n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / סופת כרמל בדרך: בראשון לציון נערכים למזג האוויר הסוער

סופת כרמל בדרך: בראשון לציון נערכים למזג האוויר הסוער

רוחות חזקות, גלים גבוהים והרבה גשם. הערב עתידה סופת כרמל להגיע לאזורנו, וצפוי מזג אוויר חורפי למשך מספר ימים. עיריית ראשון לציון התכוננה לסופה במספר פעולות

הערכות בחוף הים
הערכות בחוף הים

סוף סוף ימים גשומים: סופת כרמל צפויה להגיע הערב (ראשון) לישראל, ועל פי התחזיות תכה בעיקר בערי החוף. הסופה צפויה להימשך עד ליום רביעי, כאשר השיא עתיד להיות מחר. במהלך הסופה צפוי מזג אוויר סוער עם רוחות חזקות של עד 100 קמ"ש, ממטרים רבים וגלים בגובה 4-6 מטר. לאור הצפי לגלים גבוהים ולים סוער, באגף חופים ואגמים בעיריית ראשון לציון הקימו הגנות מפני סערת ים לכל אורך קו החוף וחוסמי גלים שימנעו הגעתם לחוף בעת הצורך.

בעיריית ראשון לציון ובחברת המים העירונית "מניב ראשון" נערכו במהלך החודשים האחרונים להתמודדות עם מזג אוויר קיצוני בשורת צעדים שכללה בין היתר ניקוי וסריקה של למעלה מ-15,000 קולטנים הפזורים לאורך 300 ק"מ צנרת ניקוז, שטיפות אלו חשובות במיוחד למניעת סתימות והצפות. בשנים האחרונות נרכשו מכסי ביוב מיוחדים המיוצרים בגרמניה ומופעלים בטכנולוגיית לחץ המרימה אותם בשעת הצורך, זאת על מנת למנוע הצפות ביוב ותאונות דרכים.

גם בחברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון השלימו את ההיערכות לקראת הסערה. במהלך הימים הקרובים יפעלו סביב לשעון למעלה מ-15 ניידות שתסיירנה ברחבי העיר, בדגש על אזורים שבשנים קודמות סבלו מהצפות. פקחי החברה העירונית צוידו באמצעי הצלה, גלגלי הצלה, ציוד לפתיחת קולטנים וחליפות סערה. הפקחים ערוכים להעניק מענה מהיר במקרה של חילוץ לכודים, הצפות, קריסת ענפי עצים, חסימות כבישים ועוד.
במקביל, הועמדו רכבי 4 על 4 בעלי יכולת משייה מהמים בתנאי הצפה.
עמדות סיירי המצלמות במוקד העירוני יתוגברו בימי הסערה כדי לאתר מבועד מועד אירועים חריגים.
פעילות החברה לביטחון תתבצע בסנכרון עם משטרת ישראל, מגן דוד אדום, כיבוי אש, מניב והאגפים השונים בעיריית ראשון לציון.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "לאחר מספר ימים של גשם, אנחנו נערכים לקראת בואה של סופת כרמל. אסור לנו לזלזל במזג אוויר קיצוני, ולכן אנחנו פועלים בכל המישורים על מנת להבטיח את בטיחות התושבים. נוכחנו לדעת כי היערכות מוקדמת היא המפתח להתמודדות עם בעיות ומניעתן. אני רוצה לאחל לכל התושבים ימים חמים ובטוחים".

ימים גשומים לפנינו
ימים גשומים לפנינו

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חגיגות עצמאות

יום העצמאות ברחובות: והתושבים יחליטו מה יהיה אופי החגיגות

תפריט נגישות