n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון ציינה את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בשני טקסים מרכזיים

חולון ציינה את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בשני טקסים מרכזיים

אמש (רביעי), התקיים הטקס המרכזי ועוד קודם, התקיים טקס הדלקת לפיד האש

ראש העיר מוטי ששון בטקס העירוני המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה 27.4.22 צילום-יונתן שדה (1)
צילום: יונתן שדה

הטקס העירוני המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיים אמש במרכז שטיינברג, במעמד ראש העיר מוטי ששון. הטקס התקיים בהפקת בית להיות – המרכז העירוני לטיפוח תודעת השואה ולקחיה והוא התקיים בסימן העברת לפיד האחריות לזכר השואה לדורות הבאים.

בטקס נטלו חלק נותני העדות של בית להיות וכן השתתפו מקהלת "צעירים לנצח" של בית להיות בניצוחה של אלה אלישר, הרכב כלי הקשת הייצוגי של קונסרבטוריון חולון בניצוחו של ולדימיר גייסמן ומקהלת הקונסרבטוריון בניצוחה של אולה בינדר.

הטקס העירוני המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה 27.4.22 צילום-יונתן שדה (3)

במהלך הטקס הוקרן הסרט המרגש"הסיפור שלהם הוא הסיפור שלנו", בהשתתפות חברי בית להיות ודורות ההמשך. הסרט הוקרן במקביל בעמודי הפייסבוק של עיריית חולון, רשת קהילה ופנאי ובית להיות. 

לפני הטקס המרכזי התקיים טקס הדלקת לפיד האש באנדרטה "שישה מיליון אורות" שיצרה הפסלת רחל כספי. הטקס נכתב והוכן על ידי בני נוער תושבי העיר, לאחר תהליך חינוכי שבמהלכו תיעדו שורדי שואה, בהובלת מחלקת הנוער של עיריית חולון ובשיתוף תחום הנוער ברשת קהילה ופנאי, ואף הוא התמקד בחשיבות העברת המידע והזיכרונות מדור לדור. בסיום הטקס התקיימו במקום מעגלי שיח לבני הנוער.

הטקס העירוני המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה 27.4.22 צילום-יונתן שדה (2)

ראש העיר, מוטי ששון: "כחלק ממעגל החיים, לפיד החובה המוסרית לזכור ולהזכיר את השואה, חייב לעבור לדורות הבאים. כך נכון וכך אחראי לעשות ויפה שעת אחת קודם. אנחנו במעטפת העירונית מכוונים לכך כמיטב יכולתנו באמצעות המסגרות החינוכיות והחברתיות שלנו, אולם ההכרח לעשות כן מוטל גם על המסגרות המשפחתיות. הצורך לגרום לנו ולדורות ההמשך הצעירים מאתנו להפנים כי עלינו ורק עלינו חלה האחריות לשמר את זכר הנספים בשואה הנוראה ולאפשר את הרצף הסיפורי לדורי דורות, חייב להיות בנפשנו". 

מנהל בית להיות, חן שובל: "בימים אלה אנו עומדים בפתחה של תקופה חדשה, שבה האחריות על שימור זיכרון השואה עוברת לידיהם של בני הדורות הבאים. זוהי אחריות לאומית שמוטלת עלינו כעם אך היא גם אישית ופרטית. מאז ימי ראשית המדינה, הורגלנו כולנו לשמוע את סיפורי השואה ממקור ראשון, כיום נותרו מעטים מהם, מעטים מדי, ועל מנת להמשיך את המורשת ולקיים את צוואתם, אנו מחויבים להמשיך את דרכם ולספר את סיפורם, כי הסיפור שלהם הוא הסיפור שלנו".

   הטקס העירוני המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה 27.4.22 צילום-יונתן שדה (4)

צילומים: יונתן שדה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן

״תפקיד ראש העיר הוא תפקיד שאתה לומד בו כל יום עשרות דברים חדשים״

תפריט נגישות