n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: "ההזדהות של כלל הציבור היא מוחלטת" המפיק רמי בז'ה מראשל"צ, הפך לאחד ממובילי מחאת העצמאים בתחום התרבות

ראשון לציון: "ההזדהות של כלל הציבור היא מוחלטת" המפיק רמי בז'ה מראשל"צ, הפך לאחד ממובילי מחאת העצמאים בתחום התרבות

ענף התרבות הוא אחד הענפים שנפגעו באופן החריף ביותר בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. במהלך השבועות האחרונים, המפיק רמי בז'ה מראשל"צ, דמות מוכרת בפוליטיקה המקומית, הפך להיות אחד ממובילי מחאת העצמאים בתחום התרבות

רמי בז'ה
צילום: גלית סבג

בריאיון ל"גל גפן" בז'ה מסביר מה הוביל אותו להשמיע קול צעקה: "אני חבר הנהלת איגוד האמרגנים ומפיקי הבמה בישראל. במסגרת פועלינו אנו מייצגים אלפי מתפרנסים מתעשיית התרבות והאירועים בישראל. החלטנו לאחד עוד איגודים מהענף וביחד לפעול מול הריבון, מול הממשלה, כי למעשה אין מי שמייצג אותנו המתפרנסים והמפרנסים הפרטיים, העצמאיים ומחוללי 80 אחוז מכלל אירועי התרבות בארץ. מצאתי את עצמי דובר וועד הפעולה וההנהלה ומראיון לראיון זה מתגלגל תקשורתית מערוץ לערוץ".

 

אלו תגובות אתה מקבל מציבור העצמאים בעיר ובכלל?

"תמיכה ועידוד בעוצמה שלא דמיינתי. ההזדהות של כלל הציבור היא מוחלטת – עצמאיים, בעלי חברות ושכירים בכל הארץ ובכל מקום בטח ובטח בראשון לציון שבה אני מתפרנס כבר 35 שנה ופועל כמפיק ובעלים של אולם תיאטרון ומופעים".

 

מה תאמר לאלו הטוענים שישנם עצמאים המרוויחים סכומי עתק ואינם "רשאים" לזעוק הנזקקים?

"זה מגוחך. עצמאי בישראל הוא יישות ללא תנאים וללא הגנה בטח ובטח בתחום התרבות שבו מעטים הם המרוויחים הגדולים. אנחנו פועלי תרבות עם תשואה לא פרופורציונאלית לסיכונים שאנו נוטלים בכל אירוע. לא כולם הם עומר אדם, אייל גולן, אדיר מילר או שלמה ארצי. רובנו מקיזים דם יזע ודמעות בכדי להתפרנס. אני רוצה להגיד לך שהמקצוע שלי בחר בי ולא אני בו. אני חי את התרבות בעיקר בראשון לציון, עובד 24/7 ורווה בעיקר נחת ממחיאות כפיים של הקהל. אני יודע שזה נראה מהצד נוצץ אבל החיים עצמם הם כאלה שאנחנו מתגלגלים מאירוע לאירוע ולא מתלוננים כי אנחנו מבורכים במקצוע שאנחנו אוהבים ונהנים ממנו".

 

מה אתה יכול לספר על המצוקות מהן סובל ציבור העצמאים בימים אלו?

"עצמאים בישראל באמת סובלים פעמיים – פעם אחת מהעובדה שהם לא השאירו גרוש לבן ליום שחור כי אנחנו מטבענו אנשים אופטימיים וחיים את החיים. פעם שנייה הם מרגישים שבתשלום המיסים ובעיקר ביטוח לאומי הם מוגנים ליום סגריר והנה בא משבר בלתי צפוי והתחושה שהמדינה מפקירה אותנו. אין מילה אחרת לתאר את זה, הפקרת העצמאים בשטח. אני מקווה שעם שוך המשבר כולם יסיקו מסקנות ויהיה כאן שינוי מהות בחשיבה גם שלנו העצמאים וגם ובעיקר של שינוי חקיקה לטובת ההגנה על העצמאים. זה מתבקש ונדרש במציאות הישראלית".

 

כיצד אתה רואה את הצפוי לעצמאים בעתיד הקרוב והרחוק לאור התנהלות הממשלה?

"בתחילת המאבק היינו במקום אחר. נתקלנו באטימות ובקהות חושים נוראית של כל נציגי הציבור, מראש הממשלה, שר האוצר והפקידות באוצר.

אבל מזה שבועיים שאנחנו בהידברות ישירה ומוצאים פתרונות בישיבות ודיונים של שולחן עגול ורק מחכים ומצפים שזה אכן ייושם, יבוצע ויעבור חקיקה. עדיין לא נוכל להגיד ״בא לציון גואל״ אבל נוכל להרגיש שעשינו צעד בונה אמון משמעותי בין הציבור לריבון".

 

לסיום, איזה תרצה להעביר לציבור העצמאים בראשל"צ?

"המסר הוא פשוט, עצמאים מפסיקים להיות שקופים השותף שלנו מס הכנסה הוא גם שותף להפסדים במשבר. עם זאת , חובתנו לעשות חשבון נפש בבחירתנו להיות עצמאים, חובתנו להתנהל בהתאם לרווחים שלנו ולא לחיות על הקצה ובמקביל חובת המדינה לאשר ולאפשר תנאים. כי אם אין עצמאים אין שכירים. אני אומר שב- 1948 הייתה מלחמת העצמאות ושנת 2020 היא מלחמת העצמאים בישראל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

בת ים: בעקבות החג, פינוי אשפה גם בשעות הלילה

תפריט נגישות