n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / פרסום ראשון: נסגר תיק החקירה נגד ראש העיר לשעבר בראשל"צ דב צור

פרסום ראשון: נסגר תיק החקירה נגד ראש העיר לשעבר בראשל"צ דב צור

המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה (מומי) למברגר, החליט לסגור את תיק החקירה נגד ראש העיר ראשון לציון לשעבר, דב צור, שנחקר בחשד ללקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים, בכל הקשור ליחסיו עם איש העסקים והיזם ארז מוסאצ'ו

דב צור. צילום באדיבות העירייה
דב צור. צילום באדיבות העירייה

דב צור היה ראש העיר של ראשון לציון במשך 2 קדנציות בין השנים 2008 עד סוף 2018.

הפרשה שנחקרה בלהב, לחקירות והונאה 433, ואשר נקראה "תיק 1803" ואשר במרכזה עומדים החשדות נגד חבר הכנסת דוד ביטן וחשודים רבים נוספים, שעניינם מצוי בשלבי הכרעה סופיים, לאחר שימועים.

חקירת המשטרה הגלויה החלה ב-3 לדצמבר 2017. "מדובר בחקירה מסועפת, מורכבת ומאומצת", נמסר מהמשטרה, "אשר במהלכה בוצעו מאות פעולות חקירה, נגבו עדויות של למעלה מ-300 עדים ונחקרו כ-80 חשודים. סה"כ נגבו כ-650 הודעות בפרשה. נערכו חיפושים בעשרות זירות, נתפסו 700 קלסרי מסמכים, ובוצעו תפיסות כלכליות בסך עשרות מיליוני ש"ח".

בשיחה עם "גל גפן" אימת דב צור את הדברים והיה נרגש מאוד: "אלה היו 4 השנים הקשות בחיי.  מהרגע הראשון הבטחתי ליקיריי ולתושבי העיר ראשון לציון שלא נפל רבב בהתנהגותי.  היום הוחזר לי שמי הטוב.  כרטיס הביקור שלי.  היושרה שלי.  לצערי, איש לא יחזיר לא את השנים האבודות ואת הנזק הציבורי העמוק שנגרם לי על לא עוול בכפי".

בשבועות האחרונים סיפרו מקורבים לצור כי נפגש עם חברי סיעתו "רק ראשון" בדבר התיכנות לשוב ולהתמודד לראשות העיר בבחירות הבאות.

החקירה נפתחה על בסיס החשד, לפיו העניק מוסאצ'ו לצור טובות הנאה בדרך של העמדת סיוע משמעותי לקמפיין הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו באוקטובר 2013, בהן צור התמודד על משרת ראש העיר ראשון לציון, ובתמורה לכך פעל צור במסגרת תפקידו כראש העיר, יו"ר הוועדה המקומית וועדת המשנה לרישוי, על מנת לקדם את האינטרסים הרבים והשונים של מוסאצ'ו בעיר.

המשנה לפרקליט המדינה קבע, על בסיס הראיות שנאספו בחקירה, כי הסיוע שהעניק מוסאצ'ו לצור והתמורה שניתנה על ידי צור לא הצביעו על חומרה המצדיקה העמדה לדין פלילי

בנוסף, לא עלו בחקירה אינדיקציות לכך שמוסאצ'ו נזקק לסיוע ממשי של צור בקידום העסקים שבבעלותו או כי ביקש מצור עזרה בקידום ענייניו הנוכחיים או העתידיים.

כעת משנסגר התיק בפרקליטות, ואין עננה מעל ראשו של דב צור, יוכל לשוב ולהתמודד יחד עם חברי סיעתו בבחירות הבאות.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות