטופים

תפריט נגישות