דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / גאים במיוחד: ראשון לציון במקום השני ביחס ללהט"ב בארץ

גאים במיוחד: ראשון לציון במקום השני ביחס ללהט"ב בארץ

מהמדד העירוני הגאה שהגישה היום האגודה למען הלהט"ב לנשיא המדינה עולה כי עיריית ראשון לציון ממוקמת במקום השני ביחס ללהט"ב בארץ, אחרי עיריית ת"א-יפו

המדד העירוני הגאה קובע: עיריית ראשון לציון במקום השני בארץ. המדד שהוגש בפתח חודש הגאווה, בדק בצורה מקיפה את יחסן של ערים ורשויות המקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת. 29 ערים ורשויות מקומיות שמקדמות עשייה למען להט"ב ומלוות על ידי האגודה, נמדדו על סמך עשרות שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתית, נראות ובטחון ותרבות. מטרת הפרויקט הינה לחזק את שיתוף הפעולה מול הרשויות המקומיות להם השפעה ישירה על חייהם של חברי הקהילה הגאה.

במסגרת המדד, נבדק האם העירייה ביצעה התאמה בטפסים העירוניים השונים עבור משפחות להט”ביות, האם קיים מענה טיפולי עבור להט"ב והאם עירייה תמכה או סירבה לתמוך באירוע הגאווה. כאמור, עיריית ראשון לציון ממוקמת במדד במקום השני, אחרי תל אביב-יפו. בין הממצאים: בוצעה התאמה בטפסים העירוניים השונים עבור קהילת הלהט"ב ומשפחות גאות, העירייה השתתפה במימון אירוע הגאווה בעיר ובו נכח גורם בכיר מטעמה ובעיר קיימת קבוצה פעילה של ארגון הנוער הגאה תמיכה של העירייה. כמו כן, העירייה תלתה את דגל הגאווה במרחבים הציבוריים בעיר.

על פי הנתונים, כ-20 ערים ורשויות מקומיות קיימו הכשרות לצוותי חינוך בנושאי להט"ב. בכ-16 ערים יש עו"ס פעיל שאחראי על נושא הלהט"ב. כ-17 עיריות תקצבו את אירוע הגאווה וכ-20 עיריות תלו את דגל הגאווה במרחבים הציבוריים.

חברת המועצה, אילנית הרוש, המחזיקה בתיק קהילת הלהט"ב: "זהו הישג ענק ומלא גאווה לראשון לציון, אנחנו נותנים את המענה המירבי לקהילה ולכן זה לא מפתיע בכלל. אני מכירה מקרוב את פעילי הקהילה העירונית שעובדים איתי בשיתוף פעולה צמוד ומוקירה את פעילותו של רכז נוער וקהילה. ההישג הזה הוא של כולנו יחד". הרוש הודתה לראש העירייה רז קינסטליך על התמיכה הגדולה בקהילה, וכמובן, לאגודה למען זכויות הלהט"ב על ההכרה בפעילות העירונית".

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "אנחנו גאים להיות עיר שוויונית ופלורליסטית המקבלת את כולם. תושבי ראשון לציון מאז ומעולם היו סובלניים, מכילים ומקבלים את האחר. כך אנחנו גם מחנכים את הילדים שלנו במערכת החינוך ולשמחתי הדבר בא לידי ביטוי במדד".

רז קינסטליך ורובי ריבלין. צילום: דוברות העירייה
רז קינסטליך ורובי ריבלין. צילום: דוברות העירייה

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות