n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / הזמרת החולונית עדן טהרני: "הכוח היומיומי נשאב מהקהל"

הזמרת החולונית עדן טהרני: "הכוח היומיומי נשאב מהקהל"

עדן טהרני מחולון, שהתחילה את דרכה המוזיקאלית בגיל 17 וחצי בתכנית 'האקס פקטור' מספרת בגילוי לב: "לא רוצים לעשות איתי שת"פ רק בגלל העיוורון שלי"

עדן טהרני. צילום מור צידון
עדן טהרני. צילום מור צידון

עדן טהרני, למדה בתיכון ק"ש בעיר, כשהייתה רק בת 17.5 היא פרצה בתכנית 'האקס פקטור'. עדן עיוורת מלידה והיא מספרת כי את החיזוקים והכוח להמשיך היא מקבלת בעיקר מהקהל ומהתקשורת שמאוד מפרגנת ומחזקת.

היום, בגיל 22, היא מתחזקת חשבונות אינסטגרם וטיקטוק עם עשרות אלפי עוקבים, ועדיין היא מספרת על המשבר איתו היא מתמודדות רק בגלל עיוורונה. 

מה הכוונה שלא רוצים לעשות איתך שיתופי פעולה רק כי את עיוורת?

"במהלך ההופעות ומאחורי הקלעים אני פוגשת אומנים וכוכבי הילדים באמת מהשורה הראשונה. אני אפילו לא פונה אליהם מיוזמתי. הם באים אליי מיוזמתם, הם מבקשים ממני להגיע להופעה שלהם ולשיר איתם. אבל לצערי האכזבה כה רבה. הם מבטיחים דברים ולא מקיימים, פשוט נעלמים, לא עונים ומתחמקים".

המנהלת האישית של עדן, סיגל מן, מוסיפה: "למה להתייחס אליה כמו מישהי שצריכה טובות? אם אתם חושבים שהיא טובה, אז תהיו אמיתיים איתה, מדובר באמת על אומנים מהשורה הראשונה".

שמות מוכרים?

"מאוד מוכרים, גם כוכבי ילדים. אבל אני לא אחשוף את שמם. גם מכל מיני ז'אנרים של מוזיקה.

עדן, ואז איך ההרגשה שלך?

"נוראית. אני מרגישה לפעמים שאולי אני לא מספיק טובה או שווה. בתור ילדה עברתי חרם חברתי ואני מרגישה שעכשיו אני שוב עוברת סוג של חרם. מהאומנים שלא מתייחסים אליי באופן שונה, ואיך מתפלאים שילדים גם מתנהגים ככה"?

"אנשים לא היו רוצים שזמרת עיוורת תופיע להם בחתונה או בבר מצווה, בואו נהיה אמיתיים" מוסיפה המנהלת האישית של עדן. "הסטיגמות, לצערי, עדיין קיימות"

אז התחושה היא ככה בעיקר בשת"פים בעולם המוזיקה?

עדן:  "לא רק בעולם המוזיקה אלא גם שת"פים עם חברות אופנה, שם אני נתקלת בלא מעט קשיים. יש לי הרבה עוקבים באינסטגרם, שידורים חיים עם הרבה אנשים, אני מאוד ויראלית ברשת, אבל אנשים בוחרים להסתכל על העיוורון שלי ולא על הכישרון שלי. זה משהו שאני מרגישה אותו, אולי אני טועה".  המנהלת האישית של טהרני קוטעת אותה ומרחיבה :"זו לא הרגשה זו עובדה. פעם ראשונה או פעם שנייה אתה חושב שזה עוד מקרה, אח"כ אתה כבר מין שזה לא מקרה".

עדן, את זוכרת מקרה ספציפי?

עדן :" כן, הייתי כבר בשלב של לקבל את המוצרים הביתה. מעולם לא ניסיתי להסתיר שאני עיוורת, ברגע שהם הבינו שאני עיוורת, החליטו להוציא אותי החוצה, זו הרגשה נוראית".

המנהלת האישית של טהרני סיגל מן: "אני יכולה להגיד שאנשים מהתעשייה הכי גדולים אמרו לי, 'תקשיבי מה את רוצה היא עיוורת איך היא תשחק, איך היא יכולה להיות דוגמנית. היא לא רואה', זה נאמר לנו בפנים שלנו ושלה כשהיא הייתה נוכחת".

וואו. עדן איך הרגשת?

"אני קפאתי במקום. אני כבר מפחדת לפנות לשת"פים. אני  מרגישה שחזרתי לגיל ההתבגרות, לתקופה שבה הייתי נכנסת לכיתה ואפילו בוקר טוב לא היו עונים לי. ההתעלמות הזאת קשה ומאכזבת. אם אתם לא רוצים ממני משהו באמת, עדיף שפשוט לא תפנו אליי ותאכזבו אותי".

את מצליחה להרוויח?

"מזמינים אותי להרצאות בקרב בני נוער, אני מספרת ומתארת על התקופה של החרם החברתי שעברתי, איך הצלחתי לעשות בגרות מלאה עם ממוצע גבוה ורסיטל במוזיקה למרות כל הקשיים".

איך מוצאים את הכוח להמשיך בתחום?

סיגל מן: "מה שמחזק אותה זה התגובות של המעריצים והקהל. אלמלא הקהל, זה היה נורא עצוב. הכוח שלה, הכוח היומיומי נשאב מהקהל, מהעובדה שהא מייצרת תוכן ומקבלת פרגון ברשת. בלי זה אני באמת חושבת שלדעתי היא הייתה עוזבת את התחום".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

Clipboard01

בת ים: מי ראה את בת-אל?

תפריט נגישות