n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: "נראה שבעירייה מנסים את שיטת מצליח"

ראשון לציון: "נראה שבעירייה מנסים את שיטת מצליח"

כך מספרים בעלי עסקים במתחם "מזרחי ובניו" באזור התעשייה החדש בראשון, על חשבון הארנונה שלטענתם הועלה ואף הוכפל

מתחם מזרחי ובניו. צילום: פרטי
מתחם מזרחי ובניו. צילום: פרטי

במתחם "מזרחי ובניו" במערב ראשון, בעלי העסקים כועסים על העירייה. במתחם שבו כמה עשרות עסקים ששוכרים חנויות במשך שנים רבות, שילמו בעלי החנויות סכום ארנונה זהה במשך השנים, אלא שבחודש פברואר האחרון עלתה הארנונה באופן משמעותי, לחלקם אף הוכפלה.

שרון אדרי, בעל משרד להפקות אירועים בעיסוקו, שוכר במקום ב-20 השנים האחרונות מספר ל"גל גפן" כי בחודש פברואר האחרון עלה סכום הארנונה במאה אחוז, ומתשלום של 1,149, עלה הסכום ל-2,437, אלה שלטענתו לא היה שום מודד ארנונה במקום, והוא אינו יודע מהיכן המידע שבידי עיריית ראשון לציון.

"רק יצאנו מהקורונה והמכה הזו נחתה על הרבה שוכרים ובעלי חנויות כאן"מספר אדרי וממשיך,  "איך יכול שבלי שום התראה, מודד, מקפיץ מכיר בכפול, אם היה מגיע מודד, מראה לי, מוכיח, אני הראשון לשלם, גם הייתי אומר טעיתי, אבל לא כך פני הדברים, פתאום ביום בהיר, עוד בתוך הקורונה אני מקבל כפול בסכום, אני 20 שנה במקום, ויחד איתי יש עוד 30 בעלי משכר, כולם המומים מהמכה הזאת, אנחנו מכינים רשימה כדי להגיע באופן מסודר לעירייה, זה מקומם את כולם, רק יצאנו מהקורונה אחרי שנה קשה וכבר הורידו לנו את הראש לתוך המים חזרה בלי יכולת לנשום".

בעלי החנויות מתקוממים כי קנו את המשרדים לפני 20 שנה ביותר עם ידיעה שגודל החנות הוא קבוע ומה ששולם בארנונה במשך עשרים השנים האחרונות, והנה עכשיו מגיעים ומשנים להם את גודל החנות ובהתאם גם את גובה סכום הארנונה.

"ההרגשה היא שמנסים להוציא כסף מבעלי החנויות כי הקופות ריקות בגלל הקורונה" מספר שוכר אחר במקום שהעדיף להישאר בעילום שם.  "שני חברים שלי ששכרו כאן, הקפיצו להם את הארנונה, אז הם החליטו לעזוב, גם ככה בשנה האחרונה הם נכנסו לחובת בעקבות הקורונה, אני באמת שואל, זה הזמן לבוא ולהתחיל לחפש אותנו? רק חזרנו לנשום בחודש וחצי האחרון, זו תעודת עניות לעירייה, מי יודע לעוד כמה בעלי עסקים ניסו את שיטת מצליח".

תגובת עיריית ראשון לציון: "בעקבות מספר השגות של נישומים שונים ודיווחים על שינויים בנכסים במבנה המדובר, אגף שומה בעירייה ערך מדידה בנכס לפני מספר חודשים.
המדידה העלתה פער משמעותי בין השומה הקיימת למדווחת.
המדידות ההיסטוריות התייחסו באופן פרטני לכל נכס בבניין ולא לכלל הנכס,
המשמעות היא שבמשך שנים, לא שילמו הנישומים על השטחים המשותפים, כפי שקבוע בחוק.
עיריית ראשון לציון לא מחייבת את בעלי הנכסים רטרואקטיבית על שנים עברו, אלא החל מחודש נובמבר 2020.
השומות החדשות נופקו בצירוף התשריטים החדשים".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות