n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: תכירו את המושג החדש – נאמני שוויון

ראשל"צ: תכירו את המושג החדש – נאמני שוויון

לרגל יום הנערה הבינלאומי שצוין השבוע, השיקה עיריית ראשון לציון את התוכנית החדשנית למעורבות חברתית עבור בני ובנות נוער במסגרתה
התלמידים יעברו הכשרה בנושא מגדר, חינוך לשוויון מגדרי ושוויון הזדמנויות

עיריית ראשון לציון
עיריית ראשון לציון צילום: דוברות העירייה

מושג חדש במוסדות החינוך בראשון לציון: נאמני שוויון. עיריית ראשון לציון משיקה תוכנית חברתית חדשה לרגל יום הנערה הבינלאומי שמצוין השבוע בעולם. התוכנית היא חלק ממעורבות חברתית שמיועדת לתלמידים בכיתות י'-י"א הלומדים במוסדות החינוך בעיר. לרשות התלמידים ממגוון רחב של אפשרויות לביצוע מעורבות החברתית. כעת יוכלו לבחור גם בתכנית ייחודית וחדשנית שנקראת נאמני שוויון. במסגרת התכנית, התלמידים יעברו הכשרה בנושא של מגדר, חינוך לשוויון מגדרי, שוויון הזדמנויות ופעולות למניעת אלימות על בסיס מגדר. התלמידות והתלמידים ירכשו ידע וכלים ויתרגמו אותם לפעולות של הטמעת שוויון מגדרי במסגרות החינוך בעיר, העברת מסרים לשוויון מגדרי ודרכי פעולה ליישום התכנים שילמדו במהלך המעורבות החברתית. הנרשמים לתוכנית יזכו להטמיע את התכנים בסביבת בית הספר ובמסגרות נוספות שבהם ייקחו חלק. ראשון לציון היא העיר השנייה בישראל, בקרב הערים הגדולות, בדירוג הערים שבהן מספר הנשים במועצה ובתפקידים בכירים בעירייה הוא הגבוה ביותר. תכנית "נאמני שוויון" תהיה בהיקף של 60 שעות פעילות והדרכה. עקב מגבלות הקורונה, התכנית תעבור ב -ZOOM ותחל בתחילת חודש נובמבר. ניתן להירשם לתוכנית עד ה – 25.10. התכנית החדשנית פותחה על ידי עיריית ראשון לציון, המשרד לקידום מעמד הנשים בעיר והמכללה למנהל.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "כדי לגרום לשינוי אמיתי בחברה הישראלית, צריך להתחיל מהדור הצעיר וזה מה שאנחנו מבקשים לעשות. אנחנו בעיריית ראשון לציון מעודדים את מערכת החינוך לשיח סבלני, מכבד ושוויוני. חשוב שיהיה גם שיח מודע מגדר, במטרה ליצור שוויון הזדמנויות לנשים וגברים כאחד".

מ"מ ראש העירייה, ליאל אבן זהר, המחזיקה בתיק החינוך ומכהנת כיו"ר הועדה למעמד האישה, הוסיפה: "חינוך לשוויון מגדרי או חינוך מודע מגדר הוא כלי מרכזי ביצירת שינוי חברתי, שוויון הזדמנויות ואקלים סובלני. אנו מחויבים לחנך את דור העתיד לשיח מכבד ושוויוני. אני קוראת לנערות ונערים שרוצים להשפיע על עיצוב החזון ובניית תוכנית עתיד שוויונית להצטרף אלינו לעשייה ולהירשם לתוכנית נאמני שוויון".

לפרטים נוספים והרשמה >>> [email protected] | בווטסאפ 054-2455260

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות