n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: הקרב על גינת הכלבים בשכונת נווה חוף

ראשון לציון: הקרב על גינת הכלבים בשכונת נווה חוף

תושבים משכונת נווה חוף מלינים על כך שהעירייה הקימה פארק כלבים סמוך מדי לבניינים. "אין לנו שקט במהלך כל שעות היממה". העירייה: "הקמת הגינה בכורש יצאה לדרך בעקבות בקשות תושבי האזור"

גינת הכלבים בכורש. צילום: פרטי
גינת הכלבים בכורש. צילום: פרטי

"אנחנו לא מצליחים לישון, קמים כל בוקר לרעש של נביחות כלבים, החלונות אטומים כי הנביחות לא פוסקות כמעט לרגע במהלך היום, הפכו לנו את החיים לסיוט מתמשך" כך מספר א' תושב שכונת נווה חוף שמתגורר בסמוך לגינת חיל האוויר בפארק כורש.

בחודש ינואר לטענת  א', עיריית ראשון לציון הקימה בכמה שעות עבודה ומבלי התראה מוקדמת, גינת כלבים רחבת ידיים ללא סקר מקדים.  הגינה פתוחה במהלך כל שעות היום (למעט 14:00 עד 16:00) וממנה נשמעים רעשים בלתי נסבלים של נביחות, תושבים במתגוררים בסמיכות לגינה מספרים על טריקות רבות של השערים, בעלי כלבים שמאמנים את הכלבים, חבורות שיושבות במשך שעות וצועקות.

"אין לנו שקט כלל במהלך כל שעות היממה, גם בלילה נכנסים לגינה שהיא סגורה, מספר א' גם כשסוגרים את חלונות הבית אין שום חלל שקט אליו ניתן לברוח. במשך חצי שנה לא ישנתי מעבר לשעה 6:30 בבוקר כולל שבת, כי הפעילות מתחילה מוקדם. מרגע פתיחת הגינה ישנם המון זבובים וריח כבד של שתן. פנינו לעירייה עשרות פעמים אך ללא הועיל, אני מדבר בשם מאות בתי אב הסובלים מהמצב הנוכחי

גם ש', אמא לשני ילדים המתגוררת בסמיכות מסבירה כי למעשה הגינה אינה חוקית מכיוון שמבחינת החוק היא צריכה להיות 45 מטר לפחות מבנייני מגורים, מה שבפועל לטענתה לא קורה, ואילו המרחק האמיתי הוא 19 מטר.

"הוכחנו לעירייה שהמרחק לא חוקי, אבל אף אחד לא מדבר איתנו ואין תשובות, בינתיים אנחנו סובלים, בלתי אפשרי לגדל ילדים הם לא מצליחים להירדם בשעות נורמליות, מתעוררים בבהלה וקשה להם לקום למסגרות, יש נביחות בכל פינה בבית, גם כשסוגרים חלונות זה לא עוזר.

איך יתכן שהעירייה הקימה את הגינה תוך יום בלי לעשות איזה מדגם בסיסי? יש עוד 3 גינות בשכונה, זה פשוט לא נתפס".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "ראשון לציון היא עיר שאוהבת חיות, כיום יש ברחבי העיר כ-30 גינות כלבים, המשרתות כ-17,000 כלבים ומשפחותיהם, כולל גינת כלבים בגן העיר, ממש מתחת לבניין העירייה.

הקמת הגינה בכורש יצאה לדרך בעקבות בקשות תושבי האזור, ונעשתה בהתאם לדרישות הדין.

מטבע הדברים, יש גם מי שמתנגד. העירייה מחויבת לשירותים עירוניים לבעלי הכלבים ובאותה נשימה,

לפעול למינימום הפרעה לתושבים. נציגי שירות לתושב נפגשו עם התושבים שהביעו התנגדות והוחלט על נקיטת שורה של פעולות לצמצם את ההפרעה לתושב. העירייה תמשיך לבצע פעולות נוספות גם בעתיד בכדי לשמור על האיזון בין צרכי התושבים השונים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

4 תגובות

  1. שום דבר לא עוזר אי אפשר לפתוח חלונות בבית ! סבלנו כל הסוף שבוע פשוט סיוט !

  2. אני מתגוררת בקרבת מקום, עוברת באזור מדי יום ובשעות האסורות על פי חוק , בלילה ובשעות הצהריים אין כלל נוכחות כלבים באזור. גם כשיש הרעש מזערי כמו בגן שעשועים ולא מעבר, כך יש מקום מסודר לכלבים ולא מתרוצצים חופשיים.

  3. איתמר מורחי לוי

    בושה של ראש העיר מעדיף כלבים מאשר את תושבי העיר שילך הביתה שיבקש בבחירות הבאות מהכלבים שיצביעו עבורו!!!🐺

  4. גלית גולוב

    גינת הכלבים בפארק כורש נועדה לרווחת התושבים באזור בעלי הכלבים הופחתו שעות השהייה בגינה מתוך רצון להיטיב עם אלה המתלוננים. על העיריה לשלוח פיקוח ומי שמפר את ההנחיות ייקנס. מרבית הזמן שקט ביותר בגינה. ושמח לבעלי הכלבים ובמיוחד לכלבים עצמם. כן ישנה הידברות ונסיון לגישור. שנים ביקשנו מרחב שכזה לכלבים היה ליד הדואר אחכ הוזז לכיוון הדיור המוגן נווה חוף לשטח פתוח ולא בטוח ולכן המיקום שנבחר לאחרונה אידיאלי (כמעט עבור כולם).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ילדי ניר עם בגן בראשון קרדיט דרור ישראל2

גני ראשון לציון אירחו לפורימון משמח, את ילדי ניר עם

תפריט נגישות