n
דף הבית / חדשות בת-ים / שיא של רוכבי אופניים שנפגעו בתאונות בחולון ובת ים

שיא של רוכבי אופניים שנפגעו בתאונות בחולון ובת ים

למרות הסגרים: בשנת 2020 בבת ים מספר רוכבי האופניים הרגילים שנפגעו בתאונות דרכים הגבוה זה תשע שנים, בחולון המספר הגבוה זה חמש שנים

אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2020 חלה עליה של 15% ברוכבי האופניים הרגילים שנפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני לעומת שנת 2019 וזאת למרות מגפת הקורונה, הסגרים וצמצום נסועת כלי הרכב בכבישים. ההערכה היא שישנם כמיליון רוכבי אופניים בישראל הנמצאים בסכנה יומיומית בכבישים בישראל.. התשתית במקומות רבים אינה מותאמת ומונגשת לרוכבי האופניים והם נאלצים לסכן את עצמם בדרך לעבודה, לסידורים, לפעילות ספורטיבית ולבתי הספר ולרכוב בין כלי רכב ממונעים, משאיות ואוטובוסים.

בחולון נפגעו 62 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר שמונה רוכבי אופניים רגילים, מדובר במספר הנפגעים הגבוה בעיר זה חמש שנים.

בבת ים נפגעו 56 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר שבעה רוכבי אופניים רגילים, מדובר במספר הנפגעים הגבוה בעיר זה תשע שנים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רוכבי אופניים רבים נפגעים באופן קשה וקטלני מכיוון שאין להם שכבת הגנה כמו שלדת הרכב וחגורת הבטיחות וכאשר רכב מתקרב לעברם במהירות גבוהה הם מצויים בסיכון ממשי לחייהם. האופניים הם כלי רכב שמסייע לשמירה על הכושר הגופני והבריאות, השימוש בו מצמצם זיהום אוויר, הם זולים ונגישים לרוב האוכלוסייה.

חייבים להגן על רוכבי האופניים ולאפשר להם לרכוב בבטחה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לדאוג לתשתיות מתאימות ובטוחות לרכיבה, לסלילת שבילי רכיבה יעודים כפי שקורה בערים ובמדינות רבות בעולם. כאשר רוכב האופניים נמצא על הכביש בין משאיות, כלי רכב ואוטובוסים הוא מצוי בסכנה של ממש ועל כן חייבים לדאוג להפריד אותו מכלי הרכב שבכביש בהקדם, לפני שיפגע הרוכב הבא".

שיתוף הפעולה בין עמותת 'אור ירוק' וקהילת 'שים לב לרוכב' נרקם תודות לקרן השקעות האימפקט 2B Community  ומשפחת חשין, שבטיחות רוכבי אופניים הוא נושא היקר לליבה. במסגרת מגוון הפעילויות, נערכות גם הדרכות בבתי ספר, במהלכן משוחחים עם בני הנוער על החשיבות בציוד מגן – קסדה, מגנים, בגדים זוהרים, רכיבה ע"פ החוק ובמקומות הבטוחים וכמובן על הסכנות שברכיבה על אופניים חשמליים. בנוסף נערכת הסברה גם לציבור הנהגים כיצד להתייחס לרוכבים, לחפש אותם ולהיות ערניים אליהם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות