n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / גיא, תודה על כל מה שנתת

גיא, תודה על כל מה שנתת

רועי אסף נפרד מגיא פניני שאחרי 5 עונות ורגע אחרי שהניף את צלחת האליפות במדים הסגולים, מסיר את סרט הקפטן ועוזב את הפועל חולון

גיא פניני צילום עודד קרני מנהלת הליגה והפועל חולון
צילום: הפועל חולון/עודד קרני, מנהלת הליגה

הלב הסגול

בחודש יולי 2017 כשגיא פניני חתם בחולון, שלחתי הודעה ליו"ר הקבוצה- איתן לנציאנו, עם השאלה "האם אפשר לכתוב בכתבה שזה הרכש הישראלי הכי גדול בהיסטוריה של חולון?" התשובה הייתה מהירה, קצרה וחד משמעית: "ברור!" 

ההחתמה של מי שהיה סמל במכבי תל אביב וזכה איתה בשמונה שנים בכמות תארים שצריכה חדר ארונות, הייתה החתיכה הכי נכונה וחשובה שהייתה חסרה בפאזל של "הפועל חולון החדשה" זאת שהופכת מקבוצה טובה שמוחאת לעצמה כפיים על עונה בה סיימה בפלייאוף פלוס איזה חצי גמר ככה בכיף, לקבוצה גדולה שהמטרות שלה הן ללכת עד הסוף בכל מפעל אפשרי. הצלע השלישית לצמד הגדולות מתל אביב וירושלים.

גיא פניני הפועל חולון צילום עודד קרני מנהלת הליגה

צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

הווינר הכי גדול של הכדורסל הישראלי, בא אלינו רעב אחרי שבמכבי החליטו בשבילו שהוא גמר את הסוס. השילוב עם דן שמיר היה מופלא וכבר בעונה הראשונה שלו הוא הוביל את חולוניה לזכייה בגביע המדינה כשרק תקרית מיותרת עם גלן רייס, מנעה מאיתנו לזכות בדאבל היסטורי. וכשאני אומר שהוא הוביל אותנו לזכייה, אני מציע למי שמעוניין, לבדוק מה הוא עשה שם בחדר ההלבשה בחצי הגמר מול ירושלים כשהעסק נראה אבוד…

כל סופרלטיב שקיבל פניני, הוא נכון וצודק. רגע לפני שהוא פורש, אין לאף אחד ספק שהוא אחד הגדולים בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי וכן, אפשר בהחלט להגיד תודה על ההזדמנות שנפלה בחלקנו לראות אותו משחק במדים הסגולים. 3 תארים לקחנו איתו ואני בספק ענק אם היינו מצליחים לקחת אותם בלעדיו. גם אלו בקהל שלנו שפחות סימפטו אותו, צריכים להסתכל אחורה באובייקטיביות ולהעריך את מה שהשגנו איתו.

נכון, בשנה האחרונה הוא פחות עזר עם נקודות, אבל הגדולה של פניני זאת העזרה שלו גם כשהוא לא קולע. דדאס כבר הודה שהוא היה המאמן שלו על המגרש ואי אפשר היה לפספס את הכבוד וההערכה שהשחקנים האחרים רוכשים לו ואיך הם בולעים בשקיקה כל מילה שהוא מוציא מהפה כשהוא מאלתר איזה פסק זמן מאחורי הגב של השופטים.

גיא פניני הפועל חולון ליגה בלקנית צילום עודד קרני מנהלת הליגה

עוד תואר לאוסף- צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

הרבה זוכרים לו את הפרובוקציות שלו שהפכו אותו לשחקן הישראלי השנוא ביותר בליגה. הרגשנו את זה בכל מגרש חוץ שהיינו בו כשפניני היה עולה על המגרש, שריקות הבוז היו כאילו מדובר באויב ישראל. אנחנו חיבקנו אותו ופניני מודה בעצמו, שהקריאות של הקהל היריב דווקא עשו לו טוב.

אבל אנשים משתנים וגם פניני השתנה בחולון. הוא הגיע אלינו לפני 5 עונות – שחקן שרוצה להוכיח שעדיין יש לו מה להוכיח, ושמחנו לתת לו את הבמה וליהנות יחד איתו מהפירות. 5 שנים אחרי, גיא פניני הוא שחקן כדורסל בסוף הקריירה, אבל גם אבא לשלושה ילדים שהפרובוקציות ממנו והלאה (כמעט…) והראש כבר בשלב הבא. 

אז באופן אישי, אני רוצה להגיד לך גיא פניני- כן, אני בהחלט יכול להבין (עם כמה שאני לא אוהב את זה שאני מבין את זה) את ההחלטה לסיים את הקריירה במועדון שבו גדלת גם אם אנחנו לא מתים על הבית החדש-ישן שלך. פינה בלב תמיד תהיה לנו בשבילך ואני מאמין שגם לך בשבילנו.

ואולי יום אחד תעבור שוב בדלת של חולוניה, הפעם עם חליפה, עניבה וחולצה- כמובן מחוץ למכנסיים, ונשבור ביחד שיאים חדשים. תודה על כל מה שנתת!

גיא פניני צילום דני מרון מנהלת הליגה

צילום: דני מרון- מנהלת הליגה

סגול

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות