n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: בחזרה לעתיד

חולון: בחזרה לעתיד

הוועדה המקומית חולון אישרה להפקדה את עדכון תוכנית המתאר ח/2040 ואת תוכנית ח/650 להתחדשות עירונית של מתחם קוגל

קרדיט viewpoint הדמיית מתחם קוגל 1
הדמיית רחוב קוגל- viewpoint

מטרת תוכנית המתאר ליצור מסגרת תכנונית גמישה שתאפשר את פיתוחה של חולון כעיר המספקת איכות חיים גבוהה לתושביה ולבאים בשעריה בהתאם לחזון העירוני.

מתאר העיר מוגדר כעיר רשת רב מוקדית: רשת הרחובות –  מארג הרחובות שבונים יחדיו את העיר לכדי מרחב תפקוד יומיומי, פעיל, נגיש ותוסס עם מרחב ציבורי עשיר ומגוון. ברחובות אלו עוברת מערכת הסעת ההמונים (רכבת קלה ומטרו) והתחבורה הציבורית ובהתאם לכך אופי הבינוי לאורכם;

מוקדים – מקומות בעיר שמתאפיינים בתמהיל שימושים מגוון ובעוצמות בניה גבוהות מהאופייני לסביבה או מרחבים פתוחים עם טבע עירוני ייחודי כגון פארק החולות בדרומה של העיר. לכל מוקד אופי משלו והשירותים שיהיו בו הינם בהתאמה למיקומו בעיר; שכונות העיר – שמירת האופי החולוני בתוככי שכונות המגורים.

תוכנית המתאר ח-2040 קרדיט גוטמן אסיף אדריכלים

תוכנית חשובה נוספת שאושרה הערב בישיבת הו ועדה המקומית לתכנון ולבנייה זו התוכנית להתחדשות עירונית במתחם שדרות קוגל ח/650 והעברתה להפקדה בוועדה המחוזית.

שדרות קוגל מהוות את הכניסה הראשית של העיר ובאזור זה מתוכנן לעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה, אשר ישנה את התוואי כפי שמוכר לנו היום (כבישים, עצים ורוחב מדרכות). לאור זאת, הוחלט לקדם התחדשות עירונית של האזור, אשר תכלול חשיבה מחדש על  אופי המקום וכלל השימושים המתייחסים לאיכות חיים עירונית.

המתחם יספק היקף משמעותי ומגוון של מגורים באיכות גבוהה, בשילוב של מסחר ותעסוקה עם נגישות לרכבת הקלה. התוכנית תאפשר את חידוש הבניינים ושיפור התשתיות באמצעות פינוי – בינוי של 840 דירות שיכון ותיקות ובנייתן של יחידות דיור חדשות.

בנוסף יוקצו שטחי מסחר, משרדים ומבני ציבור. התוכנית תאפשר החלפה וחידוש של כלל התשתיות העירוניות. כמו כן יוקצו שטחים ציבוריים פתוחים, יתוכננו צירי הליכה נגישים ומותאמים להולכי רגל, יתווספו שבילי אופניים ותתאפשר נגישות לרכבת הקלה.

יצוין, כי בעלי הדירות במתחם מלווים לאורך כל תהליך התכנון על ידי המינהלת להתחדשות עירונית המספקת להם מענה על שאלות, מפגשים אישיים, הרצאות וערבי עיון להקניית ידע, עדכונים שוטפים, סיוע בהתארגנות וקשר עם צוותי התכנון. 

קרדיט viewpoint הדמיית מתחם קוגל 2

הדמיית רחוב קוגל- viewpoint

ראש העיר מוטי ששון: "מתאר העיר לשנת 2040 מציב יעדים שאפתניים וחדשניים ולכן פיתוח העיר באופן אחראי, תוך מתן מענה לחיי התושבים בהווה ושמירה על העיר והסביבה לדורות הבאים, הם משימה מורכבת. אני משוכנע שהצלחנו במשימה זו שכן אין מדובר בתוכנית רגילה, זוהי תכנית שמותאמת לאופי הייחודי של חולון תוך זיהוי הפוטנציאל של העיר ובהתבסס על הישגי העיר כפי שבאו לידי ביטוי בשנים החולפות.

השדרה הקהילתית בקוגל משקפת היטב את החזון העירוני לחידוש המרקמים הוותיקים וזאת מבלי לפגוע בערכי הטבע הקיימים ותוך העלאת איכות חיי התושבים. התכנון במקום הזה מאפשר לאזן בין האינטרסים השונים ולדאוג גם לדורות הבאים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות