n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: סיירת סיוע לקשישים החלה עם הגל הראשון, ועם הזמן התרחבה

חולון: סיירת סיוע לקשישים החלה עם הגל הראשון, ועם הזמן התרחבה

"סיירת הסיוע למבודדי חולון הוקמה על ידי "צעירים חולון" במרץ 2020 כקבוצת ווטסאפ ומטרתה הייתה לסייע למבודדים ולקשישים בחולון בהבאת תרופות, משלוחי מזון ובקשות שונות. הסיירת מונה כ-350 מתנדבים, שמקבלים ועונים לבקשות המפורסמות על ידי המנהלים בקבוצת הווטסאפ"

מוצרי מזון לתרומה. צילום סיירת הסיוע למבודדי חולון
מוצרי מזון לתרומה. צילום סיירת הסיוע למבודדי חולון

סיירת למבודדי חולון הוקמה בתחילת הגל הראשון ומטרתה לסייע לקשישים ומבודדים בהבאת מזון, תרופות וסיוע בכל בקשה. ריאיון מיוחד ל"גל גפן חולון" עם אחד ממקימי הסיירת:

אלון שחק, פעיל בסיעת "צעירים" מאז חודש מאי 2018 ומתעסק בעיקר בפעילות השטח וביוזמות קהילתיות. את סיירת הסיוע למבודדי חולון הקים לפני כשנה בתחילתו של הסגר הראשון, בשיתוף עם חבר המועצה, שחר האס, שגם הוא מסיעת ה"צעירים".

מהי סיירת הסיוע למבודדי חולון?

"סיירת הסיוע למבודדי חולון הוקמה על ידי "צעירים חולון" במרץ 2020 כקבוצת ווטסאפ ומטרתה הייתה לסייע למבודדים ולקשישים בחולון בהבאת תרופות, משלוחי מזון ובקשות שונות. הסיירת מונה כ-350 מתנדבים, שמקבלים ועונים לבקשות המפורסמות על ידי המנהלים בקבוצת הווטסאפ".

אלון שחק. צילום: מכון הייצוא הישראלי
אלון שחק. צילום: מכון הייצוא הישראלי

 

השם מבודדים נגזר מתקופת הקורונה, האם הסיירת פונה כרגע לאוכלוסייה קצת שונה ממה שהיה בהתחלה בפועל?

"הקבוצה עברה מהר מאוד לסיוע גם בבקשות עבור מעוטי יכולת, מקניות מוצרים בסיסיים ועד תמיכה וליווי כלכלי שוטף, וכיום זהו עיקר פעילותה בנוסף לסיוע לקשישים".

מי האנשים שמתנדבים באותה סיירת והאם ניתן להצטרף אליה?

"תמיד צריך מתנדבים, הבקשות מגיעות באופן שוטף ולצערי, אין דרך לטפל בכולן על ידי קבוצה אחת. נשמח לקבל כל מתנדב ומתנדבת שירצו לסייע. ניתן להצטרף לקבוצת הווטסאפ בקישור: https://chat.whatsapp.com/Emav3dJPU3ZE7K2dyBPnih .

כיצד ניתן לפנות אל הסיירת?

"ניתן לפנות דרך קבוצת הווטסאפ, דרך עמוד הפייסבוק של "צעירים חולון" או בהודעות אישיות לפייסבוק של אלון שחק (Alon Shahak). מלבד זאת, אנחנו מקבלים פניות גם מגורמים רשמיים ולא רשמיים בעיר".

האם ישנה מחשבה להרחיב את תחומי הפעילות של סיירת הסיוע? 

"הסיירת נועדה לסיוע לתושבי חולון ונכון לעכשיו, אין תכניות להרחיב את הסיירת באופן אקטיבי מעבר לפעילות הנוכחית. מצד שני, אם נקבל בקשה שאינה נופלת תחת תחומי הפעילות שלנו כרגע ונראה שאפשר לסייע בה – כמובן שנעזור".

מבחינת היקף הפעילות, האם ניתן לראות שינוי בהיקף הפניות או עלייה באזור החגים? 

"ישנה עלייה קלה בכמות הפניות לסיוע בתקופות החגים, אך אני שמח לומר שאנחנו גם רואים עלייה ניכרת ברצון לסייע ולהתנדב בתקופות אלו; גם בהתנדבות בחלוקות, גם בקניות ובבישולים למעוטי יכולת וגם באירוח יחידים ומשפחות לארוחות חג".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות