n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: העירייה השמידה 80 ק"ג בשר מסוכן לציבור

ראשל"צ: העירייה השמידה 80 ק"ג בשר מסוכן לציבור


במהלך פעילות שגרתית של העירייה התגלו מוצרים פגי תוקף, חלודה על המדפים, ונעליים ליד הבשר. מנהל השירות הווטרינרי העירוני: "זוהי בעיה שיש לגדוע מהשורש"

השמדה של 80 קילוגרם בשר פג תוקף ושאינו ראוי למאכל אדם. צילום: דוברות העירייה
השמדה של 80 קילוגרם בשר פג תוקף ושאינו ראוי למאכל אדם. צילום דוברות העירייה

במסגרת פעילות שגרתית לשמירה על בריאות הציבור של השירות הווטרינרי העירוני, בוצעה ביקורות באטליז ומרכול  שבמהלכה הושמדו 80 קילוגרמים של בשרים שאינם ראויים למאכל אדם. משרד הבריאות עודכן וכנגד בית העסק יופעלו הליכים משפטיים. בביקורת נחשפו ממצאים חמורים ביותר : חלודה על מדפים וכלי עבודה מלוכלכים, חשד ברור של מכירת מוצרי בשר טריים פגי תוקף שהופשרו למטרת מכירה בניגוד להנחיות, מוצרים פגי תוקף ואסורים למאכל אדם שהיו בוויטרינת האטליז ובמקרר והכנת בשר טחון מראש ולא לעיניי הלקוח כפי שהנוהל מחייב. בנוסף, חלק מהמוצרים פגי התוקף עברו הקפאה במקפיא שאינו נמצא באטליז, אלא במחסן, והוחזרו אליו באופן שמבסס את החשד לכוונת מכירה. נמצאו ליקויים תשתיתיים וניהוליים, כמו הפשרת בשר בכלי קיבול מלוכלך צמוד לנעלי עובד האטליז שהונחו על המשקל וזיהום הבשרים על ידי הלקוחות.

הווטרינר העירוני, ד"ר תומר ניסימיאן שערך את הביקורת סיפר : "הממצאים שנחשפתי אליהם  מצביעים באופן ברור על מצב תברואתי גרוע ביותר וסכנה לבריאות הציבור". מנהל השירות הווטרינרי העירוני, ד"ר יהונתן אבן צור, סיכם: "אנחנו נחשפים שוב ושוב לבעיה של מכירת מזון שמסכנת את בריאות הציבור, זוהי בעיה שיש לגדוע מן השורש, ולטפלה ללא פשרות. חשוב שבעלי העסקים בעיר יבינו שאנו נסייע להם ככל שנידרש, אך מצד שני הם חייבים לגלות אחריות ולפעול על פי החוקים והתקנות, במיוחד כשמדובר במכירת מזון. משרד הבריאות עודכן ונגד העסק ינקטו הליכים משפטיים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-22 at 18.44.41_3e347331

ערב פסח: המכתב של ראש עיריית בת ים למשפחות השכולות

תפריט נגישות