n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: אור ירוק לתקציב העירייה 2022

ראשון לציון: אור ירוק לתקציב העירייה 2022

מועצת עיריית ראשון לציון אישרה אמש (רביעי) את תקציב העירייה לשנת 2022 שיעמוד על 2,251 מיליוני ₪, במסגרתו יושקעו בחינוך 288 מיליוני ₪, ותינתן תוספת של 25 מיליון ₪ לניקיון ולאיכות הסביבה

מליאת המועצה אמש. צילום דוברות המועצה
מליאת המועצה אמש. צילום דוברות המועצה

תקציב העירייה לשנת 2022 אושר אתמול (רביעי) בישיבת מועצה, ויעמוד על 2,251 מיליוני ₪. מדובר על גידול  לעומת אשתקד, אז התקציב המאושר עמד על 2,062 מיליוני ₪ ולעומת שנת 2019 כשתקציב העירייה עמד על 1,987 מיליוני ₪.
בטרם פתיחת ישיבת המועצה, הנחה ראש העירייה רז קינסטליך, לאור העלייה בתחלואה – להציב עמדת בדיקות קורונה ביתיות בכניסה למליאה.

במרכז התקציב הגדילה עיריית ראשון לציון את ההשקעה העירונית בחינוך בכ-50 מיליון ₪, כך שתקציב החינוך השוטף לשנת 2022 יעמוד על כ-288 מיליון ₪.
בתקציב הנוכחי נוספו 25 מיליון ₪ לצורך שדרוג ניקיון העיר ואושרה הרחבה ושדרוג של היכל התרבות ע"ש מאיר ניצן.

השנה תשלים העירייה את מתן ההנחות לבעלי נכויות, כשתעניק תוספת תקציב בסך 4 מיליון ₪. התקציב הנוכחי הביא עמו בשורה נוספת כשהוחלט על השלמת כלל ההנחות הסוציאליות וביניהן הגדלת ההנחה בארנונה בסך 10 מיליון ₪, כך שיינתנו מקסימום הנחות עבור אזרחים ותיקים, משפחות חד הוריות ונכויות מסוגים שונים.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "הצגנו אתמול תקציב סדור ואחראי מאוד. יצרנו תקציב שטומן בחובו את הקשיים הכלכליים והבריאותיים שנגזרו עלינו בשנתיים האחרונות, לצד ראייה אחראית לעתידה ולכלכלתה של העיר ראשון ציון. הוספנו השנה תקציב נוסף למערכת החינוך העירונית ובכך הגדלנו את ההשקעה הממוצעת לתלמיד. בנוסף, הגדלנו את תקציב הניקיון בכדי להשלים את מהפיכת הניקיון שאנו מתכננים לשנה הקרובה, הגדלנו את תקציב הפיתוח ועוד' וכל זאת בשנה נוספת של התמודדות עם נגיף הקורונה ומבצע צבאי, שגבו גם כן השקעה מתקציב 2021. ראשון לציון בתנופה אדירה בכלל התחומים והתקציב לשנת 2022, כולל את התרגום לכך וצופה פני עתיד."

כחלק מההיערכות לגידול הצפוי בעיר, הן בשכונות מגורים והן באזורי תעשייה, ניתן דגש רב על תקציב הפיתוח שיגדל ב-2022 ל-835 מיליון ₪, לעומת 714 מיליון ₪ בשנה החולפת. בתקציב זה ניתן דגש על שדרוג תשתיות קיימות, פיתוח שכונות חדשות והקמת אזורי מסחר ובילוי.
בעיריית ראשון לציון ישקיעו 40 מיליון ש"ח בשדרוג השכונות הקיימות והמרחב הציבורי שיעבור מתיחת פנים הכולל, ריהוט רחוב חדשני, שדרוג פארקים וגינות ציבוריות וחידוש כבישים. כחלק מהרצון להגדיל את אזורי המסחר, תעסוקה ובילוי – יושקע סכום של 183 מיליון ₪ בעיקר במתחם האלף, בטיילת העליונה בחוף הים ובפארק האגם.

דבר נוסף שקיבל ביטוי בתקציב 2022, הוא חגיגות ה-140 לעיר ראשון לציון שיצוינו בשנה הקרובה. שלא כמו בחגיגות ה-130 לעיר, אז הושקעו כ-15 מיליון ₪, הנחה ראש העירייה להפחית את עלויות התקציב בחצי ל-8 מיליון ₪, שיכללו אירועים שונים שיתפרסו לאורך כל השנה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות