n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / כבוד: סגן ע' מיהוד סיים היום קורס טייס במגמת קרב

כבוד: סגן ע' מיהוד סיים היום קורס טייס במגמת קרב

אצל ע' הטיסה זורמת בדם, אחיו הגדול, סרן ע', בוגר קורס טייס 172 טייס בטייסת 116, בנוסף יש לו קרוב משפחה נוסף אשר היה טייס בטייסת 119 וכרגע משרת כמדריך טיסה בביס"ט

סגן ע'. צילום: דובר צה"ל
סגן ע'. צילום: דובר צה"ל

היום התקיים טקס כנפיים לקורס טיס מספר 182 בנושא 40 שנה למבצע אופרה, בו הושמד הכור הגרעיני בעיראק.

את הקורס סיימו 39 לוחמי צוות אוויר, מתוכם 4 לוחמות, שעתידים להוביל את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות ולהוות את חוד החנית המבצעית של צה"ל. אחד מהבוגרים הוא  סגן ע', טייס הקרב בוגר קורס 182 של חיל האוויר.

סגן ע' בן 21, מתגורר ביהוד, אצל ע' הטיסה זורמת בדם, אחיו הגדול, סרן ע', בוגר קורס טייס 172 טייס בטייסת 116, בנוסף יש לו קרוב משפחה נוסף אשר היה טייס בטייסת 119 וכרגע משרת כמדריך טיסה בביס"ט. לסגן ע' אחות קטנה בת 14. 
בזמנו הפנוי ע' אוהב לטייל, לנגן בגיטרה, לשחק ולצפות במשחקי כדורגל, לשחק טניס וכדורעף. סגן ע' גדל והתחנך ביהוד, הוא למד בתיכון מקיף ביהוד, והיה בצופים עד כיתה י'. ע' לא תמיד רצה להיות צוות אוויר, אך השיח תמיד היה קיים בבית שלו בזכות אחיו. 

ע' הגיע לקורס דרך המיונים והגיבוש. הוא התאהב בטיסה סביב השלב הראשוני, ברגע שהתחיל לטוס ונמצא סביב מדריכים שמחברים לעולם המבצעי ומתעסקים במקצוע. 

למפגש משפיעים עם מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין בו מביאים הבוגרים דמות שהשפיע עליהם, הוא הביא את המחנכת שלו מהתיכון. עבורו זוהי פלטפורמה להודות לה ולעשייה שלה. 

כאשר שאלנו אותו אודות חוויה שזכורה לו במיוחד בקורס סגן ע' בחר בטיסת הסולו הראשונה, והוא מספר: "התחושה כשמסתכלים במראות ולא רואים שם אף אחד, גורמת לך להבין שסומכים עלייך לחלוטין לבצע את המשימה. חוויית העצמאות הזו מדהימה." 

הוא מתאר את שלוש השנים האחרונות: "חוויתיות ומאתגרות. הכרתי הרבה חברים שיישארו לעוד הרבה זמן ואני מרגיש שמול עצמי יש תחושת העצמה כזו. הצלחתי להתמודד עם הרבה דברים שלא דמיינתי שאצליח להתמודד איתם."

עם סיום הקורס, סגן ע' ממשיך בדרכו כטייס קרב בחיל האוויר הישראלי. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות