n
דף הבית / בקעת אונו / חינוך בקעת אונו / אור יהודה: "אנו מייצרים תחושת גאווה במערכת החינוך"

אור יהודה: "אנו מייצרים תחושת גאווה במערכת החינוך"

דלילה אשכנזי, מנהלת אגף החינוך בעיריית אור יהודה, הובילה יחד עם ראש העיר ליאת שוחט שינוי בתפיסה להעצמה ותחושת גאווה שהובילו לזכייה בפרס החינוך הארצי

דלילה אשכנזי עם ראש העיר ליאת שוחט בשדרת הפסיפס שנחנכה השנה
דלילה אשכנזי עם ראש העיר ליאת שוחט בשדרת הפסיפס שנחנכה השנה

"סיפורה של אור יהודה הוא סיפורה של החברה הישראלית על כל גווניה", מציינת דלילה אשכנזי, מנהלת אגף החינוך בעיריית אור יהודה, שחגגה בשבועות האחרונים יחד עם אנשי החינוך בעיר את הזכייה בפרס החינוך הארצי לשנת 2019. "אני יכולה להגיד בגאווה שהשינוי ניכר מאוד בתחום החינוך, אותו מובילה בגאון ראש העיר, ליאת שוחט. במבט לאחור ובמשך שנים רבות הסתכלה אור יהודה על שכנותיה מבקעת אונו בתחושת פספוס. ועם זאת, זה היופי וזה האתגר. מאז שראש העיר נבחרה התפיסה השתנתה, ואנו בוחרים להיות פרואקטיביים, להתבונן ולהשקיע 'בדשא הירוק שלנו', ולא להסתכל על הדשא של השכן. אנו מטפחים העצמה ותחושת גאווה לאנשי המקום".

אשכנזי, שמונתה לתפקיד לפני למעלה משנתיים, הגיעה לאחר ששימשה במגוון תפקידי ניהול בכירים, מרצה באקדמיה ובתפקידה האחרון היא שימשה כראש אגף החינוך העל-יסודי במודיעין-מכבים-רעות. "אין ספק שמבין כל המקומות שבהם עבדתי, אור יהודה זה המקום והזהות שלי מהיום הראשון", היא מציינת. "התחברתי לעיר, למורשת שלה, לאנשים והכי חשוב הוא שאני מסתכלת בסיפוק רב על הדרך שמצעידה אותנו ראש העיר שמחוללת מהפיכה חינוכית בעיר על כל המשתמע מכך".

– הזכייה בפרס החינוך הארצי הוא דבר שאינו מובן מאליו. מהו החזון שלכם ואיך הוא מתורגם בסוף הלכה למעשה?

"המטרה שלנו היא להגיע לביסוסה של חברת מופת ראויה, מכבדת ומאפשרת. חזון העיר נשען על הפסיפס האנושי הייחודי של התושבים. מצד אחד, עיר שמקדמת את מימוש הפוטנציאל האישי של הילדים ומצד שני מערכת חינוך עירונית מובילה חדשנות פורצת דרך, זמן, מקום ותודעה, והיא כוללת מערכת פדגוגית ערכית המשלבת מעורבות פעילה, יזמות ומנהיגות. תכנית העבודה שלנו מתורגמת הלכה למעשה ליעדים מדידים. חשוב לי להגיד ש'אור יהודה היא עיר לומדת' וכדי להוביל את חזון העיר, חייבים להשקיע בהון האנושי, ואכן, אנו משקיעים משאבים רבים בפיתוח המקצועי של המנהלים, הגננות וצוותי חינוך, כל זאת בשיתוף אקדמיות. אנחנו חייבים לתת להם את האוטונומיה הניהולית הנדרשת כדי לאפשר להם לחלום, ליצור וליזום".

האקתון יזמות עם תלמידים
האקתון יזמות עם תלמידים

 

 

 

– פרס החינוך העמיד עבורכם לא מעט אתגרים. איך הצלחתם לחבר את כל הגורמים לתהליך ולזכות בפרס?

"הסלוגן שמוביל אותנו הוא – 'כולם אבל כולם – למען מטרה אחת משותפת בעיר'. עוד כשהגעתי לתפקידי היה חשוב לי לחבר את כלל המנהלים בעיר בכל המגזרים. חשוב לציין ששותפות מתחילה ביצירת בסיסי אמון, בשיחות אישיות, בלהיות בשבילם ועבורם 24/7 בכל מצב תוך הבנה שהעיר מובילה יחד חזון עירוני פורץ דרך, ביצירת מהלכים ותוכניות שמשתפות את 'חוכמת ההמונים' ולא בהנחתת תכנית קיימת – טובה ככל שתהיה. ואכן השותפים הם רבים וטובים – הפיקוח במחוז ת"א, מנהלים, גננות, הנהלת העיר, אגפי העירייה, התלמידים, ההורים, אקדמיות וגופי עזר נוספים בעיר ומחוצה לה – ועל כולם מנצחת ראש העיר שלנו".

– לתוכנית האסטרטגית לחדשנות בחינוך שהתחלתם להוביל באור יהודה לפני כשנתיים וחצי הייתה חלק משמעותי בהצלחת העיר בפרס החינוך הארצי. מה הייחודיות של התכנית?

"התוכנית חיברה את כל המגזרים בעיר ובכל הרצפים והגילאים בבחינת 'יחד שבטי ישראל'. אסטרטגיית הפעולה הייתה שיתוף חוכמת ההמונים. יחד התכנסנו סביב שולחנות עגולים הורים, תלמידים, אנשי חינוך וקברניטי העיר וכך נקבעו 4 ערכים שמובילים את העיר: שייכות, יצירתיות וחדשנות, כבוד האדם ושוויון הזדמנויות ומצוינות. במקביל נבחרו אבני הדרך שיעצבו את החינוך בעיר: חדשנות פדגוגית שכוללת קידום מרחבי למידה חדשניים במוסדות החינוך ברוח המאה ה-21, פיתוח מקצועי, חינוך אישי ומענים דיפרנציאליים, מיתוג עיר וגאוות יחידה, שילוב אקדמיה ותעשייה במערכת החינוך, תוכניות ערכיות לשילוב רב תרבותיות ומגזריות בקהילה ומנהיגות נוער. בביקור ועדת הפרס הוצגו הערכים ואבני הדרך וכן ההישגים הלימודיים והחינוכיים שהעיר קידמה בשנים האחרונות – תוך ידיעה שעוד נכונה לנו דרך. זה מהלך אדיר שהצלחנו בעמל רב להניע אנשים עם ניצוצות בעיניים לחזון עיר שכל אחד ואחת הוא חלק מדפי ספר ההיסטוריה של העיר".

(הכתבה בשיתוף עיריית אור יהודה ) 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות