n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: התבטאות מתריסה של הרב אריה כהן נגד הומואים ולסביות

ראשון לציון: התבטאות מתריסה של הרב אריה כהן נגד הומואים ולסביות

חבר המועצה הרב אריה כהן: "לאסור כניסת מרצים הומואים ולסביות אל בתי הספר" ראש העירייה: ״אנו מצרים ומזועזעים מכך שיש מי שבוחר להפיץ שנאת חינם בוטה כזו ועוד בשנת 2021."

הרב אריה כהן
הרב אריה כהן. צילום פרטי

בתחילת השבוע שיגר הרב אריה כהן הצעה לסדר לאסור את כניסתם של מרצים מהקהילה הלהט"בית. בין היתר כתב אל ראש העיר רז קינסטליך ואל סגניתו עו"ד ליאל אבן זהר: "הגיעו אלי בחורים שלומדים בבתי ספר יגאל אלון ומעיינות ומספרים שניכנסו אליהם מרצים הומואים ולסביות שמרצים בפני הנערים והנערות על "אפשרות להורות שונה מהמקובל" ואפשר שני גברים או שתי נשים. פניתי בזעם אליך לליאל ואתם לא הכחשתם את זה ואדרבא מסתבר שזה באישור ובעידוד של ליאל ושלך. תתביישו לכם חוטאים ומחטיאים את הרבים אני לא אתן לכם רשות ואפשרות שתהפכו לנו את העיר שלנו לסדום ועמורה. הצעתי לסדר היא: המועצה תקבל החלטה לאסור מכל וכול כל על מינהל החינוך ומחזיקת התיק להכניס הומואים ולסביות לתת שיעורים לתלמידים לא במישרין ולא בעקיפין"

התגובות על האמירה המתריסה לא איחרו לבוא. מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "ראשית, לא ברור לנו על אלו הרצאות מתייחס חבר המועצה, שכן לא הייתה השנה הרצאה בנושא ביגאל אלון. אנו מצרים על כך שיש שיש מי שבוחר להפיץ שנאת חינם. בכל מקרה, העיר ראשון-לציון הייתה מאז ומעולם עיר פלורליסטית שמכבדת ומכילה את כל תושביה ומשכך, השנה תוכנס תוכנית בבתי הספר העל יסודיים שעוסקת, בין היתר, במגדר ומשפחות חדשות כפי שמצופה ממערכת חינוך שמתחדשת ומתפתחת עם השנים לצד המציאות המשתנה."

ראש עיריית ראשון לציון – רז קינסטליך: ״אנו מצרים ומזועזעים מכך שיש מי שבוחר להפיץ שנאת חינם בוטה כזו ועוד בשנת 2021. העיר ראשון-לציון הינה עיר פלורליסטית שמכבדת ומכילה את כל תושביה. נמשיך ונתמוך בכל הקהילות – החילוניות, הדתיות והלהט״ביות ובבתי ספרנו ימשיכו ללמד שיעורי תנ״ך לצד שיעורים על מגדריות וקבלת האחר. צר לי כי הצעה זו נועדה לעורר פרובוקציות ושסע אך ורק לצרכים פוליטיים ותו לא. עם דעות כאלה חשוכות היחיד שצריך לאסור עליו להיכנס למוסדות העירוניים – הוא אריה כהן בעצמו.״

אילנית הרוש, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק קהילת הלהט"ב, מסרה בתגובה: "אני מלאת גאווה על שיתוף הפעולה של בתי ספר בעיר עם ארגונים פלורליסטים, ועם התפיסה שיש דרכים שונות ומגוונות לחיות כאן במדינה, לרבות לגבי הבחירה אם להקים ואיך להקים משפחה. איש ואישה, נערה ונערה, בהתאם לתפיסת עולמם/ן וההרגשה הפנימית העמוקה שלהן/ם. נמשיך לחבק את כל הקהילות בעיר ולאפשר לכל אחד ואחת לחיות על פי אמונתו/ה. אני ממליצה לאריה כהן לבוא ולהקשיב להרצאה של הצעירים והצעירות הנפלאים/ות הללו ואולי הוא ישנה את דעתו, ובנוסף, אני מגנה בחריפות את האופן שבו הוא תקף בבוטות חלק מתושבי העיר שבחרו לחיות באופן שונה ממנו".

עו״ד ליאל אבן-זהר, מ"מ, סגנית ראש עיריית ראשון לציון ומחזיקת תיק החינוך: ״דברי חבר המועצה אינם משקפים את עמדת הנהגת העיר ראשון לציון ומרבית תושביה, שעבורם סובלנות ופלורליזם הם ערך מרכזי ומובן מאליו. באופן אישי ברור שאעשה הכל כדי שנמשיך לכבד כל אדם באשר הוא אדם ללא הבדל גזע דת ומין, בעיר ובמערכת החינוך שלה״.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. אדון כהן , לא הבנתי מי אתה בכלל שתקבע כללים בעירנו, לא מתאים לך? תעבור לבני ברק לדוגמא, החוסר הבנה, ידע ,חכמה , הכרת האחר
    לא
    מתאימה לנו. פנטיות לא פה. תמיד היו ויהיו להט"בים רק לא גלויים , גם בחברה הדתית יש והם סובלים מאנשי הדת.אתה וכמוך לא "יחליטו מי יחיה ומי ימות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות