n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: האם מורן ישראל חוזר לפוליטיקה?

חולון: האם מורן ישראל חוזר לפוליטיקה?

בראיון מיוחד "לגל גפן חולון" מספר חבר המועצה לשעבר מורן ישראל למה לקח הפסקה מהפוליטיקה המקומית, מה התכניות שלו וגם על התכנית "חוג חינם לכל ילד" שהוא קידם לפני שנים

מורן ישראל. צילום: שחר תמיר

בישיבת המועצה שהתקיימה בחודש שעבר (3.10) הגישו חברי סיעת "צעירים+" הצעה למימון חוג חינם לכל תלמיד על ידי העירייה. למרות שבתחילה נאמר כי אין תקציב להצעה, ההצעה הועלתה להצבעה ובאופן מפתיע מרבית הנוכחים הצביעו בעד התוכנית. הצעה זו הוגשה לראשונה על ידי חבר המעצה ויו"ר סיעת "צעירים+" לשעבר מורן ישראל עוד במצע הבחירות בשנת 2018. 

בבחירות המפלגה קיבלה ארבעה מנדטים, ובמרץ 2020 אחרי 12 שנים של פעילות במועצת העיר (12 שנים חבר ועדות ו-7 שנים מתוכן כחבר מועצה ויו"ר סיעה) ישראל לקח הפסקה מהפוליטיקה.

ספר, מה איתך בימים אלה? אתה לא חושב לחזור למועצת העיר ולהתמודד לראשות העיר?

"בשנה וחצי האחרונות הרחבתי את המשפחה ואני נהנה מאד מהזמן שלנו יחד. בנוסף, התגייסתי למאבק הלאומי בקורונה, היכן שהיו צריכים אותי. בהתחלה הייתי אחראי על הקצאת כלל אמצעי בדיקות הקורונה בישראל במסגרת שירות המילואים בפיקוד העורף והיום אני מנהל את המעבדות במערך הבדיקות הלאומי בנתב"ג. אלו פרויקטים לאומיים וחשובים ואני שמח שיש לי ההזדמנות לסייע כמיטב יכולתי.

לגבי ראשות העיר, אני מקבל פניות רבות שמבקשות ממני לחזור לפעילות הציבורית. הציבור מרגיש שיש צורך בהנהגה חדשה, צעירה ואחראית לעיר שתדע לקחת את אותה קדימה בשנים הבאות. אני מקשיב לפניות האלה ולא מתעלם מהצורך לקחת אחריות על העיר שלנו שאנחנו כל כך אוהבים. חשוב לומר, שלאורך כל "חופשת ההורות" שלקחתי מאז נולדה בתי הבכורה, לא הפסקתי ללוות את חברי הסיעה והתנועה בפעילות הענפה שלנו. כשיהיה לי מה לבשר לציבור, אעשה זאת, מקווה שזה יהיה בקרוב".

 תוכנית "חוג לכל ילד" אושרה בישיבת המועצה בחודש שעבר. זוהי הצעה שכבר דיברת עליה ב2018 כשהתמודדת לראשות העירייה. למה לקח כל-כך הרבה זמן?

"תוכנית 'חוג לכל ילד' התעכבה בשל התנגדותו החוזרת של ראש העיר לקדם תוכנית שאנחנו יזמנו, אפילו אם היא טובה וחשובה לילדי העיר. לשמחתנו ולשמחת הציבור, הצלחנו בעבודה מעולה של סיעת "צעירים+" לגבש רוב מוחלט לאישור תכנית בקרב חברי מועצת העיר אשר הבינו את חשיבותה. תכנית "חוג לכל ילד" אותה הצגנו לראשונה במערכת הבחירות בשנת 2018 הייתה ועודנה תכנית פורצת דרך ברשויות המקומיות, לאחרונה גם בת-ים וראשון לציון החליטו ללכת אחרינו וגם הן הולכות לתקצב ולהפעיל את התכנית. אין לי ספק שרשויות נוספות יצטרפו למיזם הנהדר הזה".

נטען כי ראש העיר אמר שאין תקציב לתוכנית כזו. אם כך, איך התוכנית עברה בסופו של דבר?

"מועצת העיר היא זו שקובעת את סדר העדיפויות העירוני. כסף יש, השאלה היא מה סדר העדיפויות שלך ואיפה אתה בוחר להשקיע אותו".

מהי מטרת התוכנית? והאם ישנה חשיבה להרחיבה גם לשכבות גיל גבוהות יותר?
"מטרת התכנית הינה לאפשר לכל ילד בעיר לחוות פעילות חוגית בלתי פורמלית בצורה שוויונית ללא שום קשר לרקע הסוציואקונומי ממנו הוא מגיע, להעצים את הילדים חברתית ולפתח בהם מיומנויות וכישורים נוספים. זה חשוב מאד, בטח אחרי תקופת הקורונה והסגרים אשר פגעו בהם מאד. בהצעה הגדרנו את הפעלת התכנית לשלוש שכבות גיל (א'-ג') והוספנו שאם נראה שהתכנית מוצלחת, נבחר להרחיב אותה לשכבות נוסף בהתאם".

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות