n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון מרכינה ראשה: נפרדים מפרח הטיס ליהוא בן בסה ז"ל

ראשון לציון מרכינה ראשה: נפרדים מפרח הטיס ליהוא בן בסה ז"ל

המשפחה, החברים ומנהלת המקיף בו למד מתקשים לעכל את אובדן הנער החייכן שתמיד חלם לגעת בשמיים ונהרג אתמול בתאונת טיסה טראגית

בוגרי מקיף ג העמית נפרדים מליהוא ז"ל. צילום: דוברות העירייה
בוגרי מקיף ג העמית נפרדים מליהוא ז"ל. צילום: דוברות העירייה

אבל כבד ירד על ראשון לציון עם היוודע דבר מותו של רב"ט ליהוא בן בסה ז"ל במסגרת תאונת אימונים של קורס טיס בדרום הארץ ביום שלישי. האב שלמה הודיע על אובדן היקר לו מכל כך: "בני ליהוא מחמד נפשי נקטל בתאונת אימונים בקורס טיס במטוס שהתרסק ברהט. עולמי חרב עליי". ההודעה זכתה לאלפי תגובות ושיתופים כאשר רבים מתושבי העיר והמדינה משתתפים בצערה הכבד של המשפחה. אחד המנחמים כתב לאב השכול: "איננו מכירים אישית. ומה זה משנה בכלל, עם ישראל ערב זה לזה. רק מעטים מסוגלים להפנים מה פוקד אותך ואת בני ביתך. דע, ברגע בלבול זה, שלעולם לא תהיו לבד. אני יחד עם כל העם הנפלא שלנו שולח חיבוק חם וגדול לך ולמשפחתך ומשתתף בצערכם הכבד. מי ייתן ולא תדעו עוד צער, שתזכו לנחמה ושקט נפשי, לצד הדמעות שתזכו גם להיזכר, ומי ייתן ונשמתו של בנכם ליהוא ז"ל תהא צרורה בצרור החיים, אמן". עם הישמע דבר הבשורה המרה בוגרי כיתתו של ליהוא הגיעו לבית הספר מקיף ג' בו למדו יחד והדליקו נרות לזכרו במחווה ספונטנית, מנסים לעכל את האסון.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, מסר את תנחומיו למשפחה האבלה: "ראשון לציון מרכינה ראשה. בשמי ובשם תושבי ראשון לציון אני שולח חיבוק חם והשתתפות בצערה הכבד של משפחת בן-בסה היקרה על מותו הטראגי של יקירנו, בן העיר, ליהוא בן- בסה ז"ל, היום בתאונת אימונים במסגרת קורס טיס. לנצח ננצור בליבנו את זכרו של ליהוא. ולא תוסיפו לדאבה עוד".

מנהלת בית הספר התיכון מקיף ג' בראשון לציון, יפה ליבה סיפרה ל"גל גפן": "ליהוא היה נער צנוע, מקסים, שובה לב  עם חיוך גדול וקורן. ליהוא התגייס לקורס טיס באוגוסט  מאוד התרגשנו כשהוא התקבל לקורס טיס, במיוחד לאור העובדה שהוא למד בכתה עיונית. החזקנו לו אצבעות ושמחנו  שהוא עבר שלב ועוד שלב בקורס היוקרתי כל תלמידי השכבה היו גאים בו. יש לנו קיר זיכרון לזכרם של הנופלים בוגרי העמית. התלמיד הבוגר האחרון מתן גוטליב ז"ל נהרג בצוק איתן ובכל פעם שאני עוברת ליד קיר הזיכרון אני מסתכלת על עיניו הכחולות והיפות ואומרת בליבי 'תהיה האחרון בקיר הזה'. מאד עצוב לי. כל כך רציתי שהוא יהיה האחרון".

ליהוא שחיכה כל כך לרגע גיוסו התקבל לקורס טיס היוקרתי רק לפני כשלושה חודשים ונהרג במהלך טיסת אימון יחד עם מדריך הטיסה שלו רס"ן מיל' איתי זיידן ז"ל. סיבת התרסקות המטוס טרם התבררה, תחקיר מיוחד בראשות טייס קרב ינסה לשפוך אור על נסיבות המקרה הטראגי.

ליהוא הותיר אחריו זוג הורים שלמה ושיבולת ואח תאום המשרת בצה"ל. הוא ייטמן היום (רביעי) בבית העלמין בראשון לציון.

 

127518625_10158036195714601_8484840928426050077_n
צילום: מעמוד הפייסבוק של שלמה בן בסה

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-22 at 18.44.41_3e347331

ערב פסח: המכתב של ראש עיריית בת ים למשפחות השכולות

תפריט נגישות