n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: תלמידי ישעיהו מציגים: "חדשות העבר"

חולון: תלמידי ישעיהו מציגים: "חדשות העבר"

כתב "גל גפן" התארח בבית הספר ישעיהו בו התלמידים הצעירים לומדים את סיפור ספר "שמות" דרך פרוייקט ייחודי בו הם הופכים כתבי שטח של אותה התקופה. מה שואלים את פרעה? מי היא אשת השנה של ספר שמות ואיך זה היה לכתב שלנו, להיות פעם אחת בצד השני ולהתראיין על ידי הכתבים הצעירים?

WhatsApp Image 2022-04-07 at 09.07.03
צילום: ביה"ס ישעיהו חולון

בבית הספר "ישעיהו" בחולון, החליטו שאת ספר "שמות" ילמדו התלמידים בצורה קצת שונה ויהפכו להיות כתבים של אותה התקופה. לפרויקט הם קראו "חדשות העבר" ורגע לפני חג הפסח, התלמידים למדו בדרך זו, על העבדות תחת פרעה, יציאת בני ישראל ממצרים, המסע במדבר, מתן תורה והסיפורים המעניינים מסביב.

 

WhatsApp Image 2022-04-07 at 09.07.16

בשביל שיוכלו לבצע את הפרויקט על הצד הטוב ביותר, חיפשו מחנכות כיתות ד'- מרים עציון והדס מנחם, מישהו שיוכל לתת לכתבים הטריים קצת טיפים ועזרה בבניית כתבה או ראיון עם אחת הדמויות מאותה התקופה. הם פנו לכתב "גל גפן" רועי אסף, שלא היסס ושמח להתנסות באתגר החדש מבחינתו.

כבר 16 שנים שאסף כותב ל"גל גפן" אך ביום רביעי האחרון, הייתה זו הפעם הראשונה בה העביר שיעור לתלמידים, וגם עבר לראשונה לצד המרואיין וניסה לענות על שאלות דור העתיד המוכשר.

מחנכת כיתה ד'- מרים עציון, סיפרה ל"גל גפן" על הפרויקט: "בבית ספרי אנו מלמדים בשיטה של לימוד מבוסס פרויקטים, השיטה קרויה – pbl. בשכבה ד' בימים אלו אנו מלמדות פרקים נבחרים מתוך ספר שמות -סיפורם של בני ישראל במצרים ובנוסף ללימוד הסיפור המקראי הילדים לומדים וחוקרים את תהליך עריכת עיתון ומתנסים בכתיבת כתבות בנושאים שונים. הילדים שמחו מאוד לשמוע מהניסיון של רועי כעיתונאי וללמוד טיפים והדגשים חשובים לצורך כתיבת כתבה.

  צילום בית הספר ישעיהו חולון

העיתון שלנו עדיין בהתהוות והתוצרים מרתקים. לדוגמא: שני תלמידים עורכים כתבה על ממצאים ארכיאולוגים מתקופתו של משה רבנו ואף כתבו על אבן את "תעודת הזהות של משה רבנו". כמו כן ישנה כתבה בנושא "בחירתה של בתיה לאשת השנה" או כתבה שנקראת "מרעה צאן למנהיג". הילדים לומדים על תפקידו ותכונותיו של רועה צאן ומקשרים זאת לבחירתו של משה למנהיג.

אבן כתב חרטומים עבודה צילום בית הספר ישעיהו חולון

ישנם ילדים שבחרו ליצור קומיקס, בדיחות חידות ואף תשבצים. בסה"כ הילדים נתרמים מאוד מאופן עבודה זו ודרך החקר והיצירה הלימוד הופך ליותר ויותר רלוונטי מסקרן ומעניין."

 

WhatsApp Image 2022-04-07 at 09.07.04

במהלך השיעור, הצטרפו אל כיתות ד', גם תלמידי כיתה ב' של המחנכת מלכה יעקב. הקטנטנים נמצאים בפרויקט דומה והציגו בהתרגשות את העבודות שהם עשו על סיפור נח בתיבה, בשלל רעיונות נפלאים.

רועי מספר: "כשמרים פנתה אלי, שמחתי גם על הרעיון המקורי של הפרויקט וגם על ההזדמנות לעמוד לראשונה מול כיתה. כמובן שהסכמתי להגיע והתלמידים קיבלו אותי בצורה נפלאה. הם היו סקרנים, שאלו שאלות נכונות, התעניינו בעבודת הכתב וביקשו הכוונה בעבודה שלהם. הם הראו לי עבודות שעשו והופתעתי מרמת ההבנה הגבוהה של הילדים. נהניתי מאוד לראות אותם מתרגשים מהרעיון להפוך לכתבים ואני מקווה שהטיפים שנתתי יעזרו להם גם בפרויקט ואולי גם בעתיד אם יחליטו לעסוק בתחום. אני רוצה שהתלמידים יידעו שגם אני למדתי מהם בשיעור הזה ואני מודה להם על קבלת פנים מושלמת.

WhatsApp Image 2022-04-07 at 09.07.04 (2)

תודה גם למחנכות מרים, הדס ומלכה- על ההזדמנות לנסות משהו שונה בתחום העבודה שלי. מפגשים ספונטניים כאלו מחדדים את ההבנה כמה חשוב וקשה תפקיד המחנך ואני רק יכול להצטער שלא היה פרויקט מקורי כזה בתקופה שאני הייתי תלמיד".

WhatsApp Image 2022-04-07 at 09.07.17 (1)

צילומים באדיבות ביה"ס ישעיהו חולון

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות