n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: ההסתבכות בחובות הובילה להפעלת מעבדת סמים בדירה

ראשל"צ: ההסתבכות בחובות הובילה להפעלת מעבדת סמים בדירה

תושבת העיר שנקלעה לקשיים כלכליים אפשרה לאחרים להפעיל מעבדת סמים בדירה ששכרה. בית המשפט התחשב בנסיבות חייה וגזר עליה עונש קל במיוחד

סמים מריחואנה גראס מעבדה- צילום דוברות משטרת ישראל
סמים מריחואנה גראס מעבדה- צילום דוברות משטרת ישראל

תושבת ראשון לציון שאפשרה לאחרים להפעיל מעבדת סמים בדירה ששכרה לא תרצה עונש מאסר בפועל, כך גזר לאחרונה בית משפט השלום ברחובות: מגזר הדין עולה כי האשה בשנות הארבעים לחייה חתמה על חוזה שכירות של דירה ובהמשך לכך אפשרה לאחרים לגדל בדירה סמים, מבלי שהתגוררה שם. בחיפוש שערכה המשטרה בדירה התגלו בה 6 שתילים בעציצים וכ- 85 שתילים באינקובטור של סם מסוג קנבוס במשקל 609.20 גרם. בנוסף התגלו בדירה גופי תאורה, ארבעה שנאים, ארון חשמל שלא היה בה במועד חתימת ההסכם וציוד נוסף לגידול סמים. האשה הורשעה בעבירה של סיוע לגידול סמים ובעבירה של סיוע להחזקת כלים להכנת סם שלא לצריכה עצמית.

התביעה ציינה כי מעבדות סמים הפכו למכת מדינה, בשל הקלות הבלתי נסבלת בהקמתן וכי בדירה נתפס ציוד רב המלמד כי אין מדובר בעיסוק אקראי אלא בעיסוק מתמשך שהושקעו בו כספים ומשאבים. עוד נטען כי העבירות בוצעו על רקע חובותיה של הנאשמת לגורמים עברייניים. מנגד, באת כוחה של הנאשמת טענה כי הנאשמת לא התגוררה בדירה ושכרה אותה לשם תשלום חובות לשוק אפור ואיום עליה כי תיפגע אם לא תשיב את החוב. הנאשמת סייעה למגדלים בכך ששכרה עבורם את הדירה וכמות הסמים שגודלה בדירה קטנה באופן יחסי. עוד נטען כי האשה הייתה נשואה מספר פעמים עם בני זוג בעייתיים וסיפור חייה אינו פשוט, כי היא נתונה בחובות והיא נעדרת עבר פלילי.

סגנית הנשיאה השופטת אפרת פינק שקלה לחיוב מהודאתה של הנאשמת במיוחס לה, מנסיבות חייה הלא פשוטות, היעדר עבר פלילי, נכונותה להירתם להליך השיקומי ותחילתו של הליך שיקומי חיובי. היא החליטה לגזור עליה עונש של חצי שנת מאסר על תנאי שיופעל במידה ותעבור עבירה דומה בשלוש השנים הקרובות, צו מבחן למשך שנה וכן צו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 100 שעות. בנוסף נגזר על הנאשמת תשלום של קנס בסך 2,000 ₪.

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-24 at 18.20.01_d1a27e48

ראשון לציון: מי ראה את ציונה?

תפריט נגישות