n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: בית המריבה

חולון: בית המריבה

שנת הלימודים במגזר החרדי נפתחת בשבוע הבא, ולתלמידות בית הספר "בנות יעל" שפועל תחת המוסד החרדי "בית יוסף" הובטח מהעירייה מבנה חדש שבנייתו הסתיימה, אך נכון לעכשיו העירייה חזרה בה. העירייה בתגובה: "לצערנו, מוסדות חינוך אלה דורשים להעביר את הניהול לרשת החינוך של ש"ס. בשל דרישתם זו, הם מונעים מהתלמידות ללמוד במבנה חדש ומודרני"

השלט שהוסר- צילום פרטי
צילום: פרטי

כבר שנים רבות שתחת המוסד החרדי "בית יוסף" בתל גיבורים, פועל בין השאר בית הספר לבנות- "בנות יעל". לטענת ההורים של התלמידות במקום, במרוצת השנים המבנה הפך לא ראוי ללימודים, אוכלוסיית הבנות גדלה והכיתות הפכו קטנות וצפופות.

לא מזמן, הסתיימה בנייתו של מבנה חינוכי חדש ברחוב האצל שנועד להיות הבית החדש של בית הספר לבנות, כך לפי דברי אנשי המוסד החרדי "בית יוסף". אך כעת, רגע לפני פתיחת שנת הלימודים (שתיפתח במגזר החרדי כבר בשבוע הבא), נראה כי הבנות של "בנות יעל" נשארו בלי בית.

מספרת לגל גפן- נציגת ועד ההורים של "בנות יעל": "פחות משבוע לפתיחת שנת הלימודי, אנחנו נשארים ללא מבנה ללמוד בו. המבנה הנוכחי הוא לא תקני. אין לנו מספיק מקום, המבנה הרוס. אפילו מחלקת ההנדסה של עיריית חולון, הוציאה מזמן- צו לסגור את המקום. יש שלוש כיתות שלומדות במקלטים בגלל חוסר מקום וגם המקלטים מזוהמים. פנינו אל משרד הבריאות, הביקורת עברה למנהל המחוזי, יצאנו להפגנה מול בניין העירייה, שלחנו עשרות מכתבים וכלום לא זז.

1 2

חלק מהמפגעים במבנה הנוכחי כפי שתועדו על ידי הורי התלמידות- צילום: פרטי

זה מבנה שהובטח שייבנה בשבילנו, היה אפילו פרסום גדול של העירייה עצמה שבמקום נבנה בית ספר חרדי והיא הורידה את השלט בחודש שעבר. הזמנו את ראש העירייה מוטי ששון שיגיע בעצמו לראות את המצב של המבנה וכמובן שהוא לא הגיע. ביום שלישי, נקיים הפגנה גדולה עם מאות משתתפים מול בניין העירייה ובשבוע הבא אם לא יהיה לנו מבנה חדש ללמוד בו, נגיע לעיריית חולון להעביר שם את יום הלימודים עם 250 בנות. לא נחזור ללמוד במבנה הישן, הוא לא ראוי!"

אחת ההפגנות מול העירייה- צילום פרטי

בנות יעל באחת ההפגנות מול העירייה- צילום: פרטי

מעיריית חולון נמסר בתגובה לדברים: "בית הספר החדש ברחוב האצ"ל נבנה על ידי עיריית חולון, שאף מימנה את הבנייה יחד עם משרד החינוך. תוכנית האב העירונית לחינוך חרדי הגדירה כי בית הספר ינוהל על ידי מינהל החינוך העירוני, בדומה לבית הספר החרדי העל-יסודי לבנות "לוויית חן", שזוכה להצלחה רבה ותלמידותיו מגיעות להישגים מעולים (93% זכאות לבגרות).

בית הספר החדש יועד לתלמידות בגיל יסודי מאיחוד מוסדות החינוך של הרב שעשוע, הרב ורון ואחרים, אולם, לצערנו, מוסדות חינוך אלה דורשים להעביר את הניהול לרשת החינוך של ש"ס (שלא השתתפה כלל במימון בניית בית הספר), וזאת למרות שמדובר בנכס עירוני, שכאמור, נבנה על ידי העירייה ומומן על ידה ועל ידי משרד החינוך. צר לנו כי בשל דרישתם זו, הם מונעים מהתלמידות ללמוד במבנה חדש ומודרני, בסביבת לימודים איכותית ונעימה."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות