n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / "הבנו שלא נתעשר כמורים, אבל לא כל דבר נמדד בכסף"

"הבנו שלא נתעשר כמורים, אבל לא כל דבר נמדד בכסף"

דווקא בתקופת הקורונה יצאה לדרך "תוכנית מורל" שמסבה אקדמאים למורים בראשל"צ. שלושה אקדמאים שעשו הסבת קריירה מספרים ל"גל גפן" על הבחירה הלא שגרתית

מאיה וחיים. צילום: פרטי
מאיה וחיים. צילום: פרטי

 

"תוכנית מורל", שנולדה בעיצומה של הקורונה ומסבה אקדמאים תושבי ראשון לציון למורים נוחלת הצלחה, כך, שבעוד מספר חודשים יתחילו משתתפי המחזור הראשון את שנת ההתמחות בהוראה ובימים אלה יוצא לדרך המחזור השני.

מאיה וחיים  וויזר התחילו את דרכם כדיילים באל על לפני כ-20 שנה, התחתנו וכיום הם הורים לשלושה, לשניהם תואר שני במנהל עסקים. בחשיבה משותפת הם החליטו לעשות הסבה לחינוך, כיום מאיה מורה לאנגלית וחיים מורה למתמטיקה.

"שנינו הגענו להוראה ללא תכנון מראש", מספרת מאיה, "אבל עם הרבה מחשבה. הבנו שלא נתעשר כמורים, אבל לא כל דבר נמדד בכסף. חיים עזב את אל על לפני הקורונה ואני ממש בימים אלו מסיימת את העסקתי בחברה לאחר 21 שנה. הבנתי שכבר לא אחזור לאל על וחשבתי לאיזה תחום לפנות ואז הגיע הרעיון ללמוד הוראה. תחום מעניין ורחב עם הרבה אופקים וערך מוסף".

"היום כשאנחנו ממש לפני סיום הלימודים, אנחנו יודעים בוודאות שהוראה זה הדבר הבא" מסיברה מאיה ,"זה מקצוע לחיים, שיאפשר לנו ללמד בכל מקום, בכל זמן ובכל מצב. אנחנו נהיה מורי העתיד, מורים עם משמעות וערך מוסף".

רימונה מנצור. 43 רווקה +1. תושבת ראשון לציון, בעלת תואר ראשון בתקשורת מספרת על ההסבה שלה: "עבדתי כמנהלת שיווק מעל  15 שנה בחברות המובילות במשק. מנהלת ליגת העל בכדורסל, מובילאיי ועוד. עם כניסתי למועדון ה-40 החלטתי שאני רוצה לעשות שינוי בקריירה. מעולמות של שיווק והייטק לעולם ההוראה.

תקופת הקורונה נתנה למחשבה הזאת פוש אמיתי. רציתי לבחור במקצוע שיש בו ערך משמעותי לחברה שיכול להשפיע על הדור הבא. תמיד אמרו לי שמתאים לי להיות מורה והבנתי שיש לי הזדמנות להגשים את היעוד שלי ונרשמתי ללימודי הסבה להוראה.

רימונה מנצור. צילום: תומר חכים
רימונה מנצור. צילום: תומר חכים

 

לדעתי מערכת החינוך פוסט קורונה, עוברת שינוי גדול. בתקופת הקורונה החינוך היה בחזית וראינו כיצד ניתן לשלב דרכי למידה מגוונות וללמד בקבוצות קטנות. מה שלדעתי יגרום לכל תחום החינוך המסורתי לעבור טרנספורמציה ולהיפתח לדרכי למידה חדשות, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא.

בספטמבר אני עתידה להתחיל ללמד כיתות א' במערב העיר. אני מודה למכללת לוינסקי ועיריית ראשון אשר פתחו בפניי את הדלת להגשמת חלום".

המחזור השני להסבת אקדמאים להוראה של מכללת לוינסקי יחד עם מינהל החינוך בעיריית ראשון אשר אמון על התוכנית, יוצא כעת לדרך. למחזור הראשון שהחל בעיצומה של הקורונה, נרשמו 25 אקדמאים מענפים שונים כמו מההייטק, מעולם הפיננסים, מהתיירות, עורכי דין ועוד.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "אנחנו זקוקים לאנשים שבוערת בהם התשוקה להוביל תהליכים משמעותיים במערכת החינוך בעיר. תחום ההוראה הוא מקצוע עם שליחות ואחריות ויש בו את היכולת לעצב את הדור הבא ולהקנות לו ערכים, ידע ומיומנויות. אנחנו זקוקים לאנשים שבוערת בהם התשוקה והשאיפה להוביל תהליכים משמעותיים במערכת החינוך בעיר".

מ״מ וסגנית ראש העירייה, עו״ד ליאל אבן זהר המחזיקה בתיק החינוך: "המורים הם יסוד ובסיס מערכת החינוך, וכשהם מחויבים לילדים ולחדשנות פדגוגית- כך נראית המערכת. אני שמחה לקדם תכנית שמעודדת את מורי העתיד של ראשון לציון למצוינות, תהליכי חקר, תהליכי למידה שיתופיים, והחותרת לשוויון ולהטמעת דרכי הוראה המבוססות על טכנולוגיות חדשות״.

למועמדים המתאימים יוענקו הלוואות מותנות מטעם משרד החינוך. הסטודנטים יוכלו להיעזר במלגות מפעל הפיס בסך 5,000 ₪ למתנדבים במעורבות חברתית בהיקף של 40 שעות או בסך 10,000 ₪ למתנדבים במעורבות חברתית בהיקף של 80 שעות.

להרשמה ופרטים נוספים, לחצו על הלינק: https://www.levinsky.ac.il/contatrash/

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-24 at 18.20.01_d1a27e48

ראשון לציון: מי ראה את ציונה?

תפריט נגישות