דף הבית / חדשות בת-ים / מרינה משותפת לראשון לציון ולבת ים?

מרינה משותפת לראשון לציון ולבת ים?

רונן דמארי

 

בהודעת העירייה נאמר כי עיריית בת ים עבדה בחודשים האחרונים על תכנית מהפכנית, שתביא לשינוי פני התיירות בעיר ורתמה את עיריית ראשון לציון לשיתוף פעולה חסר תקדים בין שתי רשויות מקומיות הנמצאות בשכנות. ביום חמישי שעבר התכנסה ועדת העורכים שאישרה את הקמת המרינה החדשה שתכלול 250 מקומות עגינה לכלי שיט, ספורט אתגרי ובית ספר לחינוך ימי שיפעל במעגנה.

בחודש דצמבר האחרון פרסמה המדינה תכנית להקמת מרינות נוספות לאורך חופי הים התיכון. זאת לאחר שתמ"א 13 (תכנית ארצית למעגנות בים התיכון) ביצעה סקירה לעשורים הבאים והציגה כי יש חוסר במעגנות בחופי המדינה וישראלים רבים בעלי כלי שיט עוגנים את הסירות במדינות מחוץ לישראל כמו קפריסין, טורקיה ויוון. לאור הנתון והביקוש הגדול המדינה החליטה להרחיב את מקומות העגינה בישראל לבנות מעגנות חדשות.

עיריית בת ים בהובלת ראש העיר צביקה ברוט החליטה לגייס למהלך את העיר השכנה, ראשון לציון, לה רצועת חוף סמוכה לשטח שהוקצה להקמת המרינה וראש העיר רז קינסטליך נתן את הסכמתו המיידית למהלך. בטיוטת ההסכם בין שתי העיריות הוחלט כי יוקם צוות היגוי בו יהיו חברים מהנדס עיריית בת ים ומהנדס עיריית ראשון לציון ונציגי ראשי הערים ומנהלי פרויקט מטעם כל עירייה. כמו כן, כל עירייה אחראית לטפל באישורים הנדרשים בתחום המוניציפלי שלה ושתי הרשויות יישאו יחד בהוצאה הכלכלית ובתכנון.

גורמים בעיריית ראשון לציון ציינו לחיוב את שיתוף הפעולה בין שני ראשי הערים הצעירים של שתי הרשויות, שיתוף פעולה שלדבריהם לא התקיים בקדנציה הקודמת.

 

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט מסר: "מדובר בצעד דרמטי במסגרת הפעילות שלנו שנועדה להפוך את בת-ים לעיר מובילה גם בתיירות. שיתוף הפעולה הייחודי עם ראשון לציון יאפשר לשתי הערים להנות ממרינה משותפת, שתביא לפיתוח חוף הים בשתי הערים. אנו נערכים לשורת צעדים נוספים בהם הקמת בתי מלון לאורך החוף, ושיתוף פעולה עם הממשלה כדי להפוך את התיירות למנוע צמיחה ממשי עבור העיר".

 

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, התייחס לנושא: "אני רואה בהקמת המרינה מהלך אסטרטגי לקידום התיירות בראשון לציון והאיזור כולו. אני שמח על שיתוף הפעולה הפורה יחד עם שכנתנו בת ים בראשותו של ידידי צביקה ברוט, שנינו כראשי עיר צעירים רואים מחויבות לעתיד והצלחת הערים שלנו. המהלך יישרת יותר ממיליון תושבים בראשון, בת ים וחולון ויעניק תנופה כלכלית ותיירותית לאיזור כולו".

 

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק החופים, עידן מזרחי, הוסיף: "ללא ספק זהו יום חג, בשיתוף פעולה אמיתי ובחשיבה יצירתית בהובלת ראש העיר שלנו רז קינסטליך יחד עם עיריית בת ים הצלחנו להוביל לתוכנית אשר תקדם תיירות בעירנו, לבית ים יש שטח לא מנוצל של רצועת חוף שמתחבר לחוף ראשל"צ. כך שנוכל ליהנות מהשטח של בת ים וליצור מרינה מתקדמת ביותר בישראל. בזכות הנהלת העיר החדשה וראש העיר נמשיך לייצר פתרונות ולהיות קשובים לצרכי התושבים זהו עוד ״וי״ בתוכניות אותן אנו נרצה ליישם במהלך הקדנציה שלנו".

אלא שלמרות השבחים הרבים שחולקים בעירייה למהלך, ישנם תושבים שאינם רואים אותו בעין יפה. חלקם הביעו את דעתם וציינו כי רצועת החוף של העיר קטנה מאוד ממילא וכי יש לנסות להרחיב אותה לטובת כלל התושבים ולא לטובת מיזם שעשוי לשמש רק פלח מצומצם באוכלוסייה.

 

 

חברת מועצת העיר יפעת מאירוביץ יפת, יועצת סביבתית במקצועה, סבורה כי יש לצנן את ההתלהבות: "צר לי שמתקבלות החלטות כל כך משמעותיות בעירייה ללא דיון ענייני במועצה ומבלי שנבדקים היתרונות והחסרונות של החלטות שכאלה. במשך שנים התושבים של ראשון מבקשים שובר גלים.

חייבים לזכור שהקמת מרינה משפיעה על הסביבה הימית וגם על הסביבה החופית. מחקרים שנערכו בנושא מראים שהקמת מרינה גורמת לנסיגה של קו החוף וכן לתופעות של סחיפה – זה באמת מה שאנחנו רוצים? אין לי ספק שהמשרד להגנת הסביבה יצטרך לתת דעתו בנושא ואני מקווה שעמדת המשרד להגנת הסביבה תהיה משמעותית בקבלת ההחלטות בנושא, שכן לצערי נראה שמתקבלות החלטות בעיר בשליפה מהמותן".

 

 

מהמשרד להגנת הסביבה לא נמסרה תגובה.

הדמיות: עיריית בת ים
הדמיות: עיריית בת ים
רז קינסטליך. צילום גיא קרן
רז קינסטליך. צילום גיא קרן

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות