n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / כל סופ"ש: עומס ופקקים בדרך אל חוף הים של ראשון

כל סופ"ש: עומס ופקקים בדרך אל חוף הים של ראשון

תושבים רבים מראשון מתלוננים שהם לא יכולים להגיע לבילוי בים בסוף השבוע בגלל עומס יוצא דופן, ולכן מבקשים לתת לתושבי העיר עדיפות

חניית חוף הים מלאה. צילום: החברה לביטחון ראשל"צ
חניית חוף הים מלאה. צילום: החברה לביטחון ראשל"צ

לאחר שעונת הרחצה נפתחה באיחור של כחודשיים, רבים מתושבי ראשון לציון ציפו בכיליון עיניים לבלות בחוף הים, בייחוד לאחר שנאלצו להעביר זמן לא מבוטל בבידוד אולם הם גילו כי לא מדובר במשימה פשוטה כלל וכלל. בשעת צהריים מוקדמת של יום שבת האחרון, פקקי התנועה בדרך לחוף הים בראשון לא בישרו טובות לציבור הנהגים שנאלצו לשוב על עקבותיהם לאחר שנאמר להם כי החניה מלאה עד אפס מקום.

זו כבר הפעם השנייה בפרק זמן של פחות מחודש בה תושבי העיר נתקלים במצב בו הם לא מסוגלים להגיע עם רכבם לחוף הים לטובת בילוי משפחתי.

במהלך הימים האחרונים נשמעה תרעומת מצד תושבים זועמים שקראו לעירייה לבחון דרך יצירתית להבטיח להם עדיפות בהגעה לחניה בחוף הים.

אחד מהם אמר השבוע: "המצב פשוט לא הגיוני – אנחנו נמצאים בפקק של שעה עם הילדים, מחכים לבילוי משפחתי שכבר הרבה זמן לא העברנו רק כדי ששוטרי תנועה יעצרו אותנו ויגידו לנו לעשות פרסה כי החניה מלאה? זה פשוט לא הוגן שאנחנו התושבים שמשלמים מיסים לעירייה לא יכולים להגיע לבילוי בחוף הים שלנו".

תושבת נוספת אמרה: "אני באופן אישי לא מצליחה להגיע לחוף הים עם הרכב וגם הילדים שלי והחברים שלהם לא מצליחים להגיע עם רכב לחוף. כמות הרכבים על הכבישים רק הולכת וגדלה וזה לא נראה שיש פתרון באופק. יש לנו חוף מאוד יפה שחיכינו שבועות ארוכים כדי לבלות בו וזה מאוד מעציב ומתסכל שנמנעת מאיתנו הגישה אליו. זה בסדר שתושבים של ערים אחרות רוצים להגיע לבלות בחוף שלנו אבל העירייה צריכה למצוא פתרון כדי להבטיח עדיפות לתושבי העיר".

 

"פגיעה בוטה וחריפה בזכויות הציבור"

חלק מתושבי העיר אף הרחיקו לכת ודרשו כי תיאסר כניסת רכבים של תושבי חוץ לחוף הים. היוזמה המקוממת עברה כאש בשדה קוצים ברשת החברתית וגררה לא מעט תגובות זועמות מצד תושבי הערים הסמוכות.

תושבת רמלה ציינה השבוע: "אני לא מאמינה שיש ערים כאלו שחושבות שלסגור את החוף רק לתושבי העיר זה לגיטימי, ברמה החוקית חוף ים הוא בבחינת משאב ציבורי ששייך למדינה. ולא לשום תושב. אם תחול חובה של תשלום בכניסה, אז כולם – כולל תושבי ראשון- יצטרכו לשאת בה… אחרת הדרך לבית משפט ממש קצרה משם. זו פגיעה בוטה וחריפה בזכויות הציבור ואפליית ציבור אחר- שמה שמבחין אותו מאלו שלא משלמים הוא אזור מגוריו. זה נשמע מעצבן ולא תקין בשום רמה".

תושב יבנה הוסיף בציניות: "אני מציע שמעכשיו תושב של עיר מסוימת נוסע לעיר אחרת, שישלם אגרת כניסה לעיר על חשמל ושירותים אחרים שלרשותו בעיר שאליה הוא נוסע. ומה עם ערים שאין בהם חוף ים? רמלה? לוד? באר יעקב? לאן ילכו? למה הם צריכים לשלם מחיר מופקע כדי להיכנס לחניון? כמו שאני רוצה להגיע לחופים או לפארקים בערים אחרות, זכותו של כל תושב מעיר אחרת

להגיע לחוף העיר או לכל פארק אחר בעיר. כמו שאני רוצה לחנות בעיר אחרת, זכותו של כל אחד לחנות בעיר שלי".

גורם בעירייה הסביר השבוע ל"גל גפן" כי ישנם שני גורמים לכך שקיים עומס משמעותי מאוד: "רצועת החוף של ראשון לציון היא מהקצרות ביותר בארץ, רק קצת פחות מקילומטר. אנחנו היינו העיר הראשונה והיחידה עד כה שהצליחה לפנות שטח שהיה בחזקת משרד הביטחון ולהעביר אותו לרשותה על מנת להרחיב את הרצועה בכ- 150 מטרים. יש לנו רצועה מאוד קצרה עם כביש גישה יחיד שמוביל לחוף הים ומטבע הדברים הוא עמוס.

הגורם הנוסף שצריך לקחת אותו בחשבון הוא שכביש 431 שהוקם לפני מספר שנים גרם לכך שכל מי שמגיע מפנים הארץ מערים כמו ירושלים, מודיעין בית שמש והסביבה, החוף הראשון שהם מגיעים אליו בירידה מהכביש זה חוף ראשון לציון ומטבע הדברים מגיעים הרבה מאוד מתרחצים מחוץ לעיר. השילוב של הדברים יוצר עומסי תנועה כבדים".

מהעירייה נמסר בתגובה כי: "מצוקת החנייה ועומסי התנועה באזור בסופי שבוע בקיץ הם בעיה ידועה מזה שנים. כידוע, לראשון לציון רצועת חוף קצרה יחסית לערי החוף, הדבר משקף את שטח החנייה המוגבל לכל אורך החוף. נציין כי גם משבר הקורונה תרם לעניין שכן סגירת השמיים והגבלות על בילויים שונים, הובילו רבים לבלות בחוף הים. ובכל זאת, העירייה הסבה מיום ראשון את חניון חוף הים רק לתושבי העיר וגובה תשלום גבוה לאלה שאינם תושבי העיר וזאת על מנת לצמצם את כמות המגיעים לחוף מחוץ לעיר. כמו כן, החברה לביטחון הגבירה את האכיפה בשכונת נווה חוף לאלו החונים בניגוד לחוק ובסופי שבוע מוצבים שוטרים ופקחים בשעות העומס, על מנת לסייע בתזמון התנועה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-22 at 18.44.41_3e347331

ערב פסח: המכתב של ראש עיריית בת ים למשפחות השכולות

תפריט נגישות