n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / ראשל"צ: "להלבין פני אדם, לא פחות גרוע מאשר להגיע ליום כיף המאפשר ישיבה מעורבת"

ראשל"צ: "להלבין פני אדם, לא פחות גרוע מאשר להגיע ליום כיף המאפשר ישיבה מעורבת"

חמישה ימי כיף המתוכננים לציבור הדתי- חרדי בימי ראשון מסוף יולי (25.7) ובאוגוסט (1.8, 8.8, 15.8, 22.8) בקאנטרי 360, הפכו לשדה קרב בן דתיים לחרדים על השאלה מה דעת ההלכה בנושא

הכרזה שנתלתה נגד האירוע
הכרזה שנתלתה נגד האירוע

לפני כשבועיים פורסמה ידיעה משמחת לציבור הדתי- חרדי  כי האגף לחינוך ותרבות חרדית בעיריית ראשון לציון, מזמין אותם לחמישה ימי כיף בימי ראשון (החל מהשבוע 25.7 ולאורך אוגוסט) בקאנטרי 360, במחיר מסובסד שבין 10-15 שקלים, כאשר הישיבה בדשא מעורבת למשפחות, והרחצה בבריכות תחולק לנשים וגברים.

אלה שהציבור החרדי הביע תרעומת וכעס וטען שימי הכיף לא נעשו לפי דעת תורה, פשקווילים (כרזת קיר) נתלו ברחבי העיר החתומים ע"י "חוג החתם סופר" בבני ברק, ובהם נכתב:  "אזהרת התורה בנוגע לאירוע בראשון לציון. בוודאי שזו פריצות גדולה שהדבר אסור עפ"י תורתנו הקדושה, גם רובצת על זה קללת התורה, ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותם". 

ההזמנה
ההזמנה

 

הרב איליה איסקוב, רב הכולל "יאיר עולם" המתגורר בראשון לציון מסביר כי האירוע הוא בניגוד מוחלט לאמונה של הציבור החרדי:  "ביהדות אין התר לפעילות כזו. הרב מוצפי קיבל מכתב שבו נשאל אם מותר ללכת לאירוע כזה ותשובתו היתה שרק בסדום ועמורה. היום כיף הזה הוא של התרבות החרדית אז שיעשו אותו כמו שצריך, למה עקום? בבת ים ובחולון יש ימי כיף שמחולקים לימים נפרדים לגברים ונשים, אנחנו לא כופים על אף ציבור שגם הם לא יכפו עלינו- הישיבה המעורבת בדשא אסורה על פי ההלכה, סוף פסוק, אין לנו אפשרות ללכת לאירוע כזה, יתרה מכך זה אסור".

סביב הויכוח הסוער הזה נשמעים קולות נוספים: אוהד אוזן, נציג ימינה בראשון לציון אשר מנהל אורח חיים דתי לאומי שהגיב על הדברים ואמר כי  הציבור הדתי מורכב ממנעד רחב של השקפה דתית: "יש כאלה שדי להם ברחצה נפרדת וישיבה בחיק המשפחה (בצניעות כפי  שהתבקשו) ויש כאלה שלא וזו זכותם על פי אמונתם, שלא נדבר על  ציבור דתי לאומי או מסורתי שרוחץ ברחצה מעורבת ואין פוצה פה.

אני חושב שבמקרה שלפנינו נהגה העירייה נכון והרבתה סייגים ומחיצות על מנת שעוד אוכלוסיות  דתיות תוכלנה לבלות בקיץ בחיק משפחתם וליהנות ממתקני העירייה הפתוחים לכלל התושבים, מה עוד שעל פי המודעה, מדובר בימי כיף לציבור הדתי ולא רק החרדי.

במאמר מוסגר אני חייב לציין שראיתי את הפשקווילים  שפורסמו כנגד משתתפי האירוע ולעניות דעתי, להלבין פני אדם ולכנותם ארורים, לא פחות גרוע מאשר להגיע ליום כיף המאפשר ישיבה מעורבת ובבגדים  צנועים עם רחצה נפרדת". 

מהעירייה נמסר בתגובה: "בעירייה ישנם שני מחזיקי תיקים, שפועלים רבות למען ומטפלים בציבור הדתי בעיר: מיכל קלדרון ושמואל ג'מיל. הם גם אלו שמייעצים לראש העירייה בנושא המגזר הדתי חרדי.
ימי הכיף שנערכים במרכז הספורט 360 נעשים בהפרדה מלאה בבריכות השחייה. ישיבת המשפחות במתחם הקאנטרי נעשית בצניעות מוחלטת ומוקפדת בבגדים מלאים. הדבר אינו חדש לציבור החרדי, שכן כך זה נעשה באתרי נופש ופארקי מים בכל הארץ לציבור זה כבר שנים רבות. הציבור החרדי אמר את דברו באירוע זה, כאשר לא פחות מ-1500 נופשים הגיעו ביום הפעילות הראשון" 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות