n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: חריגות הבנייה של הבית הירוק

חולון: חריגות הבנייה של הבית הירוק

בעל הנכס ברחוב גאולים, נדרש לפרק את חריגות הבנייה וגם את ההתקנים הסולאריים שהתקין על הגג

הבית הירוק צילום עיריית חולון
הבית הירוק- צילום: עיריית חולון

על בית ברחוב גאולים, אשר זכה לכינוי "הבית הירוק" מאחר שכתליו מכוסים בצמחיה סבוכה, הוקמו לאורך השנים חריגות בנייה רבות. המבנה ש"צמח" לגובה במשך הזמן הוא חלק ממבנה מגורים דו קומתי משותף עבור שתי יחידות מגורים המאושרות בהיתר. בעל הנכס (או מי מטעמו) ביצע לאורך תקופה ארוכה שורה של חריגות בנייה רחבות היקף ללא היתר, שכללו תוספת של 3 קומות למבנה עם 6 יחידות דיור והתקנת 70 מתקנים פוטו-וולטאים על גג הבית.

כבר בשנת 2006 החלה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, באמצעות מערך הפיקוח על הבנייה, בתהליך אכיפה כנגד העבירות בנכס ומי שאחראי להן. במסגרת זאת, הוגש נגד בעל הנכס כתב אישום בגין החריגות שהיו קיימות אז וביהמ"ש לענייניים מקומיים הוציא לו צווי הריסה על עבירות הבנייה שהוגדרו ברף הגבוה ביותר. בעל הנכס המורשע התעלם מהצווים והמשיך בפעולות בנייה נרחבות עד שב-2020 המקום הוכרז כמבנה מסוכן ביותר וניתן צו לפינויו ואיסור שימוש בו בשל הסכנה לדייריו.

העירייה פתחה בהליך לפינוי הדיירים מהמבנה וכן בניתוקו מתשתיות מים וחשמל, ובמקביל החל הליך דומה ע"י כיבוי אש בשל הסכנה הנשקפת מהמבנה. בעקבות הטיפול המתמשך והבלתי מתפשר של הרשות המקומית, הרס לאחרונה בעל הנכס את הקומות העליונות שהוסיף בניגוד לחוק  ופירק את כל המתקנים הפוטו-וולטאים מגג הבית. הובהר לו, כי המבנה יחובר חזרה לתשתיות מים וחשמל רק לאחר השלמת הריסת  כלל החריגות והשבת המבנה לקדמותו כפי שמופיע בהיתר הבניין.

מהעירייה נמסר: "הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חולון באמצעות מערך הפיקוח על הבנייה תמשיך במאמציה לאתר עבירות בנייה מסוגים שונים לרבות פיצולי דירות או שימוש בלתי חוקי בנכסים, ולטפל בהן באכיפה מנהלית ובאכיפה פלילית."

הבית הירוק צילום עיריית חולון 1

הבית הירוק ברחוב גאולים- צילום: עיריית חולון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות