n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / בשכונת נחלת יהודה בראשל"צ, מצוקת החנייה הולכת ומחריפה

בשכונת נחלת יהודה בראשל"צ, מצוקת החנייה הולכת ומחריפה

מצוקת החנייה בשכונת נחלת יהודה עדיין ללא פתרון. בימים אלה, גם מגרש ששימש כחנייה לכמה עשרות מכוניות הוסב לגינה. העירייה: מדובר בשטח ציבורי פתוח המיועד לגינה ציבורית ואינו מיועד לחנייה

המגרש בנחלת שהוסב לחנייה
המגרש בנחלת שהוסב לחנייה

"גינות ציבוריות זה נהדר, אבל קודם כל צריך שתהיה איכות חיים מינימלית של חניה בסוף היום, כשחוזרים הביתה", כך אומרים תושבים המתגוררים בשכונת נחלת יהודה, ברחוב שולמית אלוני, אשר מגרש חניה שהיה עד כה לרווחת תושבי השכונה הוסב בימים אלה לגינה ציבורית חדשה שנבנית בימים אלה.

ג' תושבת המתגוררת באחד הבניינים הסמוכים מספרת ל"גל גפן ראשון לציון" כי המגרש שהוסב לגינה ציבורית היה נותן מענה של חנייה ל-70-100 מכוניות מידי יום, וכי כעת צריכים תושבי הבניינים בכל ערב לחפש חניה מרוחקת מביתם.

"כמה גינות ציבוריות צריך בשכונה"? שואלת נ', "כל נחלת מלאה בגינות ציבוריות, מנגד, איפה 80 משפחות אמורות להחנות בסוף היום את רכביהם".

לטענת וועדי הבתים המתגוררים בסמיכות, לפני כשנתיים נערכה פגישה עם ראש העיר רז קינסטליך ואחד הנושאים הבוערים שעלה הוא נושא מצוקת החניה בשכונה, במכתב שנשלח לראש העיר בסיום המפגש נכתב: "כפי שציינו, אנו צופים בעיות חניה חמורות ביותר עד סיכון חיי אדם בשל הצפיפות, ריבוי המשפחות הצעירות עם ילדים, היציאה המורכבת מהשכונה לשדרות היובל. אנו צופים מחסור חניה ל- 500 עד 600 מכוניות להן אין מענה בחניוני הבניינים הקיימים והמוקמים. למחסור מקומות החניה לדיירי השכונה יתווסף מחסור חניה לאורחים. המצב יביא לסיכון חיי אדם, ואנו מתרים על כך כעת, האחריות נופלת לפתחי הרשויות אשר מאפשרים את קיום המצב המסוכן."

למרות ההזהרות בדבר הסכנה והקושי במציאת חניה, לטענת התושבים לא רק שלא נמצא שטחים לחניה, אלה נלקח המגרש הנוכחי, "אנחנו דורשים פתרון" אומרת ג' " לא ייתכן שנחלת החדשה שמשלמת ארנונה כל כך גבוהה, לא תיהיה בה חניה"

מהעירייה נמסר בתגובה כי:  "נבהיר, מדובר בשטח ציבורי פתוח המיועד לגינה ציבורית ואינו מיועד לחנייה. מאחר שמדובר בשכונה בהקמה, שתכלול בעתיד למעלה מ- 800 יחידות דיור, יש צורך רב בגינות ציבוריות עבור כלל הדיירים. השימושים בגינה המתוכננת נקבעו לאחר סקר תושבים. יחד עם זאת, נושא מצוקת החנייה עלה לקראת מפגש שיתוף ציבור עם התושבים והעירייה נערכת לבחון הוספת שטחי חנייה ציבוריים נוספים מבלי לפגוע באיכות חיי התושבים. כבר עתה מקדמת העירייה הקמת חניון מחומר ממוחזר בסמוך לגינה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. מוריס א מויאל

    אין אכיפה העיריה, המשטרה אריות של נייר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות