n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / בעקבות התורים הבלתי נגמרים: בני הגיל השלישי מבקשים מתחמי בדיקות עבורם

בעקבות התורים הבלתי נגמרים: בני הגיל השלישי מבקשים מתחמי בדיקות עבורם

ד' בת ה-75: "בעלי נפטר לפני שנתיים, אני לא ניידת, כך שלמתחמי הבדיקות של הדרייב אין אני לא יכולה להגיע, מה יותר פשוט מלפתוח מקום לבני הגיל השלישי? הקורונה לא עוזבת, צריך לפתוח מתחם בעיר עם תחבורה למקום, בלי נוער וילדים שיכולים להדביק, עם שירותים ומקומות ישיבה"

מתחם הבדיקות בראשלצ. צילום: דוברות העירייה
מתחם הבדיקות בראשלצ. צילום: דוברות העירייה

לפני כמעט שנתיים פרצה הקורונה לחיינו ונראה כי היא לא מתכוונת לעזוב, הגל החמישי בעיצומו עם הרבה חוסר וודאות וכאוס במתחמי הבדיקות שהביא את בני הגיל השלישי והקשישים לזעוק ולבקש: מתחמים ייעודיים לבדיקות קורונה.

זהבה יעקובסון תושבת העיר בת 64 מספרת בצער כי המדינה שולחת את הקשישים לבצע בדיקות pcr בתורים ארוכים, ללא מקומות ישיבה, ולמעשה חושפת אותם לחממת חיידקים ולמקור חזק להידבקות מקורונה:  "איפה פה ההיגיון. ותר קל ופשוט לשלוח דוגם למועדוני קשישים או לפתוח מקומות בדיקה יעודיים שמותאמים לאוכלוסיה זו. על כל מאומת סוגרים מועדוני קשישים ומענישים בעונש קולקטיבי אוכלוסייה שלמה, שדנים אותם לבדידות, צער והדרדרות קוגניטיבית. ניתן פשוט להחזיר לפעילות מידית את כל אלו שיקבלו תשובה שלילית. עד איפה אטימות מקבלי ההחלטות?

אני מציעה שיפתחו מרכזי בדיקה ייעודיים לגיל השלישי, ששם יהיו מקומות ישיבה ושירותים קרובים.
כמו כן, אפשרות לשלוח בודק למועדוני גמלאים בעיר בהם התגלה מאומת, על מנת להחזיר לפעילות חברתית את כל אלה בעלי התוצאה השלילית במקום לסגור ולדון את הקשישים לבדידות הרסנית".

גם ד' בת ה-75, אם לבן המתגורר בצפון מספרת בכאב: "בעלי נפטר לפני שנתיים, אני לא ניידת, כך שלמתחמי הבדיקות של הדרייב אין אני לא יכולה להגיע, מה יותר פשוט מלפתוח מקום לבני הגיל השלישי? הקורונה לא עוזבת, צריך לפתוח מתחם בעיר עם תחבורה למקום, בלי נוער וילדים שיכולים להדביק, עם שירותים ומקומות ישיבה, קשה לנו לעמוד בתורים לא נגמרים, ההרגשה היא שהפקירו אותנו".

מפיקוד העורף נמסר: "פיקוד העורף מפעיל מתחמי בדיקות PCR הפרוסים ברחבי הארץ.
בעיר ראשון לציון ישנם שלושה מתחמים, שניים מתוכם ״דרייב אין״ ומתחם אחד מסוג ״ווק אין״ אליו יכולים להגיע אזרחים רגלית.
פיקוד העורף דואג לאוכלוסיית הגיל השלישי בכמה אופנים: חובשי הפיקוד מגיעים לבתי אבות לדגום בדיקות קורונה, לפי בקשת הרשויות, וזאת על מנת לדאוג לאוכלוסייה הבוגרת ולבריאותה. בנוסף, לפיקוד יש מערך דיגומים ביתיים של חובשים המגיעים עד הבית לביצוע בדיקות קורונה על פי המדיניות שהוחלטה בהתאם להערכות מצב שוטפות. המערך מתמקד בגיל השלישי, לאנשים שאין באפשרותם להגיע למתחם.
זאת ועוד, במתחמי הבדיקות ישנם סדרני קורונה מטעם הרשות, האחראיים על הסדר הציבורי ושמירת מרחקים בתור, במקרה ויש עומס הסדרנים אחראיים על הצבת כיסאות לאורך התור למי שזקוק לכך.

מהעירייה נמסר: "מתחמי הבדיקות העירוניים פועלים בשיטת ״דרייב אין״ ומשכך, מתבצעים כל העת בתוך הרכב, מבלי הצורך לצאת ממנו. פתחנו בשבועיים האחרונים עוד 3 מתחמי בדיקות כאלה, על מנת להפחית עומסים ולהבטיח שתושבי העיר וגם האזרחים הוותיקים שבינהם, לא יחכו שעות בתור וכך היה. ראשון לציון היא העיר המובילה במתחמי הבדיקות פר תושב וזאת על מנת לאפשר לכולם להיבדק ללא עיכוב ועומס.
אזרחים ותיקים מרותקי בית או כאלה ללא עורף משפחתי, מקבלים סיוע מהעירייה בכל הקשור להסעה לבדיקות וחיסונים ומלווים ע״י המנהל לשילוב חברתי בעירייה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות