n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה: מיזם "הארון הקהילתי" יצא לדרך בערב השנה החדשה

אור יהודה: מיזם "הארון הקהילתי" יצא לדרך בערב השנה החדשה

לכבוד החגים, עיריית אור יהודה יחד עם תושב העיר עמית אוזן, יצאו בפרויקט ייחודי: תושבים שזקוקים לבגדים, יוכלו לקבל אותם על ידי ארון בגדים דיסקרטי

עמית ליד הארון. צילום: דוברות העירייה
עמית ליד הארון. צילום: דוברות העירייה

תושב אור יהודה עמית אוזן, יזם בחודשים האחרונים פרויקט קהילתי שיצא לדרך היום: פרויקט "הארון הקהילתי" שישמש את תושבי העיר שזקוקים לבגדים. הפרויקט התאפשר כתוצאה משיתוף פעולה של אוזן עם מחלקות העירייה השונות, וכעת הוא מוצב בסמטה ליד רחוב לו סקלאר (בקרבת המוקד העירוני ואגף ההכנסות).

 כיצד התחיל הכל?

"לפני כמה חודשים, אי שם בין חילופי העונות של הגל הראשון והגל השני של הקורונה כשחזרתי לבית הורי באור יהודה, ראיתי אדם מרים חולצה מהרצפה. הסיטואציה הזו הספיקה לי להבין שזה לא צודק והחלטתי לנסות לשנות את זה. חשבתי לעצמי מה אם היה פשוט ארון בגדים שיעמוד ברחוב ויאפשר לכל מי שזקוק לבגדים, לגשת ולקחת. ללא בירוקטריה או רישום מראש, שיהיה נגיש 24/7 וללא עלות".

למה דווקא ארון כזה? 

"עשיתי סקר עם למעלה מ-500 משתתפים כדי לדייק עוד יותר את הפיתרון, בעיקר גיליתי גם שהפתרונות שישנם כיום למסירת בגדים אינם פותרים עד הסוף את בעיית הבושה ואי הנעימות, מה שלפעמים עלול למנוע מאותו אדם לבקש את הנדבה. אני מציע דרך נוספת שתצטרף למערך הרחב – דרך חדשה למסור בגדים.

המיזם נועד כדי לצמצם את המתווך באמצע, לשמור על מקסימום דיסקרטיות ופרטיות, לאפשר לכל אחד ואחת לגשת לארון בכל זמן נתון.  בסיום התהליך מצאתי שיש היתכנות לארון הקהילתי וניתן להוציאו לפועל. את הבגדים בארון יתרמו תושבי העיר, יגיעו בזמנם וימסרו את הבגדים לשימוש חוזר, ישר לארון. ללא מתווך, ישירות למי שזקוק. בנוסף, על מנת להעצים את הקהילתיות והשיתופיות, ישנם פתקים בארון. מוסרי ואוספי הבגדים יוכלו לכתוב פתק, להודות ולברך אחד את משנהו. ממש לייצר שיח אינטימי ועדיין לשמור אותו אנונימי".

מחולק לתאים לנוחות מקסימלית. צילום: דוברות העירייה
מחולק לתאים לנוחות מקסימלית. צילום: דוברות העירייה

 

אוזן פעל כך שהארון יהיה מחולק לפי תאים, מידות ומגדר על מנת להקל בחלוקה ובאיסוף הבגדים,  "ממש כמו בבית, דבר שישמור על כבודם של כל מי שזקוק". עוד הוא מוסיף כי:  "ההחלטה להקים את הארון דווקא בעיר בה גדלתי לא מקרי. בעיני מדובר בחוב מוסרי לעיר. הקורונה לא הקלה על העיר והחלטתי להחזיר לה. צדקתי בהחלטה והעיר גם ידעה לפתוח את דלתיה, חיבקה ואימצה את הרעיון והביעה תמיכה בכל שלב עד להשקתו כעת. כאן ההזדמנות לומר תודה ענקית לעיריית אור יהודה על התמיכה במיזם, ולגופים הכפופים בכל הסיוע בדרך – מחלקת הנוער ב'נפגשים' ומרכז קזז לצעירים. זו המתנה שלי לעיר, לחג, לשנה".

במסגרת שיתוף הפעולה עם מחלקת הנוער ב"נפגשים" מרכזים קהילתיים, הוחלט כי בני הנוער יהיו שותפים לתפעול הפרויקט. תלמידי בית הספר ברנקו וייס ידאגו לשמור על הסדר, הארגון והנראות של הארון לאורך השנה במסגרת פרויקט כיתתי של התוכניות להתפתחות אישית ומעורבות חברתית, ובכך למעשה יאפשרו גישה יעילה ונוחה לאלו שיעשו שימוש בארון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות