n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / זוכרים את הנספים מחבקים את השורדים

זוכרים את הנספים מחבקים את השורדים

תושבי חולון מוזמנים לצאת לחלונות ולמרפסות ולהדליק נר זיכרון ביום שני, בשעה 19:00.

נר זיכרון
צילום : Pixabay

יום הזיכרון לשואה ולגבורה שיחול ביום שלישי השבוע (21.4.20) יצוין השנה ברחבי הארץ והעולם באופן שונה, וזאת בשל משבר הקורונה. האיסור על קיום טקסים רבי משתתפים ומפגשי עדות פנים אל פנים עם שורדי השואה מכביד רגשית, ביום שקשה גם כך. עיריית חולון ורשת קהילה ופנאי, כמו גם ארגונים ותנועות הנוער בעיר, בחרו לציין השנה את המועד ולהתייחד עם זכרם של ששת מיליון הנספים בכמה יוזמות :

 

אנדרטת הגולות חולון
אנדרטת הגולות    צילום : עיריית חולון

 

מחר, יום שני, 20.4.20, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יגיעו בני נוער מתנדבים אל בתיהם של שורדי השואה, תושבי חולון, ויעניקו להם פרח ואיגרת ובה מילים חמות מראש העיר, מוטי ששון. החלוקה, בהובלת מועצת הנוער העירונית ומחלקת הנוער של עיריית חולון, תתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. "אתם תמיד בליבנו ובמחשבותינו, ובמיוחד בתקופה מאתגרת זו, כשהמגיפה מאיימת על בריאותנו ומערערת את תחושת הביטחון ואת השיגרה", כותב ראש העיר לשורדי השואה, "בשם תושבי חולון אני מבקש לחזק אתכם בעת הזו ובמיוחד ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום לא פשוט עבורכם. ביום הזה עם ישראל כולו מחבק אתכם ויודע, שהניצחון האישי שלכם אז, הוא העוצמה שלנו היום. אני מאחל לכם בריאות טובה, שלווה ושנשוב כולנו במהרה אל שגרת החיים בעירנו חולון".

תושבי חולון מוזמנים לצאת לחלונות ולמרפסות ביתם ולהדליק נר זיכרון בערב יום השואה שיחול מחר, יום שני, 20.4.20, בשעה 19:00.

הטקס העירוני המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בסימן ערבות הדדית, ישודר בעמודי הפייסבוק של רשת קהילה ופנאי ועיריית חולון, ביום שני, 20.4.20, בשעה 19:00 והתושבים מוזמנים לצפות בו. מדובר באירוע קהילתי וירטואלי, בהפקת בית "להיות", רשת קהילה ופנאי ועיריית חולון, שבו יטלו חלק ראש העיר, מוטי ששון, חברי בית "להיות" ועובדי רשת קהילה ופנאי. הטקס יכלול קטעי קריאה, מחול ושירה ואמירת "אל מלא רחמים" ו"יזכור". בסיומו, תושר שירת התקווה.

 

פסלי ילדי השואה בחצר בית להיות בחולון
פסלי ילדי השואה    צילום : עיריית חולון

 

תחום הנוער ברשת קהילה ופנאי, בשיתוף בית "להיות" מזמין את בני הנוער להשתתף באירועי "זיכרון בסלון" וירטואליים עם שורדי השואה. האירועים יתקיימו באמצעות תוכנת "זום" ביום שני, 20.4.20, בשעה 17:00 וביום שלישי, 21.4.20, בשעה 16:00 וההשתתפות בהם מותנית בהרשמה מראש באתר רשת קהילה ופנאי.

תנועות וארגוני הנוער בחולון יציינו אף הם את המועד ויקיימו מגוון טקסים וירטואליים ופעילויות מכבדות, בכפוף להנחיות משרד הבריאות, בהם שמיעת עדות מפי שורד שואה, אירועי "זיכרון בסלון", קיום הרצאות והעברת פעולות לחניכים.

יהי זכרם של הנספים בשואה ברוך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ילדי ניר עם בגן בראשון קרדיט דרור ישראל2

גני ראשון לציון אירחו לפורימון משמח, את ילדי ניר עם

תפריט נגישות