n
דף הבית / חדשות בת-ים / מאות פצועים ו-9 הרוגים בחולון ובת ים בתאונות חורף בעשור האחרון

מאות פצועים ו-9 הרוגים בחולון ובת ים בתאונות חורף בעשור האחרון

בחולון נרשם ב-2020, מספר הנפגעים הגבוה ביותר בעשור האחרון

חורף כבישים צילום עמותת אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

הימים האחרונים היו גשומים במיוחד דבר שגורם לכבישים להיות רטובים ובוציים. מצב זה בו הכבישים חלקים לאחר הגשמים, מגביר באופן משמעותי את הסיכון לתאונות דרכים בעקבות איבוד שליטה על כלי הרכב והחלקה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו קרוב ל-14 אלף בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, מתוכם 251 בני אדם נהרגו – 25 בני אדם מדי שנה בממוצע. 1,012 בני אדם נפצעו באורח קשה בכבישים החלקים והבוציים בעשור האחרון.

בחולון נפגעו בעשור האחרון (2011-2020) בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 166 בני אדם, חמישה נהרגו ו-11 נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 נפגעו בעיר 32 בני אדם בתאונות בכבישים רטובים/בוציים – מספר הנפגעים הגבוה בעשור.

בבת ים נפגעו בעשור האחרון (2011-2020) בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 126 בני אדם, ארבעה נהרגו ו-18 נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 נפגעו בעיר 14 בני אדם בתאונות בכבישים רטובים/בוציים.

אחת הבעיות של החורף הישראלי, היא המרווחים הגדולים שבין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד משפיע על הדרכים כמו "הגשם הראשון" המאופיין בסכנת החלקה רבה יותר. טיפות של שמן ואבק יחד עם טיפות הגשם, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיגי על פני הכביש.

שיפור התשתית – ניקוי הכבישים, פתיחת בורות ניקוז אשר ימנעו שלוליות בכבישים היא קריטית וחשובה ליכולת של כלי הרכב לאחוז בכביש בצורה טובה אשר תמנע ממנו להחליק.

תשתית טובה ותקינה יכולה לפצות על טעויות הנהג אם זה נוסע במהירות שלא תואמת את תנאי הדרך ומאפשרת לו, גם במקרה של טעות ,להינצל מתאונה קשה או קטלנית.

בכדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים, על הנהג להוריד את מהירות הנסיעה ולהתאימה לתנאי הדרך. כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שמלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת. בנוסף יש להקפיד לנסוע לאט יותר ובהילוך נמוך לפני כניסה לשלוליות כיוון שמתחת לשלולית עשויים להיות בורות בלתי צפויים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כבישים חלקים ובוציים מגבירים את הסיכון להתרחשות של תאונת דרכים. שיפור התשתית בכבישים תאפשר לצמצם את הסיכון באופן משמעותי. תשתית רעועה גורמת להיווצרות של שלוליות ענק בכבישים שמובילות לאיבוד שליטה על הרכב ולהחלקה וכך גם במקרה שלא מקפידים לנקות את הכביש משאריות של בוץ.

בשנה שעברה קוצץ הכסף שמופנה לאחזקת הכבישים ולטיפול בקטעי הכבישים האודומים והמסוכנים וזאת למרות שלא נרשמה ירידה משמעותית בהרוגים בתקופת הקורונה. הקיצוץ בכסף שמופנה להצלת חיי אדם עלול לעלות בחיי אדם. במשרד התחבורה צריכים לזכור שהם אחראים גם על הבטיחות בדרכים וחייבים להחזיר את התקציב לשיפור תשתיות הכבישים ולהצלת חיי אדם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות