n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון מחזירה את הדרורים לעיר

ראשון לציון מחזירה את הדרורים לעיר

בשנים האחרונות הבריחו ציפורי המיינות והדררות את הדרורים מהעיר, התוצאה: אוכלוסיית הדרורים התמעטה. מינהל איכות הסביבה התגייס והתקין 30 תיבות קינון עם פתח צר שמאפשר רק לדרורים להיכנס

תיבת קינון לדרורים. צילום: עידן גרוס
תיבת קינון לדרורים. צילום: עידן גרוס

תושבת העיר, זיווה שגב, נוהגת מזה שנים לפתוח את הבוקר בחלוקת לחם לציפורים, בתקופה האחרונה היא שמה לב להעדרן של ציפורי הדרור. הסיבה: ציפורי המיינות והדררות נוהגות לחדור לקיני הדרורים ולאכול את ביציהן. שגב פנתה למינהל איכות הסביבה בעיריית ראשון לציון שלקח את המשימה בשתי ידיים ופנו למומחה בתחום, ד"ר דניאל אפיק, ביולוג וצפר שיעץ לבנות תיבות קינון מיוחדות שבחזיתן פתח צר מוקף טבעת מתכת דרכו המיינות והדררות לא יכולות להיכנס.

השבוע הותקנו ברחבי העיר 30 תיבות קינון מיוחדות שמאפשר רק לדרורים להיכנס. בסוף החודש ותחילת החודש הבא צפויה להתחיל עונת הקינון של הדרורים ובעיריית ראשון לציון מצפים לחזרתן.
ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "הענקנו קרש הצלה לדרורים. כל הכבוד לתושבים שגילו ומגלים מעורבות ונכונות בנעשה בעיר ואני שמח שהיינו כאן כדי להקשיב ולמצוא פתרון. אני מקווה שבתקופה הקרובה נחזור לשמוע את שירת הדרורים ברחבי העיר".

זיווה שגב: "אני גרה במרכז העיר ונהנית משירתן של הדרורים, כשהפסקתי לראות אותן אמרתי שזה לא יכול להיות. פניתי לכל מיני גורמים, ברשות הטבע והגנים אמרו לי שהדרורים מתמעטים בכל הארץ ובעולם בגלל שהדררות פולשות למחייתן ולקינון שלהן. השבוע היה לנו מתוק ומשמח ואני חייבת להודות ולפרגן לאילן רפאלי, ראש מינהל איכות הסביבה, שהיה קשוב ונכון למצוא פתרון לדרורים".

כאמור, בסוף החודש צפויות הדרורים לסרוק מקומות לקינון, הפעם הם ימצאו את התיבות הפזורות ברחבי העיר. דרור הוא עוף מסדרת ציפורי שיר, מהציפורים הנפוצות ביותר בישראל, הוא עף בדרך כלל בלהקות גדולות ומגלה כושר הסתגלות לחיים בקרבת בני אדם.

צילום: עידן גרוס

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות