n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: "חוסנה של עיר תלוי במידת הקבלה והשילוב של החברים בה"

ראשון לציון: "חוסנה של עיר תלוי במידת הקבלה והשילוב של החברים בה"

עיריית ראשון לציון מעודדת עסקים בעיר להעסיק אנשים גם מוגבלות. העירייה תפעיל מודל עירוני לקידום העסקת אנשים עם מוגבלויות, כך למשל תינתן עדיפות מתקנת במכרזים למועמדים

אור קהירי מועסקת במקיף ה
צילום: דוברות העירייה

הקושי של צעירים ומבוגרים עם מוגבלות להשתלב בשוק העבודה הוא גדול, בתקופה זו, במשבר האבטלה הכבד בצל הקורונה, זו כבר הופכת להיות משימה כמעט בלתי אפשרית. בדיוק עכשיו מבקשת עיריית ראשון לציון לאמץ מודל עירוני לקידום העסקת אנשים עם מוגבלויות ברחבי העיר.

במסגרת המודל, מונה רכז תכנית תעסוקה מטעם עירייה, בין תפקידיו: חיבור ושיתוף פעולה של גורמים ברמה הארצית לתוך התהליך, מיפוי הגופים והעסקים לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלויות וליווי מקצועי. המודל העירוני נועד להעביר לרשות המקומית אחריות גדולה יותר לניהול הפעילות המתבצעת בשטחה, הוא גובש בשיתוף ההסתדרות, ביטוח לאומי וגופים נוספים, במטרה להכניס כמה שיותר אנשים עם מוגבלויות לשוק התעסוקה. כבר היום העירייה נותנת עדיפות מתקנת במכרזים למועמדים שעמדו בקריטריונים של המכרז. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "אנשים עם מוגבלויות הוכיחו ומוכיחים בכל יום שהם יכולים להתאים את עצמם לכל סוגי המשרות, כולנו נרוויח מזה. זו חובתנו כעירייה וכחברה לתת להם הזדמנות שווה ולפתוח עבורם את הדלת לשוק התעסוקה. אני קורא לבעלי עסקים – העסיקו אנשים עם מוגבלויות".

עם החזרה ההדרגתית לשגרה בחודש מאי, העירייה החלה בהפעלה של המודל העירוני עבור אנשים עם מוגבלויות ותסייע להם במציאת עבודה, ייעוץ וליווי ללא עלות. ההתאוששות ההדרגתית של המשק דורשת לקחת בחשבון את אותם עובדים עם מוגבלויות, שכמו שאר המשק סופגים את הנטל הכלכלי שנוצר בעקבות המשבר, אם כי, אצל אותם עובדים עם מוגבלות הקושי כפול –  כיוון שלא אחת מדובר באנשים המשתייכים לקבוצת סיכון. יש לזכור שהעסקת עובדים עם מוגבלות מעניקה רווחים לא מבוטלים עבור המעסיק: הוכח כי העסקת עובדים עם מוגבלויות תורמת לחשיבה יצירתית בארגון, משפרת את האקלים החברתי, מביאה לשיפור התפוקות ומחזקת את תדמיתו של המעסיק בעיני הלקוחות.  בנוסף, מחקרים רבים מוכיחים שאחוזי ההתמדה בקרב אוכלוסייה עם מוגבלויות  גבוהים מהממוצע.

צדוק עומסי (47), הסובל משיתוק מוחין  ומתנייד עם כסא גלגלים, עובד מזה 18 שנים במינהל לשילוב חברתי בעירייה: "אני יודע שיש הרבה אנשים עם מוגבלויות שספונים בתוך בתיהם ומייחלים למצוא תעסוקה ולתרום מעצמם לחברה. אני יודע גם שהיום, בתקופת הקורונה, הסיכוי שלהם למצוא עבודה שואף לאפס ונראה כמו חלום שספק אם יתגשם" אמר עומסי והוסיף: "הלב שלי מתמלא גאווה במקום שקיבל אותי והפך לי לבית לאחר כל הסירובים שקיבלתי במשך שנים ארוכות. אני גאה בעיריית ראשון לציון שהתחילה להפעיל מודל עירוני למציאת תעסוקה עבור אנשים כמוני, אנשים עם מוגבלויות".

 

צדוק עומסי
צילום: דוברות העירייה

 

סגן ראש העירייה, אבי חיים, הוסיף: "פניתי לראש העירייה ולשמחתי הוא חיבק את הפרויקט ואת השילוב עם כל הגורמים. ראשון לציון היא העיר הגדולה הראשונה שמשתתפת בפרויקט, כולי תקווה שערים נוספות יצטרפו. חוסנה וחוזקה של עיר תלויים במידת הקבלה והשילוב של כל החברים בה, אנשים עם מוגבלויות זכאים ורוצים הזדמנות שווה להיות חלק אינטגרלי מהחברה. העסקה שלהם תתרום להם – ולנו כחברה".

מחזיק תיק שילוב חברתי, ממלא מקום וסגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, סיכם: "זה המקום שלנו, כרשות עירונית, להוביל, לקדם ולעודד אוכלוסיות שונות לקחת חלק בשוק העבודה, להיות עצמאיים כלכלית ולהפגין את היכולות שלהם. דווקא בתקופה זו של חוסר וודאות, אנחנו חושבים שזו הזדמנות מצוינת לבעלי העסקים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות