n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון הצעירה- לפחות בכלי הרכב של התושבים

חולון הצעירה- לפחות בכלי הרכב של התושבים

חולון במקום החמישי בטבלת הערים עם כלי הרכב החדשים. מי במקום האחרון? הטבלה המלאה בכתבה

כביש תנועה מכוניות פקק צילום עמותת אור ירוק

684,538 כלי רכב בני יותר מעשר שנים (שנת עליה עד 2010) נעים בכבישי ישראל נכון לשנת 2020. הגיל הממוצע של כלי הרכב הפרטייים במודיעין ובקלנסוואה הוא 9.5 שנים והן הערים עם כלי הרכב ה"מבוגרים" ביותר בארץ, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

נכון לשנת 2020  (הכי עדכני) נאמד גילם הממוצע של כלי הרכב בישראל בשבע שנים (7.0). מדובר בעליה קלה בגילם הממוצע של כלי הרכב הפרטיים  בהשוואה לשנת 2019 שבה הגיל הממוצע של כלי הרכב הפרטיים היה 6.7 שנים.

העיר חולון מדורגת במקום החמישי עם ממוצע של 5.6 שנים לרכב ועל פי נתוני הלמ"ס, יש בעיר קרוב ל- 89 אלף רכבים פרטיים נכון לתחילת שנת 2021.  הערים שמקדימות את חולון הן: לוד, אור יהודה, רמת גן ותל אביב. הערים עם כלי הרכב הישנים ביותר הן: מודיעין, קלנסוואה, בית"ר עלית, אום אל פאחם, באקה אל גארבייה, שפרעם ורהט.

אחת הדרכים האפקטיביות להצערת גיל הרכב הינה תכנית הגריטה של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והמשרד להגנת הסביבה. התכנית מאפשרת לבעלי כלי רכב ישנים, בני 20 שנה ומעלה, למסור את רכבם למגרשי הגריטה תמורת 3,000 שקלים.

גריטת כלי הרכב מצמצמת את הנזק מתאונות הדרכים, מפחיתה את זיהום האוויר ולמעשה מורידה מהכביש כלי רכב ישנים ולא בטיחותיים. עלות התכנית נאמדת בכחמישה מיליון שקלים (באחריות המשרד לאיכות הסביבה ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים).

תכנית הגריטה פעלה לאחרונה בחודש נובמבר 2013 וגם אז ליום אחד בלבד. התכנית יצאה לדרכה בשנת 2009 אז הציע משרד האוצר לשלם לכל בעל רכב בן 20 שנה ויותר 3,000 שקלים תמורת מכונית שבמרבית המקרים הייתה מסוכנת ומזהמת וללא מערכות בטיחות בסיסיות.

הכסף אותו הקציבה המדינה נגמר, התכנית הופסקה, חזרה שוב ושוב הופסקה בפעם האחרונה, עקב הקצאת מימון נמוכה וזאת למרות דרישה גבוהה מצד הציבור.

ד"ר ארז קיטה מנכ"ל אור ירוק: "כלי רכב ישנים מעורבים ביותר תאונות דרכים קטלניות מאשר כלי רכב חדשים. בכלי הרכב הישנים אין מערכות בטיחות אקטיביות אשר מונעות בעזרת טכנולוגיה תאונות דרכים ולמעשה מפצות על טעויות הגורם האנושי.

במקרה חירום כלי הרכב נדרש להיות בשיא תקינותו. השלדה, חגורות הבטיחות, המנוע ושאר האביזרים חייבים לספוג את עוצמת המכה ולהגן על יושבי הרכב. כלי רכב ישנים עלולים להפוך למלכודת מוות עבור נוסעים בהם.

לכן, האינטרס של המדינה ובעיקר של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הוא להוריד את אותם כלי רכב ישנים מהכביש כדי לצמצם את תאונות הדרכים. חייבים להחזיר את תכנית הגריטה שעודדה אזרחים להיפטר מהרכב הישן שלהם תמורת תשלום כספי. בכך נוכל להפחית את זיהום האוויר וגם להציל חיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות