n

הנס של עידו

במשך ארבעה ימים היטלטלה משפחתו של עידו גבע מראשון לציון בין תקווה לייאוש כאשר יקירם שכב במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים בילינסון כשהוא מורדם ומונשם. השבוע הוא פקח את עיניו והחל לחזור לעצמו במהלך שהוגדר על ידי הצוותים הרפואיים כנס

עידו גבע. צילום באדיבות המשפחה
עידו גבע. צילום באדיבות המשפחה

עד ליום רביעי שעבר היה עידו גבע נער בריא שניהל אורח חיים ספורטיבי אותו הקדיש לטיפוח אהבתו הגדולה- משחק הכדורגל. עידו משחק בשנים האחרונות בקבוצת הנערים של אגודת הספורט רמת אליהו שנטל חלק פעיל וזוכה להערכה רבה מהצוותים המקצועיים. משפחתו מספרת כי נטל חלק במשחקה של הקבוצה בשבת לפני כשבועיים ובימים ראשון, שני ושלישי בשבוע שעבר השתתף באימוני הקבוצה. ביום רביעי בשעת ערב שמעו בני משפחתו קול נפילה במטבח הבית וכשהגיעו לשם ראו את עידו על הרצפה כשהוא מחוסר הכרה. אביו גורי ואחיו הגדול של עידו החלו לבצע בו החייאה אולם ככל הנראה חייו של הנער ניצלו בזכות מתנדב שהגיע תוך דקות לדירת המשפחה עם מכשיר דפיברילטור.

גורי סיפר השבוע ל"גל גפן" על השבוע הסוער שעבר על משפחתו: "האירוע קרה ביום רביעי שעבר הייתה לעידו הפרעת קצב בבית, הוא עבר החייאה וכרגע נמצא בבילינסון בטיפול נמרץ. הוא אחרי ארבעה לילות של הרדמה מלאה והנשמה הוא התעורר וחזר לעצמו הוא עכשיו בשלבי התאוששות. עברנו ימים קשים ולפי מה שהבנו ההתאוששות המלאה שלו תקח עוד זמן. לשמחתנו המוח לא נפגע והתפקוד נראה טוב, עידו יצטרך להתקין קוצב לב בשלב הבא וכעת הוא נמצא בהשגחה של טיפול נמרץ, מבחינתנו זה נס רפואי. הצוות הרפואי אמר לנו שרוב האנשים שנמצאים בסיטואציה כזו לא יוצאים מזה בחיים או שהמוח שלהם נפגע בצורה קשה מאוד. למעשה מה שקרה לעידו דומה למה שקרה לשחקן מכבי תל אביב מני לוי שהתמוטט במהלך משחק רק שלו זה קרה במגרש ולעידו זה קרה בבית".

אתה יכול לשחזר את אותם רגעי אימה במהלכם עידו התמוטט לפתע?

"שמענו רעש של נפילה, עידו נפל מהכסא במטבח ומיהרנו לשם לשמחתי אחיו הגדול היה שם והוא עזר לי לבצע בו החייאה, הוא היה ממש כחול. מתנדב מד"א שמחה לבנהרץ שהיה באזור נענה לקריאת החירום של מד"א והגיע ממש תוך כמה דקות עם דפיברילטור באמצעותו הוא נתן מכות חשמל שהחזירו לעידו את הדופק. אחרי עוד כמה דקות הגיעה ניידת טיול נמרץ שפינתה אותו לבית החולים. אם המתנדב לא היה מגיע בזמן, עידו לא היה מגיע בחיים. זה פשוט מזל מאלוהים".

מה אמרו לכם בבית החולים?

"בבית החולים וולפסון עידו קיבל טיפול מדהים במחלקת טיפול נמרץ ילדים ובמחלקה הקרדיולוגית, ממש הצילו לו את החיים. ביום שישי שעבר עשו לו בדיקת סי טי ביום וראו שאין דימום בגזע המוח, אלו היו בשורות טובות עבורנו. גם כשהורידו לו את ההרדמה עדיין חששנו שהוא חלילה נפגע מבחינה מוחית  בזכות הרבה חיזוקים ותפילות של אנשים מהקבוצה שלו ואנשים שמכירים, אני לא דתי אבל אני בהחלט מאמין. לאט לאט החזירו לו את היכולת לנשום בכוחות עצמו והוא הצליח לצאת מזה. הוא ילד פשוט חזק".

עידו זכר מה קרה לו כשהוא התעורר?

"הוא ידע איך קוראים לו וידע איך קוראים לי אבל בהתחלה לא זכר שאני אבא שלו, הוא לא ידע לחבר את התמונה אבל יום לאחר מכן הוא כבר התאפס. הבאנו לו את האייפון ושמחנו לראות שהוא זוכר את הקוד שלו. אין לעידו את הזיכרון מהרגע שזה קרה לו. הוא חושב שהוא עבר עילפון קל, מבחינתו זה קוריוז קטן, הוא לא מבין שהוא כמעט סיים את החיים שלו אני חושב שרק עכשיו הוא מתחיל לעכל את זה".

מה השלב הבא? יש צפי לשחרור?

"הוא עכשיו בשלבי התחזקות עירני לחלוטין, מדבר, פעיל הוא עדיין צריך קצת עזרה ומחובר לכמה אינפוזיות. הוא צריך לעבור ניתוח של קוצב לב כדי שזה יציל לו את החיים במידה וחלילה תהיה לו הפרעת קצב נוספת ובינתיים הוא יישאר בטיפול נמרץ זה קטע שהוא לא פשוט, קיבלנו מתנה מטורפת וקשה להעריך את גודל הנס. כאתה יוצא מהמחלקה אתה בוכה כל הזמן ומתפרק. הבנתי שבמקרים כאלו מעל 90 אחוז מתים או הופכים לצמח, קיבלתי את הבן שלי בחזרה".

עידו אמור להתחיל את שנת הלימודים בכיתה יא' במקיף י' אבני החושן בעיר. חבריו ללימודים ולקבוצת הכדורגל לא יכלו לבקר אותו בבית החולים בגלל מגבלות הקורונה אולם מצפים לשובו ושומרים על קשר עם משפחתו.

המשנה לראש העיר אסף דעבול, האיש החזק במועדון הכדורגל, ביקש מהציבור להתפלל לרפואתו של הנער ושמח מאוד לקבל את הבשורות הטובות מבית החולים. ל"גל גפן" הוא אמר: "אני מכיר את כל הילדים והם מכירים אותי אני מגיע כמעט לכל משחק יוצא גם למשחקי חוץ ומגייס תורמים. כשנודע לי על הטרגדיה התקשרתי לאבא ואמרתי לו 'כל עזרה שאתה צריך אני לרשותך' הוא אמר שעידו מקבל טיפול מצוין ושנשאר לנו רק להתפלל ואכן העליתי פוסט שבו קראתי לציבור להתפלל לרפואתו. בכל יום התעניינתי מה שלום הילד ולשמחתי נודע לי שהוא פקח את העיניים וכבר לחץ לאבא את היד. כשאתה שומע על מקרה כזה לילד בגיל הזה זה פשוט מטריף לך את המוח".

עוד אומר דעבול: "מדובר בילד מדהים צוות ההנהלה של האגודה אמרו לי שהוא ילד יוצא מהכלל, שחקן כישרוני מאוד. אני מאחל לו החלמה מהירה ומקווה שיחזור לעצמו לאט לאט. אני מאמין באמונה שלימה שהוא יבריא".

 

אסף דעבול
צילום: רונן דמארי

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות