n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / גל שני: כתבנו הצטרף למשטרה בפעילות האכיפה בקריית אונו

גל שני: כתבנו הצטרף למשטרה בפעילות האכיפה בקריית אונו

ביום שלישי התלווה כתב "גל גפן" לשוטרי תחנת מסובים בפעילות האכיפה בקריית אונו ודיבר איתם על התנהגות התושבים, איך מתכוננים לגל השני ומה אומרים על מקרי האלימות

מבצע אכיפה בקניון קריית אונו. צילום: איתן אלחדז ברק
מבצע אכיפה בקניון קריית אונו. צילום: איתן אלחדז ברק

 

ביום שני בערב אישרה הכנסת את הצעת החוק להעלאת גובה הקנס בגין אי עטיית מסכה ואילו המשטרה החל מסוף השבוע האחרון פתחה במבצע אכיפה ארצי לנוכח התגברות התחלואה בקורונה. השבוע צוות משטרה מתחנת מסובים ומסניף השיטור הקהילתי בקריית אונו ערכו מבצע אכיפה באזור קניון קרית אונו, "בימים אלו אנחנו מתמודדים עם גל שני של קורונה" אומר ל"גל גפן", רותם וסקר סגן מפקד תחנת משטרת מסובים "בימים אלו אנחנו ממקדים את האכיפה בניסיון להתמודד עם המגיפה. לצורך כך הקמנו כוח משימה יעודי כדי לטפל בעניין שיש לו שלושה היבטים: מוקד ההסברה, האזהרה והאכיפה. הפעילות מתואמת יחד עם הרשויות המקומיות שהעלו בפנינו מוקדים אשר בהם נדרשת פעילות אכיפה כל זאת יחד עם מה שאנו מכירים מתוך השטח".

בעקבות הגברת פעילות האכיפה נחשפנו לאחרונה למקרים של בהם שוטרים נוקטים לכאורה יד קשה כלפי מי שהם חושדים שהם מפירי הנחיות, מה אומר על כך?

"מבלי להיכנס למקרים כאלו ואחרים כי אני לא מכיר את כולם. ואני בטוח שאם צריך המקרים יבדקו והמסקנות יוסקו,  חשוב לציין, משטרת ישראל מקיימת עשרות אלפי מפגשים יומיים עם אזרחים. רק בתחום תחנת משטרת מסובים נתנו מעל אלף דו"חות אכיפה. מרביתם הסתיימו כאשר האזרח מבין את חומרת מעשיו, מפנים את חשיבות עטיית המסכה, או ההתנהלות בתוך בית העסק בו ניתן הדו"ח. מרבית המפגשים מסתמיים בצורה מצוינת".

אלי חדד מש"ק קהילה מקומי מספר  על פעילות המשטרה בתקופת הקורונה: "כשיטור קהילתי אנחנו פועלים למען האזרחים בדגש על תקופה רגישה זאת. אני יכול לומר לך שיש לא מעט מקרים שאנחנו עוזרים לקשישים בקניית תרופות, בקניית מזון. מקרים בהם תושבים נתקעים בביתם או עם רכבם אנחנו שם כדי לעזור להם. אנחנו גם מגיעים למבודדים ואוכפים את ההנחיות של 14 ימי שהות בבית".

בעניין תפקוד המשטרה בתקופת הקורונה מדגיש וסקר, כי "ראינו כולנו איך הקהילה התגייסה והפגינה סולידריות, וחשוב לציין כי המשטרה רואה בחוסן הקהילתי מרכיב חשוב בהתמודדות שלה עם המגפה. אני יכול לומר מהתרשמות שלי ושל השוטרים כי בבקעת אונו ישנה התגייסות של התושבים לטובת ביצוע ההנחיות של משרד הבריאות ואנשים ברובם מקפידים על כך".

 

מבצע אכיפה בקניון קריית אונו. צילום: איתן אלחדז ברק
מבצע אכיפה בקניון קריית אונו. צילום: איתן אלחדז ברק

אכן מסיבוב קצר עם השוטרים באזור קניון קרית אונו נראה שהרוב המכריע מקפיד לעטות מסכה. בעלי העסקים האירו פנים לשוטרים שהגיעו עם דפי הסברה ותלו אותם בעסקים השונים. רק אזרח אחד היה ללא מסכה וגם הוא זכה לאזהרה ואף קיבל מסכה לידו מידי השוטר אלי חדד, שמספר על מקרה מרגש שקרה לו כאשר בן זוג של אישה שנפטרה בעקבות הקורונה  התלונן כי הציוד האישי של אותה אישה נגנב מבית החולים, "פעלנו בכל האמצעים כדי לאתר את הטלפון הנייד של אותה אישה ויחד עם זה החזרנו את כל הציוד הנלווה שנגנב לבן זוגה". מקרה אחר בו הוא נזכר היה כאשר אישה ששייכת לצוות הרפואי שעשה לילות כימים בתל השומר ביקשה לערוך מסיבת יום הולדת לבנה, אבל לצערה היא לא יכלה לעשות זאת, "עשינו למענה מחווה כאשר יצאנו בשיירת ניידות ואופנועים מבית החולים היישר לביתה שם שרנו לילד שירי יום הולדת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות