n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / פרסום ראשון: בעוד כחודשיים ייצא לראשונה מכרז לשובר גלים צף בראשון לציון

פרסום ראשון: בעוד כחודשיים ייצא לראשונה מכרז לשובר גלים צף בראשון לציון

למעלה משנתיים עיריית ראשון לציון מקדמת את הקמתו של שובר גלים צף. בימים אלה הפיילוט אושר, הוא הוצג בפני משרדי הממשלה ומוגדר כפיילוט ראשון בישראל. המתרחצים ייהנו מאזור רחצה שבו גלי הים יהיו מתונים  

שובר הגלים המתוכנן. צילום: עיריית ראשון לצ
שובר הגלים המתוכנן. צילום: עיריית ראשון לצ

אם הכל יתנהל כמתוכנן, בעונת הרחצה 2023  ייהנו תושבי העיר משובר גלים ידידותי לסביבה שימתן את הגלים.

שובר הגלים הצף ימוקם בחודשי עונת הרחצה בלבד בחוף מספר 4 תל יונה, ויפורק בתקופת החורף לצרכי אחזקה ואחסון. השובר ימוקם במרחק 110 מטר מהחוף ואורכו יהיה כ- 150 מטר.  הוא יהיה בגובה כ 2 מטר מעל פני המים וכמטר וחצי מתחת לפני המים. עלות ביצוע הפרויקט מוערכת ב 1.8 מיליון  ₪.

השובר הצף קיים עד כה במספר מקומות בעולם ביניהם אוסטרליה, זנזיבר ותורכיה. השובר הצף ממתן את עוצמת הגל בחלקו העליון שמעל מפלס המים ובנוסף בולם גם את האנרגיה הקיימת בחלקו התחתון של הגל, כך שהמתרחצים יהינו מאזור רחצה שבו גלי הים יהיו נמוכים הרבה יותר.

ראש העירייה, רז קינסטליך:  "הבטחנו ואנחנו מקיימים. שובר גלים צף פועל בהצלחה בעולם ולשמחתי נהיה חלוצים בהבאתו ארצה. אחד השיקולים החשובים עבורנו היה השמירה על איכות הסביבה. שובר הגלים הצף אינו פוגע בסביבה הימית, להבדיל משובר גלים רגיל, ומעניק מענה למתרחצים שייהנו מאזור רחצה בטוח ונוח לשחייה."

המשנה לראש העירייה, עידן מזרחי: "בכניסתי לתפקיד מחזיק תיק חוף הים, הבטחתי שנמצא את הדרך להביא שובר גלים לראשון לציון. אני חייב לציין שהדרך היתה לא קלה ועמוסה בבירוקרטיה, אבל בזכות ראש העירייה וחשיבה מאומצת ומחוץ לקופסא, הצלחנו לקדם מהלך שישנה את חווית הרחצה בראשון לציון".

עיריית אשדוד הצטרפה גם היא לפרוייקט הייחודי. שמעון כצנלסון סגן ראש העיר אשדוד כתב היום ברשת החברתית פייסבוק כי הוא מודה לדירקטוריון חופית- החברה העירונית לתיירות, שאישרה  פה אחד את ההצעה להקמת שובר גלים צף בשיתוף פעולה עם עיריית ראשון לציון: "מדובר  בפרויקט ראשון מסוגו בישראל" כתב כצנלסון  "ראשון מסוגו בישראל שדורש עבודת הכנה הנדסית מורכבת וראשונית מסוגה. לכן שיתוף הפעולה זה מול עיריית ראשון יאפשר לנו לעבוד ביעילות כפולה ולהוציא את הפרויקט המיוחל לפעול בקרוב".

גורם בכיר בעירייה סיפר ל"גל גפן ראשון לציון" כי עיריית אשדוד נכנסה גם היא לפרויקט לאחר שעיריית ראשון לציון התחילה להניע זאת עוד לפני שנתיים וכי יחד הפרוייקט יוכל להצליח". 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-15 at 12.14.43_047e8b1f

שיתוף פעולה ייחודי בין וולפסון לצוות מומחי טראומה מארצות הברית

תפריט נגישות