n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / בקעת אונו: בפעם השלישית גלידה- מערכת החינוך נפתחה בחלקה

בקעת אונו: בפעם השלישית גלידה- מערכת החינוך נפתחה בחלקה

לאחר יותר מחודש מורט עצבים ודחיות רבות, נפתחה סוף סוף באופן חלקי מערכת החינוך: בבקעת אונו חלק מההורים השמיעו אנחת רווחה קלה, כששלחו את הילדים בחזרה לכיתות

הגננת רחלי דויטש מקבלת את פני הילדים בבוקר
הגננת רחלי דויטש מקבלת את פני הילדים בבוקר

 

 

 

 

 

 

ביום חמישי, לאחר דחיות חוזרות ונשנות הוחלט להחזיר את ילדי הגנים והכיתות הנמוכות למסגרות הלימודים, בהתאם למתווה החזרה שכולל ישובים ירוקים וצהובים:

ילדי הגנים וכיתות א' וב' ילמדו חמישה ימים בשבוע. כיתות ג' ו ד' במתכונת של קפסולות למשך חמישה ימים, בשבוע ואילו כיתות ה' עד ט' קפסולות במרחב הפתוח.

קריית אונו שצבועה בצהוב לפי מתווה הרמזור פתחה את מוסדות הלימוד ביום חמישי בהתאם להנחיות.

ראש העיר ישראל גל: "בשעה טובה חזרנו ללימודים וזה לא סתם. זה בזכותם כי שמרנו על היותנו עיר ירוקה ואז צהובה".

ביום חמישי בבוקר בגן 'סנונית' צוות הגן עמד נרגש כדי לקבל שוב את הילדים הקטנים שסבורים שגן הוא חוג שהולכים אליו מדי פעם, ורק "אדון קורונה" כמו שסיפרה הגננת רחלי דויטש עומד מנגד ומפריע. "ההתרגשות היא בשיאה" סיפרה דויטש, "אנחנו מרגישים איך הילדים שמחים לחזור לשגרה של המסגרות. אנחנו מצידנו הכנו את הגן לקראתם שירגיש להם נעים ונוח. את הימים הקרובים נקדיש לתכנים שיתמקדו ברגשות ובפרידות. לתת לגיטימציה לכך שגם רוצים לחזור לגן ואם זאת גם קשה כי הם היו המון זמן עם ההורים".

בבית הספר היסודי 'ניר' בקרית אונו ילדי כיתות ה' ישבו בקפסולות של תשעה תלמידים במרחב הפתוח, בדשא ובמגרש המשחקים, "ביום הראשון לחזרה
היה חשוב לנו לאפשר לתלמידים מפגש חברתי חווייתי ומשמעותי. רצינו להקל עליהם את החזרה לשגרה" סיפרה המנהלת נדיה חסון "אז תלינו בלונים הכנו שלטי עידוד". בהפסקה ציפתה לתלמידים הפתעה טעימה: אוטו גלידה חנה מול שער הכניסה ופינק אותם בארטיקים וגלידות. המחנכת והמורה למוזיקה גלית בן דוד שלום ערכה שיעור מוזיקה בשטח, ולכבוד החזרה של התלמידים חיברה במהלך הסגר מילים אקטואליות  לשיר 'ילד מזדקן' של שלום חנוך.

אוטו גלידה בהפסקה ב"ניר"
אוטו גלידה בהפסקה ב"ניר"

 

 

 

בסביון שמוגדרת כישוב צהוב  נפתחו כל מוסדות החינוך בהתאם למתווה, "בפעם השלישית השנה, ואחרי חודש של סגר, אנו שמחים ומברכים על שיעור התחלואה שמאפשר לנו להחזיר את מערכת החינוך לפעילות" סיפר ראש המועצה מוטי לנדאו וסכם באזהרה "זיכרו! ללא עלייה בשיעורי ההתחסנות ושמירה על ההנחיות מצד תושבי סביון מערכת החינוך עלולה להיסגר בכל עת".

בגבעת שמואל הכתומה, לא נפתחו מוסדות החינוך "העיר גבעת שמואל לא קבלה הרשאה ממשרד החינוך לפתוח את מוסדות החינוך", כתבו באתר העירייה, לפי מתווה הרמזור הציון המשוקלל של גב"ש הנו 6.49 ועומד על 69% אחוזי התחסנות. אם במידה והנתון היה מגיע ל- 70% התחסנות של תושבי העיר מעל לגיל 50 האישור לפתיחת מוסדות החינוך היה ניתן.

באור יהודה שצבועה כתום הוחלט לפתוח את הלימודים רק בשטח הפתוח. ראש העיר ליאת שוחט:  "זה לא מתווה מושלם (אפילו רחוק מכך), כולנו רצינו לחזור ללמוד בכיתות, אבל התחלואה והנחיות הממשלה אמרו אחרת". בהתאם למתווה הלימודים יתקיימו בפארקים ומרחבים פתוחים בבתי הספר.

בגני תקווה שצבועה בצבע כתום קיימו מפגשים קצרים עם התלמידים בשטח בית הספר לפי קפסולה של תשעה תלמידים "מטרת המפגש הוא שיח רגשי ושיתוף בתחושות ובחוויות שצברנו בתקופת הסגר" ציינו באגף החינוך. גני הילדים במועצה נפתחו ביום שישי למפגש קצר עם הגננת וביתר השבוע (בכפוף לשינויים במתווה) צפוי להתחלק כל גן לקבוצות- בכל יום, חצי יום לכל קבוצה במרחב הפתוח. גורמים בעירייה ציינו כי הם עומדים בתנאים לפתיחה של מוסדות החינוך לפי הצבע הצהוב אך לצערם העדכון נעשה פעם בשבוע ביום חמישי והם ינסו לבקש להחריג את הישוב.

ביהוד- מונוסון שצבועה בצהוב נפתחו מוסדות החינוך בהתאם למתווה, כמו כן העירייה השיקה תוכנית חינוכית בשם 'מחזירים את הצבע לחינוך' שתוקצב במיליון שקל וייתן מענה במישור הפיזי כמו שיעורי אימון גופני בשטח הפתוח, סדנאות להורים, תגבור מקצועות הליבה ומתן כלים להתמודדות נפשית בתקופה זו.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות