n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: מהפכה במטבח. הצבאי!

חולון: מהפכה במטבח. הצבאי!

רנ"ג דודו תורג'מן, תושב חולון וראש מדור מזון בפיקוד דרום, יגרום לכם לשכוח את כל מה שאתם חושבים שאתם יודעים על המטבח הצבאי ומבטיח שהחיילים שיטעמו מהאוכל שלו, יבקשו מנה נוספת

מטבח צבאי צילום דובר צהל 1
צילום: דובר צה"ל

לכבוד חגי תשרי, אחראי המטבח בפיקוד הדרום עברו סדנה מעמיקה שעסקה במאכלים המסורתיים של החגים, במהלכה צברו ידע והעבירו אותו לכלל הטבחים, גם במוצבים הרחוקים ביותר.

מי שאחראי על כך, הוא ראש מדור מזון של פיקוד דרום, רנ"ג דודו תורג'מן, שזכה גם להיות מצטיין רמטכ"ל לשנת 2021. דודו מתגורר בחולון, הוא התגייס לצבא בשנת 1994 בתור לוחם בגולני וכיום הוא נשוי ואב לארבעה בנים, אחד מבניו הוא קצין קשר בחטיבת הצנחנים. אביו נפצע במהלך שירותו בשריון וכיום הוא נכה צה"ל.

רנג דודו תורגמן צילום דובר צהל

דודו מסביר ומספר על אהבתו לתחום: "בצבא, לצערי, בגלל בעיקר מצוקת כוח אדם ותשתיות, קשה לנו אבל אנחנו משתדלים לעשות את כל מה שאפשר בשביל שלחייל שבקצה תהיה תחושה של בית, יהיה לו טוב יותר, טעים יותר וגם בריא יותר. אנחנו מגיעים ליחידות השונות ומנסים להראות את היכולת הקולינרית שלנו ולהעביר את הידע בשביל שהחיילים יקבלו את הטוב ביותר על הצלחת".

דודו הוביל סדנאות אוכל ובישול לפיקוד וכיום מבצע פרויקטים נרחבים וגדולים כמו הבאת פוד-טראק למוצבים ו"פרויקט מנה בהפתעה" שבו החיילים במוצבים יוכלו להזמין אוכל מהפיקוד ומהאוגדות בעזרת אפליקציה.

תורג'מן: "אני מאוד מאמין בפרויקטים. אני חושב שכל דבר שבסוף מביא ללוחם בקצה משהו שהוא בשורה, הוא דבר טוב. לי בעצמי יש חייל שהוא קצין בצבא ואני תמיד מתעניין דרכו באוכל ולומד תוך כדי. כשזה מגיע לילדים שלך, אתה מבין שהג'אנק פוד יותר מעניין אותם בשלב הזה, אבל אתה עדיין מנסה להשאיר בצלחת משהו חמים. שתהיה להם הרגשה של בית, של אמא.

דודו תורגמן צילום דובר צהל

אז אנחנו מנסים לשלב להם "פוד טראק" – שפתאום מופיע להם באמצע שום מקום ונותן להם את כל מה שהם אוהבים אם זה טורטיות, שניצלים בלחמניה, קולה ואפילו ארטיקים ומהצד השני אני כן עדיין משמר בחדרי האוכל את הקציצות הביתיות והשניצל החם, המפרום והקוסקוס, האוכל היותר אותנטי.

בנוסף, שינינו את הנראות של כל חדרי האוכל בפיקוד. הנראות מאוד משפיעה, היום אתה יכול להיכנס למטבח צבאי ולראות מזנונים ואפילו חביתות בארוחות בוקר כמו בבתי מלון שהטבח מכין לחיילים במקום. גם תמונות, עציצים, טפטים, מזגנים וכל מה שצריך בשביל שכולם ירגישו יותר טוב."

-איזה פידבקים אתה מקבל מהחיילים?

"הפידבקים מדהימים. עשינו את פרוייקט 'טעימא' במסגרתו הבאנו דודות מעוטף עזה בנות 65-70, הן מגיעות אל הבסיסים ומבשלות עם השפים שלנו. זה יצר באז מטורף. זה שיתוף פעולה בין הצבא לאזרחים בצורה הכי מחברת שיכולה להיות. מצד אחד יש את החיילים ששומרים על תושבי העוטף ומהצד השני התושבים שגרים בעוטף, מבשלים לחיילים.

טבחים מטבח צילום דובר צהל

-יש פרויקטים חדשים בקנה?

"יש פרויקט שנקרא 'שף דרומי', פרויקט פיקודי בו אנחנו מנסים לאתר מלש"בים (מיועדים לשירות ביטחון) שאוהבים את התחום וחולמים להיות שפים, אנחנו מחבקים אותם מהיום הראשון עם מפקד שצמוד אליהם, הם מקבלים מדי שף, ציוד מתאים, שולחים אותם לסדנאות בישול ובתוך חודש אנחנו מכשירים את הצעירים להיות טבחים ושולחים אותם לבסיסים.

טבח צילום דובר צהל

המטרה היא להעשיר את כוח האדם האיכותי במטבחים לטובת כולם. אנחנו נותנים למתאימים תמריצים, קורסים שמקבילים לאזרחות כולל השתלמויות בבתי מלון וכל חייל כזה שמגיע, גם יעבוד בשבוע הפנוי שלו (טבחים משרתים שבוע-שבוע) בבתי מלון ברחבי הארץ כולל מגורים ומשכורת שאנחנו נסדר להם."

האירוע המשמעותי שדודו חווה היה בזמן עופרת יצוקה ועמוד ענן, שם דודו נכנס עם הלוחמים לתוך עזה כדי לבשל להם. "דאגתי להם לאוכל ביתי, והצלחתי לדאוג לכך שטעמים של בית יגיעו אל הלוחמים וישרו עליהם מוטיבציה".

אחד מחבריו של דודו היה מפקד בבה"ד 1 בשם דולב קידר ז"ל, שנפל במהלך מבצע צוק איתן כאשר הוא וחבריו בבה"ד עלו על מטען בדרך לגדר ליד עזה. דודו מלווה את משפחתו של דולב עד היום. במהלך הקורונה דודו גייס שפים למילואים כדי שיבואו לבשל ללוחמים ביניהם: איציק חליבה מנהל מכללת ארט שף, אופיר קדם ורחלי קדוש.

דודו מסכם: "אני מאמין שחייל צריך שלושה תנאים כדי שיהיה לוחם טוב: לאכול טוב, לישון טוב, ולהתלבש טוב. זאת זכות גדולה להאכיל לוחמים זה מה שתמיד הניע אותי שתהיה להם תחושה של בית. המטבח הצבאי בשנת 2021, הוא לא המטבח הצבאי של לפני 30 שנה. נכון, יש עוד הרבה מה לשפר, אבל אנחנו בהחלט בכיוון הנכון".

    מטבח צבאי צילום דובר צהל

צילומים: דובר צה"ל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חגיגות עצמאות

יום העצמאות ברחובות: והתושבים יחליטו מה יהיה אופי החגיגות

תפריט נגישות