n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / גני תקווה: איילת ביטון היא הסבתא הכי יפה בגן

גני תקווה: איילת ביטון היא הסבתא הכי יפה בגן

בגיל 48 עם שישה נכדים קיבלה איילת ביטון מגני תקווה קריאה להשתתף בתחרות מלכת היופי של הסבתות. אם תזכה היא לא תבקש שלום עולמי "רק שקט פנימי"

איילת בצילומי הטירונות השבוע. צילום: אורי קריספין
איילת בצילומי הטירונות השבוע. צילום: אורי קריספין

בגיל 35 בלבד, הפכה איילת ביטון מגני תקווה לסבתא צעירה כאשר בתה הבכורה, דניאל (29) הביאה לעולם את רומי (11) "את בן זוגי הראשון תושב המקום כשהייתי בת 16 ובגיל 19 החלטנו להינשא" היא נזכרת.

לחתונה שלה הגיעה המפקד עם מכתב השחרור. היא הייתה אז בחודש שני עם דניאל בתה הראשונה שאף היא התחתנה בגיל צעיר: "היא יצאה עם החבר שלה אותו הכירה בחטיבת הביניים כמעט שנתיים ונישאה בגיל 17 וחצי. הם נשואים באושר והביאו לי עוד נכד בשם אליה (9)".

לאחר שנתיים היא הביאה לעולם את בתה השנייה קורל (27) שיש לה כבר שתי תאומות: תהל ואדל בנות השנה ועוד שני בנים שילה (7) ועילאי (6). לאחר שנה נוספת נולד לה בן בשם דוד (26) ממנו עומד להיוולד לה הנכדה השביעית. היא התגרשה ובפרק ב' שלה (שגם הוא הגיע לסיומו) היא הביאה לעולם את רוני (17) וליאן בת (15) אותם היא מגדלת בביתה בגני תקווה.

במשך השנים עבדה ביטון כמנהלת קשרי לקוחות בחנות רהיטים, ורגע לפני שפרצה המגפה לחיינו הגשימה ביטון חלום קטן ופתחה ביוזמת החתן שלה מסעדת פועלים באזור התעשייה החדש של אור יהודה "זו הייתה מסעדת חומוס שהתבססה בעיקר על משלוחים לעסקים שהיו באזור". ביטון ממשיכה מורשת בישול מפוארת של אמא שאמונה על המטבח המרוקאי העשיר, "אני מאוד אוהבת לבשל וכל שבת מתארחים אצלי הילדים והנכדים ונהנים מפירות המטבח של העדה".

לרוע המזל בדיוק החל משבר הקורונה ואט אט ההזמנות פחתו "העובדים יצאו לחל"ת ולבסוף גם אני נאלצתי לעשות כן ולסגור את המקום". היא ישבה בבית, נהנתה מהנכדים ואז לפני שבועיים היא קבלה טלפון מפתיע במיוחד "פנתה אליי חברה וסיפרה לי על תחרות 'סבתוש – הסבתא היפה בישראל'. והיא מאוד רוצה שאשתתף. לקח לי זמן עד שהסכמתי. ובסופו של דבר ממש לפני סגירת המועמדות הסופיות נכנסתי".

 

צילומי טירונות

ביום שני השבוע היא הגיעה לאשדוד לקחת חלק ביום צילומים בו הסבתות חוזרות לטירונות עם צבעי הקרב, הכומתות והנשק "זה היה פשוט מדהים. כל כך חוויתי. פגשתי שם נשים חזקות בעלות עוצמה. נשים שמאוד מכבדות את הקמטים שלהן. מאוד אוהבות את מי שהן וגאות בזה שהן סבתות. מאוד נהנתי להיות בחברתן כי גם לי יש את הפחד מלהתבגר, להזדקן. זה דבר מפחיד. התהליך מאוד מלחיץ אבל כשאני נמצאת עם נשים כאלו שבטוחות בעצמן עם סודות טיפוח משלהן אחרי המפגש התהליך כבר פחות מלחיץ".

ביטון עברה חיים לא פשוטים ומורכבים "אני מרגיש שזה עשה אותי חזקה ועוצמתית במקום שלי. היום אני מגדלת באהבה את שני הילדים הקטנים שלי ומנסה לסלול עבורם מסלול קצת שונה ששייך רק להם".

איילת ביטון בצילומי הטירונות. צילום: אורי קריספין
מבחינתנו את הזוכה. צילום: אורי קריספין

 

חושבת על פרק שלישי?

"נעים לי כמו שאני. את הכוחות והמשאבים אני מפנה לגידול הילדים. למרות שאי אפשר לדעת מה יהיה. תראה הדימוי העצמי של היה בקרשים והיום דרך דברים שעברתי בניהם גם ההשתתפות בפרויקט זה גרם לי לתהליך של העצמה".

אז איך זה פתאום מרגיש לך להיות באור הזרקורים עם קמפיין צילומים שבדרך כלל נשים צעירות לוקחות בו חלק?

"אני לא מרגישה כמו נערה. אני מרגישה כמו מישהי בגיל שלי זה תחושת של השלמה שאני במקום טוב. אני נהנית עם הנכדים והילדים ובדיוק חזרנו מחופשה באילת. פעם בשבוע לוקחת אותם והם מרגישים לידי כמו סבתא – אמא".

את התחרות יזם הצלם וכתב הרכילות של הדרום אורי קריספין שמספר ל"גל גפן": "אני עוסק בהפקה של תחרויות יופי ובאחת הפעמים לפני שש שנים הייתה לי מתמודדת, נערה יפה שהגיעה סבתא שלה שהייתה מאוד נאה ואמרתי לאשתי שזה יכול להיות רעיון לא רע לערוך תחרות יופי גם לסבתות" וכך הכל התחיל.

תחרות 'סבתוש – הסבתא היפה בישראל' קיימת כבר שש שנים "כל שנה אני מקבל מאות פניות ובסופו של דבר עורך אודישנים סופיים ל- 60 נשים ולגמר עולות 30".

תחרות הגמר נערכת באולם מפואר באשדוד ובשנה שעבר זכתה ליליאן סבאח (61) מיהוד שתזכה להעביר את הכתר לזוכה הטרייה, "הזוכות מקבלות חשיפה תקשורתית ומופיעות בתוכניות. חלקן גם מקבלות קמפיינים פרסומיים".

ביטון מחכה לנינים וההורים שלה לריבעים (דור רביעי) אם תזכה, היא פחות תלך על הקטע של 'שלום עולמי', "אני אבקש שקט פנימי ולהיות דוגמא להעצמת נשים". 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. תכלס יצא לי לראות את הסבתות המדהימות
    ואיילת הכי יפה לדעתי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות