n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: הקרב נגד הקמת בית הכנסת בנאות שיקמה, עולה מדרגה

ראשון לציון: הקרב נגד הקמת בית הכנסת בנאות שיקמה, עולה מדרגה

אחרי שכונת נחלת יהודה, נעורים ונווה הדרים בדבר הקמת בית כנסת, הגיע תורה של שכונת נאות שיקמה. מאות מתושבי השכונה חתמו על עצומה נגד הקמת בית הכנסת

נאות שקמה. צילום: פרטי
נאות שקמה. צילום: פרטי

בשבועות האחרונים מתחוללת סערה בשכונת נאות שיקמה, סביב הקמתו הצפויה של בית כנסת וכולל ברחוב גדולי ישראל. הסערה כוללת חילופי האשמות בין דתיים לחילונים בדבר הקמת המבנה, והובילה לעצומה שעד כה חתמו עליה 974 תושבים נגד הקמת בית הכנסת: 

"יש מספיק בתי כנסת ומקוואות, אנו מעוניינים להמשיך ולשמור על צביון השכונה הנוכחי, כחילוני, ועל יחסי שכנות תקינים ומכבדים בין התושבים הדתיים לבין התושבים החילוניים" אומר תושב השכונה. "אנו מוטרדים מאוד מהפעולות שנעשות על ידי העירייה לאורך השנים אשר גורמות ל"התחרדות" של השכונה, יש 8 בתי כנסת בשכונה, בנוסף להבנתנו מדובר בכולל שיביא עימו תושבי חוץ מבית שמש. "

הרב אינגלמן, הרב של שכונת נווה דקלים, ואיש מוערך בכל מערב ראשון קיבל את הקצאת הקרקע עוד בקדנציה הקודמת של דוב צור, כיום בית הכנסת אשר הוא עומד בראשו נקרא ספרא בנווה דקלים, ובית הכנסת החדש שיקום יחד עם הכולל יהיה המקום החדש שלו. מקורבים אליו מסבירים כי מדובר על הקמת מרכז תורני שישמש את תושבי העיר ובפרט בני נוער תוך העברת ערכים יהודיים, הקשורים למורשת יהדות הקהילות שנכחדו בשואה. "הטענה כי מדובר על עמותה מחוץ לעיר המקימה כולל עבור אנשים מחוץ לעיר הנה עלילה מרושעת, המקום מוקם על ידי אישיות תורנית האהודה, על תושבי העיר ועוסקת בקירוב לבבות זה 20 שנה ברחבי מערב העיר. אשר אלפי תשובי מערב העיר ובהם מאות בני נוער כרוכים בה בעבותות אהבה" אומר מקורב לרב. "חבל שדווקא נושא כאוב ומחבר כמו השואה בראי היהדות, הופכת להיות נושא מפלג ומעורר מחלוקת", כך אומר מקורב לרב אינגלמן על הסערה סביב הקמת בית כנסת וכולל בשכונת נאות שקמה.

חבר המועצה הרב אריה כהן תומך בהקמת בית הכנסת ואינו מבין על מה שוב המהומה: "בשכונות המערב בכלל ובשכונת נאות שקמה בפרט יש מצוקה גדולה מאד למקומות תפילה ולימוד תורה והביקוש אדיר" מסביר הרב כהן "יש יהודים טובים שרוצים לבנות על חשבונם ומכספם לרווחת הציבור הכללי, רוב הציבור שמשתמש בבתי כנסת הללו הם  ציבור שאינו דתי אלא מסורתי שבא לבית כנסת בשבתות ובחגים, עליה לתורה ושבתות חתן, אזכרות ואבלים כך שאני לא מבין את ההסתה הפרועה של קומץ מתנגדים קבועים בעיר שמתנגדים לכל דבר שבקדושה".

מי שנמצאת בראש החזית נגד הקמת בית הכנסת היא חברת המועצה וראש סיעת מר"צ בעיר אילנית הרוש, אשר סיפרה ל"גל גפן ראשון לציון" כי בשבוע שעבר פנתה אליה קבוצת תושבים גדולה משכונת נאות שקמה לגבי הקמת מבנה דת שאינו תואם את צביון השכונה:  "חשוב להבהיר כי לא מדובר בהקמת בית כנסת רגיל, שכן במקרה כזה לא היה קם קול זעקה מצד התושבים. מבירור שערכתי עלה כי מדובר בהקצאה שאושרה במועצת העיר הקודמת, תחת הכותרת 'הנצחת זכר השואה'. החשש במקרה זה מעיון בתוכניות הוא כי לא מדובר באמת במבנה שמטרתו הנצחת קהילות שנכחדו בשואה, שהיא מטרה חשובה מאין כמוה, אלא בשינוי צביון השכונה. חשוב לציין כי בנאות שקמה שמונה בתי כנסת על 20 אלף תושבים. כך שלא קיים מחסור בנושא בשכונה, בוודאי לא בכולל חרדי שייתן מענה בעיקר לתושבי חוץ. לכן, פניתי לראש העירייה רז קינסטליך, שידוע בכך שהוא קשוב מאוד לתושבים, וביקשתי את התערבותו הדחופה בעניין. אמשיך לטפל בנושא במסירות בדיוק כפי שידעתי להביא לפתרון מחלוקות דומות בשכונות נחלת יהודה, נעורים ונווה הדרים".

סגן ראש העיר מקסים בביצקי הגיב גם הוא על הדברים ואמר:  "אני לא מכיר את הנושא לעומק ואבחן את הדברים, אם מדובר בכולל באמצע שכונה ולא בית כנסת רגיל, אני אצטרף לחברי מועצה שירצו להגיש ערעור."

מהעירייה נמסר בתגובה:
"מדובר בהקצאה שאושרה לפני יותר משלוש שנים, בקדנציה הקודמת, בין היתר לבית כנסת ולמקווה ולא לכולל. בכל מקרה הנושא נבחן בימים אלו על ידי ראש העירייה".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות