n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / בעקבות ההסלמה הבטחונית והחשש מירי של הגיאהד האיסלמי מעזה לעבר אזורנו אלו ההנחיות נכון לעכשיו

בעקבות ההסלמה הבטחונית והחשש מירי של הגיאהד האיסלמי מעזה לעבר אזורנו אלו ההנחיות נכון לעכשיו

בעקבות המצב הבטחוני מצורפות הנחיות פיקוד העורף
סוללות כיפת ברזל הוצבה בכמה מקומות בגוש דן, מצב חירום הוגדר בעוטף עזה וכוננות מורחבת גם למרכז הארץ. גל גפן ימשיך לעדכן עם הנחיות חדשות ככל שיהיו.

הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף

הנחיות פיקוד העורף הוכחו כמצילות חיים. כפי שנוכחנו בהסלמות ובמבצעים קודמים, אנשים שנהגו על פי ההנחיות הצילו את חייהם וחיי משפחותיהם. התמודדות הציבור והישמעותו להנחיות חיונית להצלחתנו. בקבלת התרעה על ירי רקטות יש להיכנס למרחב המוגן על פי הזמן העומד לרשותכם ולהמתין 10 דקות.

פיקוד העורף מספק התרעה והנחיה מצילת חיים לכל אזרח ובמגוון אמצעים בכל מקום בו נשקפת סכנה לאוכלוסייה. הדרך המיטבית לקבל התרעה והנחיות מצילות חיים המותאמות לכל איום ובכל מקום היא יישומון פיקוד העורף ולכן יש לוודא שהוא מותקן בטלפון הנייד.

הכירו את זמן הכניסה למרחב המוגן שלכם והגיעו אליו במהירות אך בזהירות. שימו לב, משך האזעקה שווה לפרק הזמן העומד לרשותכם בכניסה למרחב המוגן.

כל אזרח נדרש לדעת בעת זו מה עליו לעשות עם קבלת התרעה בכל מקום בו הוא נמצא: בבית, ברכב, בנסיעה בתחבורה ציבורית או בשטח פתוח.

בחירת מרחב מוגן בהתאם להנחיות מקטינה משמעותית את הסיכוי להיפגע מרקטות ומרסיסים ובכוחה להציל את חייכם. סדר העדיפות בבחירת מרחב מוגן נקבע לאחר בחינה מעמיקה והוכח כקריטי במתן מענה הגנתי מיטבי לאזרח מפני איום הרקטות והטילים.

הנחיות פיקוד העורף מאפשרות לכל אחד לבחור מרחב מוגן על פי 'הכי מוגן שיש' תוך התחשבות במיגון הקיים, זמן הכניסה למרחב המוגן ומאפייני המשפחה. ודאו שאתם בוחרים את 'המרחב הכי מוגן שיש' עבורכם, תכננו את דרך ההגעה למרחב המוגן ופנו אותה ממכשולים וחפצים.

חשוב שכל אזרח יוודא שהמרחב המוגן פנוי מציוד ומוכן לשהיית הדיירים. בבניינים משותפים בהם יש מקלט משותף יש לוודא כי דרכי הגישה אל המקלט פנויים, שניתן לפתוח את המקלט בעת הצורך, והמקלט פנוי מחפצים וערוך לקליטת דיירי הבניין.

תושבי הבניינים, נא השאירו את דלת הכניסה לבניין פתוחה לטובת הציבור השוהה בחוץ.

מערכות ההגנה של צה"ל אינן מהוות תחליף לקיום הנחיות פיקוד העורף. אין שינוי בהנחיות לציבור או באופן מתן ההתרעה בעקבות פעילות מערכות ההגנה של צה"ל. המערכות אינן נותנות מענה הגנתי מלא לירי ולכן יש להישמע להנחיות ולהקפיד על זמן המתנה של 10 דקות במרחב המוגן מרגע קבלת ההתרעה.

במרחב המוגן יש להמתין 10 דקות כדי להתגונן ממטח של רקטות ומשברי יירוט. מטח רקטות יכול לכלול מספר רב של רקטות שמשוגרות בהדרגה ולכן גם אם ראיתם או שמעתם יירוט או נפילה של רקטה, ייתכן שהאיום טרם חלף. בנוסף, פרק הזמן שלוקח לשברי יירוט ליפול אל הקרקע עלול להימשך דקות ארוכות ולסכן את מי שיוצא מהמרחב המוגן לפני חלוף הסכנה.

פיקוד העורף הנחה את הרשויות באזורים: עוטף עזה, מערב הנגב, מערב לכיש, מרכז הנגב, לכיש לפתוח את המקלטים הציבוריים והמשותפים ואת מרכזי ההפעלה.

כל המידע שאתם זקוקים לו בשעה זו בפלטפורמות פיקוד העורף: פורטל החירום הלאומי בכתובת oref.org.il, אפליקציית פיקוד העורף, מוקד הטלפוני שמספרו 104, באמצעות הודעת טקסט או וואטסאפ לטלפון 052-9104104, ובעמודים הרשמיים בפייסבוק, באינסטגרם, בטוויטר ובטלגרם

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

image003

דיירי "מגדלי הים התיכון" בבת ים, שימחו את הילדים בוולפסון

תפריט נגישות